Istungi profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

2025-01-15

Poliitiline positsioon
Kuiheidu on valitsuse korruptsioonivastase võitluse ja läbipaistvuse teemadel väga kriitiline, rõhutab ta usaldusväärsuse taastamise vajadust ja huvide konflikte. Ta on tugevalt opositsiooniline ning süüdistab valitsust info varjamises ning kiirete ja ebausaldusväärsete otsuste tegemises. Tema framing on rohkem väärtuspõhine ja õigusselguse kaitse kui pragmaatiline koostöökuuluvus.

8 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Keskendub avaliku korra, korruptsioonivastase kontrolli ja huvide konfliktide teemadele, tuues konkreetseid numbreid (190 000 eurot kuus konsultatsioonile, Itaalias kriminaaluurimine, Nordica pankrot) ning tähelepanekuid valitsuse läbipaistvuse kohta. Tõstab esile koostöövõimetuse ja seadusloome nüansse nagu riigisekretäri rolli muutmise eelnõu. Kasutab erikomisjonide konteksti oma väidete toitmiseks.

8 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kohati consequência ja'urgence rõhutav, very combative ja küsimustele põhinev toon. Kasutab konkreetseid näiteid ja karmitelega süüdistusi (“kuidas on võimalik”, “valetate”). Kõne on faktidele tuginev, kuid emotsionaalselt mõjus ning lõhestava tooniga.

8 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Osalemine infotundides ning viide järgnevale korruptsioonivastase erikomisjoni istungile; viitab ka varasematele komisjonide istungitele ja päevakordadele. Esindab aktiivset parlamendi-kõnegaaatust, rõhutades vajadust sekkuda ja küsida vastuseid. Mainib koostööd teiste erakondadega läbi ühisistungite ja eelnõude kontekstide.

8 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Põhiline vastupanuline argument on valitsuse otsuste kritika ja korruptsiooniga seotud teemasid puudutav süüdistus. Ta rõhutab usalduse küsimust ja neetud korruptsiooni ning näitab, et need küsimused on poliitilised ning puudutavad bürokraatlikku läbipaistvust. Saab välja tõsta ka isiklikke konflikte (huvide konfliktid) ning nõuab vastuseid ja vastutust.

8 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja on kriitiline ja kontrolli rõhutav ning rõhutab vajadust läbipaistvuse järele; koostöö puudub või on piiratud, kuid kutsub esile erikomisjonide istungeid ning parlamentaarset järelevalvet. Ei ilmuta selget pooleliseerivat koostööd, pigem soovib seadusloome läbipaistvust ja kontrolli.

8 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Riiklikul tasandil keskendub teemadele (Nordica, erikomisjonid, riigisekretäri roll) ning puudub konkreetselt regionaalne keskne tähelepanu. Notable on keskendatus kogu riigile kui tervikule.

8 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toob esile maksumaksja raha kulutuste suurust ja seose Nordica juhtumi haldamisega; kritiseerib kulutuste suurust ja ebamõistlikku lepingute sõlmimist. Majanduslikku tervikut puudutab peamiselt kulu- ja vastutuse küsimus, mitte konkreetseid maksu- või maksupoliitilisi soovitusi.

8 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Põhiline sotsiaalne teema on korrumptsioonivastane võitlus ja õigusriigi kaitse ning usalduse taastamine; ei käsitleta laia publiku sotsiaalseid küsimusi nagu uoodid, sotsiaalpoliitika või demograafilised teemad eraldi. Kui mainitud, siis kontekstualiseeritakse see kui väärtuste ja õiguse aluse küsimus.

8 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub seaduseelnõude nüanssidele, eriti riigisekretäri rolli muutmisele ja juriidilise kõrghariduse nõude muutmisele; kritiseerib kiirust ja ebavõrdset lähenemist ning rõhutab vajadust tagada sõltumatu ja kriitiline riigiteenistus. Mainib ka, et kliimaseadus ja teised olulised õigusaktid on valitsuse vaates käsitletud ning peab nägema seoste eelnõude vastuvõtmisega üle kontrolli. Eeldab suuremat avalikku järelevalvet ja läbipaistvust seoses seaduste vastavusega põhiseadusele.

8 Analüüsitud kõnesid