Istungi profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-05-02

Poliitiline positsioon
Esineja väljendab tugevat kriitikat valitsuse maksupoliitika ja majanduspoliitika suuna kohta. Ta rõhutab, et majanduskriisi ajal maksude tõstmine on kahjulik ning kutsub üles terviklikule, majanduslikult mõistlikule lahendusele ning EL-i nõuete järgimise tagamisele. Ta märgib, et tervishoiu rahastus vajab selgelt põhjendatud vastuseid ning et praegune eelnõude kiirustamine kahjustab ettevõtjaid ja kodanikke. Üldine hoiak on kriitiline ning keskendub majanduse ja õiguspärase vastavuse prioriteetidele.

6 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Ta demonstreerib teadmisi maksust ja EL-i õigustest: mainib registreerimistasu diskrimineerivaks ja potentsiaalset vastuolu automaksu eelnõul EL-i õigusega; viitab Euroopa Komisjoni arvamusele ja soovib üle küsida selle ajakohastamist. Kasutab täpseid termineid nagu 'riigiabi' ja 'EL-i õigused', mis näitab selget ekspertiisi nendel teemadel.

6 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Rõhk on otsustavalt kriitiline ja vaidlustav; kasutab retoorilisi küsimusi ja konkreetseid näiteid ning rõhutab riigimehelikkust ja lugupidavat dialoogi. Tekst on vormilt ametlik, kuid sisaldab isiklikke viiteid ning rõhutab praktilisi ja õiguslikke argumente.

6 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Parlamentaarne esinemisviis näitab järjepidevat menetluslike vahendite kasutamist (vaheaeg, juhatus) ning soovi teha koostööd erinevate institutsioonidega (fraktsioonid, piiskop Daniel). Ta rõhutab vajadust arutelude ja lahenduste leidmise nimel suuremat koostööd ja dialoogi.

6 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Seisukoht on tugevalt opositsiooniline valitsuse maksupoliitikale; rõhutab koormuste vältimist ettevõtjatele ja kodanikele ning EL-i nõuete järgimise olulisust. Samas taunib juhatuse kasutamist piiranguteks opositsiooni õigustes ja rõhutab vajadust avatud dialoogi ja koostöö kasulikkust.

6 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Toetab koostööd ja dialoogi: kutsub fraktsioonide, usuliste organisatsioonide ja kiriku esindajate kohtumisele ning rõhutab, et probleemidele tuleb leida lahendusi koos, mitte PR-ülesanne teha. Näitab valmisolekut kompromissideks ja laiapõhjalisele arutelule.

6 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Riigi-natsionaalne fookus; maakondlike või piirkondlike projektide mainimisi pole esinenud.

6 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikul tasandil on ta maksude laiemat tõstmist vastu; rõhutab, et käivitamisaegadel lisakoormused on kahjulikud ning soovib tugevat majanduskasvu ja ettevõtlust soodustavat keskkonda. Ta rõhutab vajadust EL-i õiguslikku vastavust ja riigiabi kontrolli ning vajadust tervishoiu rahastamise selge ja põhjendatud lahenduse järele.

6 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Seisukoht hõlmab usuliste kogukondadega dialoogi ning rahumeelset suhtlemist; viitab abieluvõrdsuse eelnõu kontekstis tekkivale kirikus toimunud pähklemisele ja soovib vältida vihakõnet ning kaitsta vähemusi läbi kaasava lähenemise. Ta rõhutab, et Riigikogu peaks kuulama erinevaid ühiskonnagruppe ja leidma lahendusi.

6 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Legislatiivses fookuses on automaksu ja magusa joogi maksu eelnõude ning registritasu ning riigiabi nõuete kontroll. Ta soovib eelnõud tagasi võtta või viia arutusele läbi konsulteerimise Euroopa Komisjoni ning rõhutab Riigikogu kui seadusandliku organi kohustust leida lahendusi koostöös.

6 Analüüsitud kõnesid