Päevakorra profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

Arupärimine ühtse eesti kooli kohta (nr 544)

2024-04-08

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Peamine tähelepanu on HEV-laste vajaduste esiletõstmine ja erivajadustega õpilaste parema toe otsimine. On kriitiline koalitsiooni spin'i suhtes ja rõhutab, et lahendused tuleb leida koostöös, mitte süüdistustega. Tööriistadena nähakse koostööd ja tõenduspõhiste meetmete kasutamist, mitte emotsionaalset poliitilist retorikat.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstratsioon teab, et HEV-laste erivajadused, kooli üleminek eesti keelele ning kooli tasandil tugiteenuste pakkumine on olulised teemad; mainib tugispetsialistide puudust, sealhulgas eestikeelseid psühholooge. Viitab vajadusele olemasolevaid ressursse ning spetsialistide kättesaadavust parandada.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Formaalne, kuid kriitiline; kasutab otseküsimust ja konkreetseid näiteid (Narva, Tallinn, Maardu), püüdes tasakaalustada emotsionaalseid ja ratsionaalseid argumente. Rõhutab olukorra tõsidust ilma agressiivse retoorikata.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Esitaja on teinud arupärimise ministrile 8.04.2024; viitab konkreetsetele linnadele ning keskendub HEV-laste teemadele; puuduvad viited laiemaid avaldusi või üritusi haakuvatest tegevustest.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitiline koalitsiooni spiniga ja kohalike omavalitsuste retoorikaga; rõhutab vajadust keskenduda lahendustele HEV-laste jaoks ning näitab vastupanu spinile kui üleminekupoliitikale. Intensiivsus mõõdukas kuni tugev, sõltub kontekstist.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kutsub koostööle ja ühisotsingutele lahenduste leidmiseks koos ministri ja teiste osapooltega; rõhutab vajadust koostöölike, mitte vastandlike lahenduste poole.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Viitab konkreetsetele piirkondadele (Narva, Tallinn, Maardu), keskendudes kohalike omavalitsuste tasandil esilekerkivatele küsimustele ja regionaalsetele väljakutsetele seoses üleminekuga ja HEV-laste toega.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Pole piisavalt andmeid, et teha majanduslikke järeldusi; tekst ei sisalda selgeid majandus- või eelarvetingimuste seisukohti.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Seisab HEV-laste erivajaduste kaasamise ja tõhustatud tugiteenuste vajaduse eest hariduses; rõhutab, et lapsed, kellel on suurem abi vajadus, väärivad keskendatud tuge ja et spin ei tohi varjata tegelikke vajadusi. Emakeelse õppimise ja üleminekuga seotud küsimused on esiplaanil.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Põhieesmärk on arupärimine ministrile ja teabe küsimine, et selgitada põhjused ning leida lahendusi; mainitud pole konkreetseid seaduseelnõusid, kuid rõhutatakse poliitika ja rahastuse kättesaadavuse arutelu.

1 Analüüsitud kõnesid