Täiskogu istungite kaupa: Anti Allas

Kokku istungeid: 101

Täielikult profileeritud: 101

2025-11-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud eelnõu koostajatele, kritiseerides protseduurilist külge – Setomaa inimestega konsulteerimata jätmist. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades, et julgeolekuotsused jätavad majandusküsimused lahendamata, mis toob kaasa negatiivse mõju.
2025-11-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud kiirlaenuäridele, keda süüdistatakse aastakümnete pikkuse ühiskondliku kahju tekitamises ja laialdase võlakoorma loomises. Lisaks väljendatakse kahtlust valitsuse poolt esitatud eelnõu suhtes, kartes, et see võib olla "kahtlane" ja Eestile kahjulik.
2025-11-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebaefektiivsusele regionaalarengu ja infrastruktuuri vallas. Kõneleja kritiseerib potentsiaalset bürokraatlikku vastutuse veeretamist ja nõuab lahendusi, mitte pädevuse piiritlemist.
2025-11-05
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on tugevalt opositsiooniline, kritiseerides nii eelmist kui ka praegust valitsuskoalitsiooni (Reformierakond, Eesti 200, Isamaa) protseduuriliste vigade ja ebaõiglaste poliitikate eest. Ta heidab ette, et koalitsioon lükkas jõuga maha vajalikud ettepanekud ja soovib seaduse vigu parandada "tükhaaval". Kriitika on suunatud poliitilisele arrogantsile ja valimistulemustest tingitud enesekindlusele.
2025-11-04
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või ministri tegevuse vastu, kuna esitatud vastused tööjõu defitsiidi lahendamise kohta on ebapiisavad ja ebaselged. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes konkreetsete lahenduste esitamist.
2025-11-03
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja tegutseb selgelt opositsioonist, kritiseerides koalitsiooni tegevust ja poliitilist järjepidevust, tuues näiteks rahandusminister Ligi seisukohad vajaduspõhise toetuse osas. Kriitika on poliitikapõhine ja suunatud ka maksupoliitika (maksuküüru kaotamine) ebaõiglastele aspektidele, mille vastu pakutakse alternatiivseid lahendusi.
2025-10-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigile ja ministeeriumile, kes on ajalooliselt jätnud KOVide ettevõtluskohustused määratlemata ja nüüd esitavad eelnõu, mis võib sisaldada rahastamata ülesandeid. Eriti kritiseeritakse võimalikku politsei ülesannete vaikset ülekandmist KOVidele, mis on poliitikapõhine ja protseduuriline kriitika.
2025-10-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse aeglusele kiire interneti levitamisel, nõudes aruandlust ja konkreetseid plaane. Otsest vastast või isiklikku rünnakut ei esitata, vaid keskendutakse poliitika elluviimise puudujääkidele.
2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsevale koalitsioonile, keda süüdistatakse emotsionaalses kalgistumises seoses käsitletava teemaga. Kriitika intensiivsus on kõrge ja sisaldab moraalset hinnangut, väljendades lootust, et poliitikute süda muutub.
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud praeguse põllumeeste ebavõrdse toetussüsteemi ja regionaalmeetmete ebaefektiivse kujundamise vastu, mis ei võimalda kaugematel piirkondadel vahendeid absorbeerida. Hoiatatakse ka populistliku rahastamislähenemise eest, kus soovitakse kõike, aga ei taheta ise panustada. Kriitika on poliitikapõhine, mitte isiklik.
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse ja peaministri vastu, keskendudes protseduurilisele ebaõnnestumisele ja aeglusele infrastruktuuriprojekti elluviimisel. Rünnak on poliitika täitmise põhine, küsides, miks pole aasta hiljem peale raha eraldamist ehitustöödega alustatud. Nõudmised on intensiivsed ja suunatud protsessi kiirendamisele.
2025-10-14
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmeid napib.
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastandub tugevalt populistidele maksuküsimustes, rõhutades vajadust koguda makse sotsiaalteenuste rahastamiseks. Kritiseerib isiklikult kolleegi Rain Eplerit valetamises ja ebaeetilises käitumises kohalikel valimistel, nimetades seda "äpulikuks käitumiseks". Ta on kriitiline ka maksusoodustuste suhtes, mis võimaldavad ettevõtetel vältida riigikaitse toetamist (kiirkaatrite ost).
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja rahandusministri vastu, keda kritiseeritakse riigi rahanduse halva seisu ja ebaõiglase maksupoliitika eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust 114 miljoni euro kinkimises rikkamatele ja hoiatades poliitika tagajärjel tekkiva äärmusluse eest. Samuti lükatakse tagasi valitsuse poolt rõhutatud Tax Foundationi kõrge reitingu väärtus.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna juhitud koalitsioonile nende maksupoliitika pärast, eriti maksuküüru kaotamise ja automaksu kehtestamise seostamise eest. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust ebavajaliku "kingituse" tegemises kõrgepalgalistele. Kõneleja lükkab kategooriliselt ümber Aivar Koka puldist esitatud vale ja kritiseerib endist rahandusministrit Mart Võrklaeva ettepanekute eiramise eest.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja ministri tegevusetusele kriiside lahendamisel ning pikaajaliste plaanide puudumisele. Konkreetselt kritiseeritakse koalitsioonipartnerit Reformierakonda vastuseisu eest toiduainete käibemaksu alandamisele. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes kiireid ja selgeid riigipoolseid sõnumeid.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda kritiseeritakse teravalt ebaloogiliste eelarveprioriteetide eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, seades kahtluse alla valitsuse majandusliku ja sotsiaalse loogika, eriti rahastamise osas.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt Vabariigi Valitsust ja peaministrit, süüdistades neid üliinimliku ponnistuse mulje jätmises palgatõusu osas, samal ajal kui tegelikult tehakse maksukingitus jõukamale elanikkonnale. Kriitika on suunatud poliitilistele prioriteetidele ja ebaõiglasele jaotamisele, mitte isikutele.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Keskerakonna poole, tunnustades küll nende häid ettepanekuid, kuid nõudes rangelt nende rahastamise allikate esitamist. Vastuseis on eelkõige fiskaalse distsipliini ja menetlusliku korrektsuse küsimustes, mitte isiklik.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Vabariigi Presidendi tegevuse vastu, kes lükkas tagasi Riigikogu katse vabastada erivajadustega inimeste autod maksust, nimetades seda arusaamatuks teoks. Kaudne kriitika on suunatud ka neile, kes vastutavad väikemetsaomanike kaitsekordade muutmise eest, mida kõneleja nimetab vägivallaks.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Kultuuriministeeriumi tsentraliseerimispoliitikale, mida kritiseeritakse kui regionaalselt hävitavat ja halvasti koordineeritud. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, kulmineerudes Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni selge vastuseisuga rahvaraamatukogude seaduse muutmisele. Samuti kritiseeritakse ministeeriumi suhtumist Nursipalu kohalikesse elanikesse.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud vastutustundetute kiirlaenuandjate vastu, keda peetakse ühiskondliku kahju tekitajateks. Kõneleja soovib neile kehtestada täieliku vastutuse võlgade tagasisaamise osas, et leevendada tööandjate ja sotsiaalvaldkonna koormust.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud tervishoiuministri tegevuse ja Tervisekassa läbipaistmatuse vastu, keskendudes poliitika ja haldamise ebaõnnestumistele. Samuti on vastanduv hoiak nende suhtes, kes soovisid eelnõu tagasi lükata, nõudes neilt selgitusi ja mõõtmisviise.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Ministri/täitevvõimu tegevuse vastu Nursipalu küsimuse lahendamisel, eriti seoses kohaliku arvamuse ja kohtuotsuste arvestamisega. Kõneleja rõhutab, et tema varasem kriitika leidis kinnitust kohtuotsuses, mis annab kriitikale tugevama aluse.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Keskerakonnaga, keda kritiseeritakse selle eest, et nad tegelevad sisepoliitiliste probleemidega (sotsiaaldemokraadid on probleem) Eesti inimeste murede asemel. Kriitika on fookuse ja prioriteetide osas, mitte niivõrd poliitika sisu osas.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kriitika on suunatud konkreetsetele valitsusasutustele ja ministritele (Kliimaministeerium, Keskkonnaamet, Haridus- ja Teadusminister). Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitikapõhine, süüdistades ministeeriume ebaseaduslikus tegevuses (kaitsekorra muutmine) ja vastutustundetus eelarve haldamises (suured jäägid kärbete ajal).
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse vastu sotsiaalsete raskuste leevendamisel (toimetulekupiiri edasilükkamine) ja pettustevastase tegevuse koordineerimisel. Tugev vastuseis on suunatud populismile ja Isamaa fraktsioonile, süüdistades neid riigirahanduse probleemide eiramises ja võla tagasimaksmise plaani puudumises. Kritiseerib ka eelmise rahandusministri tegevust automaksu eelnõu menetlemisel, kus valukohad pühiti laualt maha.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi praeguse regulatiivse raamistiku või tegevusetuse vastu, mis sunnib tööandjaid tegelema töötajate kiirlaenude probleemidega. Esineja vastandub seisukohale, et see koormus peaks lasuma ettevõtetel, nõudes riigilt oma kohustuste täitmist.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, kes surub läbi konkurentsiseadust, ning ministrile, keda seostatakse otseselt ärihuvide teenimisega. Kriitika on nii poliitika- kui ka eetikapõhine, süüdistades valitsust kitsaste huvide eelistamises rahva ees. Kriitika intensiivsus on kõrge, viidates võimalikule umbusaldusavaldusele.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt valitsusparteisid sotsiaalprobleemide eiramise ja populismiga riigi halba olukorda viimise eest. Ta süüdistab Isamaad silmamoonduste ja inflatsiooni ülesajamise eest ning heidab Keskerakonnale ette süüdistamist ja koostööst keeldumist, selle asemel et ühineda opositsiooniga. Kriitika on suunatud nii poliitilistele valikutele (maksud, toimetulekupiir) kui ka poliitilisele käitumisele (valetamine, koostöövõimetus).
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika sihtmärgid on minister ja Kohtute haldamise kolleegium. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, süüdistades ministrit oluliste faktide (haldustrahvi vaidlustamise võimalus) unustamises ja teema lihtsustamises. Kohtute haldamise kolleegiumilt nõutakse läbipaistvust Põlva kohtumaja sulgemise argumentide osas.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja koalitsioon, keda kritiseeritakse vastutustundetu suhtumise ja struktuurse probleemi mittemõistmise eest. Peaministrit süüdistatakse ainult ideoloogiliste vastuste andmises ning politsei tööriista äravõtmise ebakorrektse protseduuri eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitikale (maksundus) kui ka protseduuridele (konsulteerimata jätmine).
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Isamaa, keda süüdistatakse nii ajaloolistes poliitilistes vigades (maksustruktuuri loomine) kui ka silmakirjalikkuses maamaksu tõstmise osas Isamaa juhitud omavalitsustes. Kriitika on intensiivne ja sisaldab otseseid süüdistusi, et Isamaa "räägib üht ja teeb teist".
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja Reformierakonnale, keda süüdistatakse ebaõiglase maksusüsteemi loomises ja kriisi ajal inimeste aitamata jätmises. Kriitika on poliitikapõhine ja süsteemne, nõudes fundamentaalset muutust, kuna praegused maksutõusud enam ei tööta. Vastuseis on intensiivne, küsides, miks valitsus keeldub tunnistamast reaalsust.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmete puudumine.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusele ja protseduuridele, eriti pikaajalise ebaloogilise rahastamispraktika (reservide kasutamine) ja eelarvedistsipliini puudumise pärast. Kriitika on intensiivne ja nõuab süsteemsete vigade parandamist, mitte ainult üksikute isikute süüdistamist.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsusele ja vastutavale ministrile, keda kritiseeritakse pikaajalise strateegia puudumise ja otsuste edasilükkamise eest energiamajanduses. Kriitika on poliitika ja protseduuripõhine, keskendudes valitsuse suutmatusele võtta vastutus ja seada eesmärke.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Rahandusministri ja valitsuse maksupoliitikaga. Kriitika on nii sisuline (maksukingitused ettevõtjatele) kui ka protseduuriline, süüdistades ministrit korduvas vastamata jätmises sisulistele küsimustele. Vastasseis on kõrge intensiivsusega ja keskendub ministri tegevuse ebaefektiivsusele.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Kliimaministeeriumi ja Keskkonnaameti vastu, heites neile ette seaduse rikkumist, kaasamata jätmist ja maaomanike õiguste õigusvastast piiramist. Samuti kritiseeritakse valitsust energeetika "suure pildi" puudumise ja teema usuküsimuseks muutmise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilistele ning eetilistele ebaõnnestumistele.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse ja Haridus- ja Teadusministeeriumi tegevuse vastu, eriti õpetajate palga ja kutseharidusreformi regionaalse mõõtme puudumise osas. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades kiirustamist, sotsiaal-majanduslike mõjude eiramist ja õpetajate ebapiisavat väärtustamist.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Kliimaministeeriumi ametnikele ja ministrile, keda kritiseeritakse teravalt protseduurilise ebakompetentsuse ja segaduse tekitamise eest. Kritiseeritakse piirangute enneaegset rakendamist (poolteist aastat) ilma kaitsekorralduskavade muutmise alustamiseta. Kriitika on suunatud protsessi valele suunale ja juriidilisele ebaselgusele.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsus (Peaminister) ja Keskkonnaamet, kritiseerides teravalt nende menetluspraktikaid. Kriitika on intensiivne ja sisuline, süüdistades riiki maainimeste vara röövimises ja tegutsemises ilma läbi rääkimata. Eriti kritiseeritakse praktikat, mis sai alguse peaministri kliimaministriks olemise ajal.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Keskerakond ja Reformierakond. Keskerakonda kritiseeritakse ajalooliste vigade ja hilinenud "valgustatuse" pärast põlevkivi küsimuses, mis on motiveeritud rünnak. Valitsuse (Reformierakonna) poliitikat kritiseeritakse selle eest, et koolitoidu rahastamine on ebaselge ja põlevkivist väljumise meetod on maksumaksjale liiga kallis ja keeruline.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Keskerakonna kolleegide vastu, seades kahtluse alla nende arusaama raha väärtusest Kagu-Eestis. Lisaks vastustatakse Varro Vooglaiu seisukohta relvade kättesaadavuse osas, pidades seda ohtlikuks "ameerikalikuks vormiks," mis toob kaasa koolitulistamisi.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Kliimaministeeriumile ja teistele vastutavatele ministeeriumidele, keda peetakse läbikukkunuks vajalike energiaarvutuste puudumise tõttu. Väljendab ka vastuseisu neile, kes soovivad majanduse arengule kätt ette panna, pidades seda populismiks.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse intensiivselt maksupoliitika ja riigi struktuurse puudujäägi süvendamise eest. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades erakonda jäärapäisuses õiglase maksustamise osas ja riigi pantvangis hoidmises. Eraldi kritiseeritakse rahandusministrit, kes üritab progressiivset maksustamist näidata karistusena.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse juhterakonna ja ministri suunas, heites ette ebakindlat tooni ja vastumeelsust regionaalpoliitika toetamisel, eriti seoses Robin Hoodi meetme rakendamisega. Tugev vastuseis on suunatud pankade tegevusele, kes kolossaalse kasumi teenimise kõrval sulgevad kontoreid maakonnakeskustes, nõudes nendega "väga tõsist läbirääkimist".
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastast ei kritiseerita, kuid kaudselt kritiseeritakse praegust poliitilist korraldust, mis jätab kultuurielu hoidmise ebapiisavate ressurssidega kohalike omavalitsuste õlgadele. Kriitika on suunatud süsteemsele ebaefektiivsusele, mis ei taga kultuurielu jätkusuutlikkust.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud riigi otsustele ja tegevusele, eriti Keskkonnaameti ning eelmiste ja praeguse valdkonnaministri suunas, keda süüdistatakse ebaõiglases käitumises maaomanike suhtes. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, keskendudes riigi püüdlusele vältida õiglast hüvitamist.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsusega, keda süüdistatakse järjepidevas üksikute ettevõtete ärihuvide eelistamises laiematele ühiskondlikele huvidele. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, keskendudes konkurentsiseaduse läbisurumisele.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud "teatud poliitilise jõu" vastu, keda süüdistatakse liiga suure mandaadi tõttu tekkinud ülbuses ja enesekindluses. Kriitika on nii käitumuslik kui ka poliitikapõhine, kuna vastaspool varjab oma tegevust lihtsate, ühetaoliste ja odavalt teostatavate maksude nõudmise taha.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt opositsioonierakondi (Isamaa, EKRE) ja Reformierakonda ajaloolise ning praeguse fiskaalse vastutustundetuse ja populismis ("umbluujuttu"). Kriitika on suunatud poliitilisele sisule, näiteks ebarealistlikele lubadustele teede mustkatte alla panemise osas, ja hoiatab, et selline poliitika viib pensionide ja õpetajate palkade kärpimise jutuni. Ta heidab ette reaalsusega sideme kaotamist.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Mart Võrklaev ja tema kodupartei, keda kritiseeritakse automaksu väljatöötamisel mõistlike ettepanekute jonnakalt eiramise eest. Laiem kriitika on suunatud Isamaale ja Reformierakonnale aastakümnete pikkuse võlgu elamise ja vajalike tegevuste tegemata jätmise eest, mis on ühiskonna arengule fataalselt mõjunud.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu põhjenduste puudulikkusele või ebaselgusele, mitte konkreetsetele isikutele. Kõneleja nõuab selgitust, milliseid probleeme kavandatav muudatus lahendab, mis viitab skepsisele selle vajalikkuse suhtes.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja on opositsioonis valitsuse sotsiaalpoliitilise tegevusega, kritiseerides peaministrit toimetulekuraskuste eiramise eest. Kriitika on suunatud poliitilistele meetmetele ja nende puudumisele, nõudes uuelt valitsuselt kohest sekkumist.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu esitlemise viisile ja konkreetsele kirjeldusele, mis puudutas Ukraina sündmusi. Kriitika on protseduuriline ja eetiline, kuna see tekitab ühiskonnas tarbetut tülitsemist.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse (peaminister ja härra Pevkur) vastu, keskendudes nende ebaefektiivsele tegevusele kaitsehangete kiiruse ja meetodite valikul. Kõneleja vaidlustab valitsuse katse ekspertide kriitikat asjatundmatuks tembeldada, muutes kriitika nii poliitika- kui ka menetluskeskseks. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, kuid nõudlik.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kehtiva erakondade rahastamise süsteemi ebaõiglasele korraldusele, mitte konkreetsetele vastastele. Tegemist on protseduurilise ja poliitikapõhise kriitikaga, mis ei sisalda isiklikke rünnakuid.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud endise rahandusministri härra Võrklaeva ja tema juhitud menetluse vastu, mis rõhutas erisuste puudumist. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub varasema seadusloome protseduurilistele ja sisulistele puudustele, mis viisid ebaõiglaste tulemusteni.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest kriitikat ega vastuseisu ei väljendata, vaid esitatakse küsimus valitsusjuhile seoses ettekande rõhuasetusega, otsides selgitust akadeemilise personali töötasude jätkusuutlikkuse kohta.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev ja intensiivne vastuseis Isamaa Erakonnale, kelle automaksu tühistamise eelnõu nimetatakse vastutustundetuks populismiks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes alternatiivsete tulude puudumisele ja kartusele, et vaesemaid inimesi hakatakse veelgi rohkem maksustama, viidates varasemale Isamaa poliitikale.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastaspool on tuvastatav kui "saali teisest servast" tulev sõnum, mis väidab, et tootmist takistatakse. Kõneleja lükkab selle narratiivi ümber, väites, et tootmine toimub, kuid turulepääs on hinna tõttu takistatud. Kriitika on suunatud poliitilisele narratiivile, mitte isikutele.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest kriitikat konkreetsete vastaste suunas ei esine, kuid ta seab kahtluse alla valitsuse või ministeeriumi regionaalpoliitilise otsuse sulgeda Põlva kohtumaja. Ta kritiseerib seda otsust selle äärmiselt negatiivse regionaalpoliitilise mõju tõttu, mis annab väikesele maakonnakeskusele halva sõnumi.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud opositsiooni üldise populistliku lähenemise vastu, mis lubab korraga suurendada toetusi ja vähendada makse. Kõneleja peab sellist lähenemist vastutust kandmata ebareaalseks ja võimatuks.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud neile, kes ei süvene ega mõista alkoholi liigtarbimisest tulenevaid suuri rahalisi kahjusid, mainides näitena Urmas Reinsalu. Kriitika on poliitika- ja teadlikkusepõhine, mitte isiklik, ning keskendub teema olulisuse alahindamisele.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud rahvasaadikutele, kes jonnakalt seavad kahtluse alla teadlaste öeldut, nimetades seda viljatuks ja ohtlikuks tegevuseks. Kriitika on suunatud intellektuaalsele aususele ja teadusliku konsensuse eiramisele.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete vastaste või poliitiliste rühmade suhtes. Küsimused on suunatud poliitika rakendamise ja andmete puudujääkide selgitamisele, mitte isiklikule ründamisele.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooni seisukohta mainitakse kontekstina, viidates nende vastuolulisele kriitikale nii kulutamise kui ka kärpimise osas. Kõneleja ise ei esita otseseid rünnakuid, vaid kasutab opositsiooni kriitikat oma küsimuse sissejuhatusena.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsusele ja ministeeriumidele seoses tegevuspõhise eelarve ebaõnnestunud elluviimisega ja rahakasutuse efektiivsuse puudumisega. Kriitika on sisuline ja põhjendatud Riigikontrolli auditiga, kuid samas hoiatatakse kiirustades ja ummisjalu vana süsteemi juurde tormamise eest. Lisaks kritiseeritakse üht saalis viibijat ebaviisaka käitumise (näpuga näitamise) eest.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastandamist või kriitikat poliitiliste vastaste suhtes ei esine. Kaudne vastuseis on suunatud neile, kes kasutavad mõistet "koledad katuserahad" negatiivses kontekstis, kui tegemist on riigiasutuste vajaduste rahuldamisega.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsele puudujäägile sotsiaalhoolekande rahastamises, mitte konkreetsete isikute vastu. Esineja seab kahtluse alla riigi ja omavalitsuse koostöö efektiivsuse pensionäri toimetuleku tagamisel.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud peamiselt riigi kroonilisele suutmatusele tagada maapiirkondades võrdsed tingimused ettevõtluseks ja eluaseme rajamiseks, nimetades seda "vitsa väärt" olukorraks. Samuti kritiseeritakse varasemate valitsuste ministreid, kes on väitnud, et omavalitsused on rikkad ja laiutavad, mis osutus eelarvekõnelustel valeks.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, mis puudutab automaksu liiga karmi rakendamist kustutatud registrikandega sõidukitele. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub sellele, et eelnõu tekitab rahulolematust vanasõidukite ja ajaloolise väärtusega sõidukite omanike kogukonnas.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või vastutavate ametnike tegevuse vastu seoses avalike uuringute tulemuste kehva esitlemise ja kättesaadavusega. Kriitika on protseduuriline ja keskendub läbipaistvuse puudujääkidele, eriti mürauuringu andmete osas.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Opositsiooni kritiseeritakse teravalt, süüdistades "vähemalt ühte opositsioonierakonda" riigi aastatepikkuses alarahastamises ja "õhukeseks lihvimises". Kriitika on poliitilisel tasandil, väites, et opositsiooni tegevus on sundinud koalitsiooni automaksu kehtestama. Samas tunnistatakse, et ka sotsiaaldemokraatide ridadest rõõmuhõiskeid automaksu pärast ei kosta.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kriitika on suunatud varasemate valitsuste tegevusele, mis on eelistanud populaarseid otsuseid vastutustundlikele. Vastuseis on suunatud populismile ja lühinägelikule riigijuhtimisele, mis on viinud riigi majanduslikku madalseisu.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib debati üldist tooni, heites ette demagoogiat ja populismi. Ta kritiseerib ka varasemaid riigi tegevusi, mis jätsid korralise maa hindamise 21 aasta jooksul tegemata, luues sellega praeguse omavalitsuste tulubaasi probleemi. Kriitika on suunatud poliitilisele vastutustundetusele ja protseduurilistele vigadele.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitikale, mis loob sotsiaal-majanduslikku võlga ja näiliselt madalat maksukoormust, viidates tulevikus kannatavale kahjule. Konkreetseid vastaseid või erakondi ei nimetata, kriitika on suunatud pigem fiskaalpoliitilisele lähenemisele.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Isamaa erakonnale, süüdistades neid "ehtsas populismis" omavalitsuste rahastamise küsimuses. Lisaks kritiseerib varasemaid Riigikogu koosseise tegevusetuse eest äärealade vaesumise osas ning väljendab tugevat kahtlust tuumaenergia lobigruppide mõju suhtes.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi senisele majandus- ja maksupoliitikale, mida kahtlustatakse konkurentsivõime kärpimises. Vastuseis on poliitikapõhine, kuna nõutakse selgitust, kas vastav analüüs on tehtud, kuid konkreetseid vastaseid ei nimetata.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem varasematele poliitilistele puudujääkidele ja majanduse probleemidele (suutmatus toetada energiamahukaid ettevõtteid kõrgete hindade ajal), mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud agressorriigi (Venemaa) vastu, keda kritiseeritakse karmilt sõjareeglite ja humanitaarsete printsiipide eiramise eest. Agressorit ja selle toetajaid peetakse ainsateks vastutajateks tekitatud kahjude eest. Kodumaiseid poliitilisi vastaseid kõnedes ei kritiseerita.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja ei kritiseeri ühtegi rühma ega vastandu otseselt valitsuse poliitikale, vaid küsib ministrilt viisakalt progressi kohta. Andmeid ei ole piisavalt, et määratleda tema vastasseisu stiili või intensiivsust.
2024-04-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsetele probleemidele, eelkõige Eesti maksukeskkonnale ja riigisisesele administratiivsele üliaktiivsusele, mis tekitab põllumeestele suurt koormust. Konkreetseid vastaseid või poliitilisi rühmitusi ei kritiseerita, vaid rõhutatakse regulatiivse keskkonna parandamise vajadust.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu esitajatele ja poliitilisele süsteemile laiemalt, mis on aastakümneid vältinud tõelise lahenduse pakkumist väikekoolide rahastamisele. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes eelnõu eesmärkide siiruse kahtluse alla seadmisele ja rahastusmehhanismi ebaefektiivsusele. Vastandumine on mõõdukas, kuna pakutakse alternatiivset lahendust.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse majanduspoliitika vastu, kritiseerides riigi otsust vähendada investeeringuid majanduslanguse ajal. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõdukalt intensiivne, väljendades pettumust oodatud stabiilsuse ja kontratsüklilise käitumise puudumise üle.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on EKRE fraktsiooniga, kelle esitatud eelnõu sildistatakse populistlikuks ja silmakirjalikuks. Kriitika on suunatud isikutele, viidates EKRE liikmete (Martin Helme ja Rain Epler) kõrgetele kuluhüvitistele ja varasematele skandaalidele ("autode põhjatud paagid"). Kõneleja süüdistab vastaseid rahva petmises ja Riigikogu maine hävitamises.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilises positsioonis, kritiseerides ettekandja erakonna seadusandlikku järjepidevust valimisliitude keelustamise eelnõu osas. Ta hoiatab, et opositsioon (volikogudes) võib madalat 10% algatuskünnist pidevalt ära kasutada võimulolijate vastu kehtestamiseks, muutes kriitika poliitiliselt motiveeritud.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasemale tegevusetusele olulises valdkonnas, märkides, et valitsus on "lõpuks ometi" hakanud otsuseid tegema. Praegune hoiak on pigem protseduuriline ja küsitlev, mitte otseselt vastanduv.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud keskvalitsuse haridusreformi poliitikale ja metoodikale, mida kritiseeritakse kui "ühe vitsaga löömise loogikat" ja liigset sõltumist tsentraalsetest Exceli tabelitest. Kriitika on intensiivne ja rangelt poliitika- ning protseduuripõhine, süüdistades lähenemist piirkondade hävitamises.
2024-02-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuseis on suunatud eelnõu esitajatele, konkreetselt Eesti Konservatiivsele Rahvaerakonnale (EKRE) ning ajalooliselt ka Keskerakonnale ja Reformierakonnale, kes on varem sarnaseid piiranguid kehtestada püüdnud. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid ausa konkurentsi kartmises ja demokraatlike õiguste piiramises, et oma valimistulemusi kindlustada.
2024-02-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi üldisele poliitikale, mis puudutab ülemäärast regulatsioonide kehtestamist ("vindi ülekeeramine") ja maksutõuse. Vastuseis on poliitikapõhine ja väljendub küsimuses, miks konkurents ei toimi ja mida selle parandamiseks ette võtta.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse esitatud maksupoliitikale, rõhutades eelnõu majanduslikke ja julgeolekulisi puudujääke. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes prognooside ebarealistlikkusele ja potentsiaalsele kahjule riigikaitse valmisolekule. Vastanduti tugevalt eelnõu ratsionaalsusele.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Venemaa sõjaliste eesmärkide vastu Ukrainas, rõhutades nendega mitte leppimist. Kodumaiseid poliitilisi vastaseid või kriitikat antud kõnes ei esine.
2024-01-25
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud eelnõu 124 sisule ja ajastusele, kuna see ei paku terviklikku lahendust ja dubleerib valitsuse tööd. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades ministeeriumide vastutuse jagamise ebamõistlikkust ja Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi rolli riigikaitselise ülesande täitmisel. Komisjon tegi ettepaneku eelnõu tagasi lükata.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud riigi tasandil levitatavale mustvalgele käsitlusele koolide reformimisest, mida kritiseeritakse kui maaelule hävitavalt mõjuvat. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, vastandudes jõuga kokkuliitmise ideele.
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub eelnõu algatajatele, kritiseerides nende tegevust kui ebapraktilist ja ühiskonnale ohtlikku, kuna see võib tekitada uusi pingeid. Kriitika on suunatud poliitilisele lähenemisele, mis ei tundu "tervemõistuslik", ning kompromiss eelnõu toetamise osas on välistatud.
2024-01-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed.