Päevakorra profiil: Anti Allas
Arupärimine koolivõrgu kohta (nr 760)
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on mõõdukalt toetav riigigümnaasiumide loomise suhtes, pidades seda riigi poolt tänuväärseks sammuks. Peamine fookus on poliitika edasiarendamisel, rõhutades vajadust regionaalpoliitiliste meetmete järele, et vältida õpilaste lahkumist kodukandist. Käsitlus on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes lahenduste leidmisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi koolivõrgu regionaalsest rakendamisest, tuues esile vastuvõtukriteeriumid (tulemuste/hinnete alusel) ja logistilised väljakutsed. Erialateadmised on praktilised ja seotud regionaalpoliitika ning hariduskorraldusega, mainides konkreetselt õpilaskodude vajadust 25–30 kilomeetri kauguselt tulijatele.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja lugupidav, pöördudes eesistuja ja ministri poole küsimuse vormis. Toon on konstruktiivne ja lahendustele orienteeritud, keskendudes loogilistele argumentidele ning konkreetsete järgmiste sammude kiirendamise vajadusele.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Ei piisa andmeid.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Ei piisa andmeid.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ei piisa andmeid.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on väga tugev, rõhutades riigigümnaasiumide positiivset mõju oma kodupiirkonnale ja regionaalpoliitilist olulisust. Eraldi tuuakse esile Kagu-Eesti ja Tartumaa vaheline konkurents ning vajadus hoida õpilasi maakonnakeskustes.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ei piisa andmeid.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridus, rõhutades koolivõrgu regionaalset õiglust ja ligipääsetavust. Eraldi tõstatatakse küsimus vastuvõtu kriteeriumide mõjust kohalikele õpilastele ja õpilaskodude vajadusest, et toetada õpilaste jäämist kodukanti.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on olemasoleva hariduspoliitika rakendamise parandamisel ja kiirendamisel, mitte uute seaduste algatamisel. Eelkõige rõhutatakse vajadust astuda kiiremaid samme regionaalsete tugistruktuuride, nagu õpilaskodude loomisel.
1 Analüüsitud kõnesid