Täiskogu istungite kaupa: Andrei Korobeinik
Kokku istungeid: 56
Täielikult profileeritud: 56
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõrge asjatundlikkus finants- ja maksupoliitika valdkonnas, eriti pangandussektori maksustamise ja eelarve katteallikate teemal, viidates konkreetsetele kasuminumbritele. Näitab põhjalikku teadmist Riigikogu kodu- ja töökorra seadusest, viidates korduvalt konkreetsetele paragrahvidele (nt § 72, § 139) protseduuriliste küsimuste esitamisel. Samuti on teadmisi digitaalmajanduse ja platvormitöö direktiivi teemal.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigirahanduse, maksupoliitika ja eelarve läbipaistvuse teemadel. Kasutatakse konkreetseid andmeid (pool miljardit aastas) ja tehnilisi termineid nagu "maksuküüru kaotamine" ja "ülekantavad kasutamata jäägid ministeeriumides". Rõhutatakse, et ministeeriumide rahakasutuse salastatus takistab riigirahanduse efektiivset juhtimist.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust andmekaitse, tehisintellekti regulatsiooni ja õigusloome protseduuride osas. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat nagu "depseudonüümimine," "algoritm," "tehisintellekt" ja "kõrgendatud riskiga süsteem," viidates ka Euroopa Liidu AI Act'ile. Tuuakse välja detailseid võrdlusi Rahapesu Andmebüroo (RAB) ja prokuratuuri andmete avalikustamise praktikate vahel, rõhutades seaduse puudujääke.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust maksupoliitika ja eelarveküsimuste osas, käsitledes detailselt astmelist tulumaksu, ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamist ja maksusoodustuste rahalist hinda (üle poole miljardi aastas). Kasutatakse spetsiifilist seadusandlikku terminoloogiat (eelnõu, katkestamisettepanek, teine lugemine).
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi kohaliku omavalitsuse regulatsioonidest ja linnaplaneerimise detailidest, tuues näiteks pingipaigutuse ja tõukerataste probleemi Tallinnas. Ta kasutab konkreetseid, kuigi anekdootlikke, näiteid (pingid keset kiirteed) linna juhtimise ebakvaliteedi illustreerimiseks.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makroökonoomika ja eelarvepoliitika valdkonnas, viidates majanduskasvu kvartaliandmetele, maksuküürude maksumusele ja lisaeelarve instrumentidele. Argumentides kasutatakse institutsioonide (eelarvenõukogu, õiguskantsler) kriitikat eelarve läbipaistvuse osas. Samuti kasutatakse võrdluseks Leedu majanduse olukorda.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib autoriteeti makroökonoomika ja fiskaalpoliitika teemadel, viidates Eesti positsioonile EL-i majanduskasvu edetabelis ja analüüsides maksutõusude mõju tarbimisele. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "majanduslanguse spiraal" ja pakutakse välja konkreetseid lahendusi (pankade kasumimaks, astmeline tulumaks, riigisektori vähendamine).
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust taristuprojektide ajakavade ja rahastamise osas, viidates konkreetsetele maanteelõikudele, varasematele valitsusplaanidele (aastani 2030) ja Euroopa Liidu erandite taotlemisele. Samuti kasutab ta eelarve ja majanduse teemalisi termineid, nagu "rikaste soodustus" (üle poole miljardi) ja liiklusohutuse meetrikad. Ta rõhutab Via Baltica olulisust ka riigikaitse seisukohalt.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaalpoliitika ja tööturu teenuste valdkonnas, viidates spetsiifiliselt töötutoetustele ja Töötukassa pakutavatele koolitustele. Ekspertiis keskendub sotsiaalsete meetmete mõjule haavatavatele rühmadele, nagu noored, üksikemad ja puuetega inimesed. Samuti kasutatakse poliitilise legitiimsuse hindamiseks valimiste tulemust (44,5%) ja koalitsiooni reitingut (20%).
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaalhoolekande ja toimetulekutoetuse valdkonnas, tuues esile konkreetseid andmeid toetuse ostujõu languse (kolmandiku võrra) ja selle tõstmata jätmise perioodi kohta (kolm aastat). Ta on kursis seaduseelnõu mõjuga kohalike omavalitsuste bürokraatiale ja koormusele ning viitab otseselt puuetega inimeste koja ja linnade ja valdade liidu tagasisidele.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab teadlikkust majandusstatistikast, viidates Eesti elanike jõukuse tasemele ja selle võrdlusele varasema perioodiga. Tal on detailne teadmine Töötuskindlustuse seaduse kavandatavatest muudatustest ja nende spetsiifilisest mõjust üksikemadele, hooajatöölistele ja noortele.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõrge kompetents digiteerimise ja tehisintellekti rakendamise teemadel avalikus sektoris (Töötukassa, meditsiin, eesti.ee). Kasutab konkreetseid statistilisi andmeid kohtumenetluse pikkuse (veerandi võrra pikenemine) ja riigipalgaliste arvu (10 000 võrra suurenemine) kohta. Näitab autoriteeti ka õigussüsteemi kitsaskohtade ja keeleõpperakenduste turu analüüsimisel.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab asjatundlikkust maksupoliitika ja seadusloome protseduuride (Rahanduskomisjon) osas, keskendudes automaksu detailidele, nagu registreerimismaks ja nn kadunud auto maksustamine. Kasutab põhiseaduslikke argumente, viidates § 28 riivele seoses nõrgemate ühiskonnagruppide kaitsega. Samuti demonstreerib teadmisi regionaalpoliitika ja transpordivalikute seostest.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi Riigikogu töökorraldusest, olles teadlik oma õigusest esitada kaks küsimust ja teades komisjoni hääletustulemusi (kaks liiget olid vastu). Sisulist või tehnilist teemaekspertiisi käsitletava eelnõu sisu kohta ei ilmne. Ekspertiis on suunatud menetluslikele ja esinduslikkuse küsimustele.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust panganduse maksustamise ja majanduspoliitika vallas, kasutades konkreetseid andmeid pankade kasumimarginaalide (nt 70%+) ja potentsiaalse maksutulu kohta. Ta toob võrdluseks esile teiste EL riikide (eriti Leedu ja Läti) kogemused krediidiasutuste maksustamisel ja rõhutab tulumaksu mõju töökohtade loomisele. Ta on kursis ka toimetulekutoetuste ja automaksu laekumise numbritega.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab huvi välispoliitika (Gruusia valitsuse legitiimsuse küsimus) ja Riigikogu protseduuride vastu, eriti seoses umbusaldusavalduste ja küsimustele vastamise korraga. Ekspertsus on pigem poliitilis-protseduuriline, mitte andmepõhine, kuid teadlikkus parlamendi sisemistest jõuvahekordadest (viide Lehtme häältele) on olemas.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja sotsiaalstatistika vallas, kasutades andmeid Eesti majanduslanguse pikkuse kohta maailmas ja võrreldes seda Venemaa sõja mõjuga. Esitatakse konkreetseid finantsandmeid, nagu pankade üle miljardi euro suurune kasum ja toimetulekutoetuse (200 eurot) eelarvekulu (50 miljonit eurot). Ekspertiisi kasutatakse valitsuse poliitika ebaõnnestumise tõestamiseks.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust e-riigi ja IT-valdkonnas, viidates konkreetsetele andmetele, nagu mobiilirakenduse madal reiting (2,6/5 Google Plays) ja Eesti madal koht EL-is AI investeeringutes. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "product owner" ja teeb võrdlusi Ukraina rakendusega Diia. Samuti kritiseerib ta projektide maksumuse ja tulemuse ebaproportsionaalsust, märkides, et miljon eurot kulus kehva toote saamiseks.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi makromajanduslikest lahendustest, viidates Ameerika presidendi Roosevelti tegevusele suure depressiooni ajal, ning Eesti suurtest taristuprojektidest. Tervise ja viiruste teemal tunnistab ta ise, et see ei ole tema valdkond, kuid esitab sellegipoolest detailseid küsimusi immuunsuse ja töökoha rolli kohta nakkuskeskkonnana.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja fiskaalpoliitika alal, kasutades võrdlusi investeerimisfondide juhtimisega (indeksfondid, aktiivselt juhitud fondid). Ta viitab konkreetsetele majandusnäitajatele ja statistikatele, mainides Eesti 4% majanduslangust ning võrreldes seda Euroopa Liidu keskmisega. Ta rõhutab vajadust kopeerida maailma parimaid praktikaid, näiteks pangamaksu ja astmelist tulumaksu.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksunduse ja riigieelarve teemadel, käsitledes detailselt avansilist maksu, dividendimaksu määrasid (18% vs 22%) ja panganduse maksusoodustusi. Kasutatakse konkreetseid numbreid ja statistikat, viidates 2-miljardilisele eelarveaugule ja 300 miljoni euro suurusele säästuvõimalusele riigisektori vähendamisel. Eraldi rõhutatakse pangamaksu potentsiaalset tulu (400 miljonit eurot) ja maksuküürust tulenevat kasu.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigieelarve menetlemise, rahanduskomisjoni töö ja põhiseadusliku pädevuse küsimustes. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "eelarve baasseadus" ja "reservi tagastamine". Demonstreeritakse teadlikkust konkreetsetest finantsnähtustest, nagu Euribori langus ja varasemate maksueelnõude mõju eelarvele.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust põhiseadusõiguse, seadusandja tahte ja Riigikogu komisjonide töö osas, mainides oma varasemat liikmelisust põhiseaduskomisjonis. Esitatakse detailseid küsimusi seadusandliku protsessi ja pikaajaliste elamislubade omanike valimisõiguse piirangute kohta. Samuti on esindatud teadmised julgeolekuolukorra ajaloolisest kontekstist (võrdlus 1990. aastate algusega).
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaal- ja tervishoiupoliitika valdkonnas, käsitledes vaimse tervise teenuste kättesaadavust, eelarvekärpeid ja spetsialistide palkamise mudeleid. Samuti on ta kursis Riigikogu kodukorra ja muudatusettepanekute menetlemise praktikaga. Majanduskriitikas kasutab ta võrdlusi teiste riikidega (Haiti, Euroopa Liit) ja viitab konkreetsetele eelarveridadele.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi maksupoliitika (käibemaks, astmeline tulumaks, pangamaks) ja sotsiaalmajanduse alal, kasutades konkreetseid andmeid toimetulekutoetuse ja pensionäride ostujõu kohta. Ta toob esile rahvusvahelisi näiteid (Leedu pangamaks, EL-i erandid, Hispaania toiduhinnad) oma seisukohtade toetuseks. Samuti on ta kursis Riigikogu menetluslike detailidega, eriti komisjonide töökorralduse osas.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi rahvatervise statistika alal, viidates Eesti positsioonile üledoosisurmade poolest maailmas ja rõhutades noori puudutavaid statistikanumbreid. Lisaks on tal detailne teadmine haldusotsustest, nagu Töötukassa büroo sulgemine, ning oskus esitada konkreetseid küsimusi personali ja rendikulude detailide kohta.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makroökonoomika ja riigi rahanduse teemadel, kasutades võrdlevaid andmeid Eesti majanduslanguse kohta Euroopa ja maailma kontekstis. Nad viitavad Rahandusministeeriumi varasematele prognoosidele ja analüüsivad languse põhjuseid (ekspordipartnerid, sõda Ukrainas), vaidlustades vastase selgituste loogikat. Oluline on rõhuasetus sellele, et tulemus on olulisem kui tahe või kogemus.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab asjatundlikkust panganduse, maksustamise ja makromajanduse vallas, kasutades konkreetseid andmeid (Euribori tase, pankade kasumid) ja viidates Leedu maksukogemusele. Selgitab põhjalikult, kuidas ülikasumid on seotud Euriboriga ja kuidas eelnõu arvestab kahjumi tasaarveldamisega. Demonstreerib teadmisi ka Eesti ja teiste EL riikide eluasemelaenude intressimäärade fikseerimise praktikate erinevustest.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaal- ja fiskaalpoliitika valdkonnas, keskendudes pensionide vähendamise detailidele ja omavalitsuste finantsprognoosidele. Kasutatakse konkreetseid andmeid (15 eurot, 2%) ja tehnilisi termineid ("ülejääk," "korrektuur"), mis viitab süvenemisele kvantitatiivsesse analüüsi.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigieelarve ja rahanduse valdkonnas, tuues esile konkreetsed numbrilised vastuolud (nt ühistranspordi dotatsioon 10 vs 18 miljonit) ja maksude mõju (pensionäride 15-eurone kaotus). Ta on kursis rahanduskomisjoni arutelude ja ministrite (kaitseminister, regionaalminister) esitatud andmetega, keskendudes detailidele ja eelarve tegeliku sisu ning esitatud pildi lahknevustele.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigieelarve protseduuride ja finantsjuhtimise alal, eriti seoses ministeeriumide kasutamata palgafondide edasikandmisega. Ta kasutab majanduslanguse sügavuse rõhutamiseks võrdlevaid andmeid Eesti positsiooni kohta maailmas (altpoolt teine koht pärast Haitit). Samuti on ta kursis konkreetsete kärbetega sotsiaal- ja kultuurivaldkonnas (nt perelepitus, lastekaitsespetsialistide koolitus).
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles teadmisi rahvastiku tiheduse statistika ja telekommunikatsiooni infrastruktuuri majanduse vallas, korrigeerides täpsete andmetega (Eesti 30 in/km², Läti 28 in/km²) varasemat väidet. Samuti mainitakse tehisintellekti teemat, mille osas pakutakse oma teadmisi appi.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti eelarve- ja maksupoliitika valdkonnas, käsitledes detailselt sotsiaaltoetuste (toimetulekutoetus, töötutoetus) ja pensionide maksustamist riigikaitsemaksuga alates esimesest eurost. Kasutatakse konkreetseid suhtarve (1:9 kärbete ja maksutulu suhe) ning rahalisi näitajaid (pool miljardit aastas), mis viitab majandusalasele kompetentsile. Samuti on esile toodud teadmised seadusandlikest protseduuridest (arutelu puudumine rahanduskomisjonis).
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Esineja demonstreerib kõrget asjatundlikkust maksunduse valdkonnas, eriti sisendkäibemaksu mahaarvamise reeglite ja ettevõtluskonto maksustamise detailide osas. Ta kasutab tehnilist terminoloogiat (nt sisendkäibemaksu mahaarvestamise printsiip, sotsiaalmaksu määr) ja suudab tuvastada eelnõu teksti ning ettekande vahelisi vastuolusid.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarve küsimustes, viidates majanduslangusele, eelarveaukudele ja konkreetsetele kaotatud summadele (kaks miljardit). Samuti on tal põhjalikud teadmised Riigikogu protseduuridest, esinedes rahanduskomisjoni aseesimehena ja viidates istungi läbiviimise reeglitele ("kollane raamat").
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaaltoetuste detailides, tuues välja täpsed summad (nt 49 eurot ja 11–13 senti) ja rõhutades toetuste tõusu minimaalsust (sentides) võrreldes automaksu suurusega (tuhandetes eurodes). Samuti on esile toodud teadmised seaduse jõustumise tähtaegade nõuetest ja potentsiaalsetest seaduserikkumistest.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Asjatundlikkus ilmneb poliitiliste avalduste ja erakondade seisukohtade täpses meenutamises, eriti seoses pensionide indekseerimise ja riigi rahalise võimekusega. Kõneleja demonstreerib teadmisi opositsioonierakondade (Isamaa, EKRE, Keskerakond) ametlike seisukohtade kohta. Fookus on poliitilisel faktitäpsusel, mitte tehnilistel detailidel.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksu- ja eelarvepoliitikas, kasutades konkreetseid andmeid (nt Leedu sotsiaalmaksu protsent ja tööjõumaksud) ning viidates riigieelarve puudujäägi absoluutarvudele (miljard eurot). Samuti on tal teadmisi seadusloome protseduuridest, kritiseerides komisjoni otsuseid ja viidates põhiseadusvastasele lähenemisele.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Näitab asjatundlikkust rahanduse ja maksupoliitika valdkonnas, olles Rahanduskomisjoni aseesimees ning käsitledes detailselt automaksu mõju, maamaksu ajalugu ja finantsregulatsioone (Positiivne Krediidiregister, Finantsombudsman). Kasutab faktilisi andmeid, viidates Eesti majanduslangusele Euroopa Liidus ja pensionäride vaesusriskile. Demonstreerib teadmisi ka rahvusvahelises tuumaklubis osalejate osas.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigieelarve ja makromajanduse teemadel, tuues esile konkreetseid kärpeartikleid (PPA autod, erihoolekandeteenused, EAS-i investeeringud). Kasutatakse numbrilisi hinnanguid (nt. 20–30 miljonit kahju EAS-i kärbetest) ning viidatakse Eesti positsioonile EL-i majanduslanguse edetabelis. Samuti pakutakse välja kolm konkreetset alternatiivset eelarvepäästemeedet.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitik demonstreerib detailset teadmist krüptovaraturu regulatsioonide rakendamisest Eestis, viidates varasematele edukatele regulatsioonidele ja uue eelnõu negatiivsele mõjule (nt andmete topeltesitamise nõue). Ta on kursis riigieelarve ja maksupoliitika finantsaspektidega, tuues välja maksuküüru kaotamise maksumuse ja automaksu laekumise summad. Samuti pakub ta konkreetseid alternatiivseid rahastusallikaid, nagu pankade ülikasumi maksustamine.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi majanduse ja sotsiaalpoliitika valdkonnas, keskendudes pensionidele ja vaesusriskile. Kasutatakse konkreetseid statistilisi andmeid, nagu majanduslanguse kestus, Eesti positsioon EL-is ja pensioni suhe keskmisesse palka (40% vs 1/3). Samuti viidatakse arenenud riikide praktikale pensionipoliitikas.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab suurt asjatundlikkust e-riigi, infotehnoloogiliste arengute ja regulatsioonide vallas. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu andmete dubleerimine, personaalne riik, positiivne krediidireiting, krüptovaraturu seadus ja platvormitöö direktiiv. Eriti rõhutatakse tehisintellekti investeeringute madalat taset Eestis Euroopa Liidu kontekstis, viidates konkreetsele madalale edetabelikohale.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makroökonoomika, fiskaalpoliitika ja eelarvehalduse teemadel, kasutades konkreetseid andmeid ja statistikat. Rõhutatakse reservide mahu langust (12%-lt veidi üle 6%-le), majanduslanguse kestust (kaks ja pool aastat) ning Eesti positsiooni Euroopa Liidu majanduse edetabelis. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "astmeline tulumaks" ja "maksuküür".
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika (digimaks, OECD arutelud) ja finantsregulatsioonide (krüptoturg, MiCA direktiiv) alal, kasutades võrdlusi rahvusvahelise praktikaga. Samuti on tal põhjalikud teadmised Riigikogu kodukorrast ja pikaajalistest parlamentaarsetest traditsioonidest, mida ta kasutab istungi juhataja küsitlemisel. Ta suudab võrrelda erinevate maksude administreeritavust ja majanduslikku mõju (Digimaks vs. Suhkrumaks).
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust pensioniindekseerimise mehhanismide osas, rõhutades, et pensioni suurus on seotud keskmise palga ja inflatsiooniga, mitte demograafiaga. Ta kasutab statistikat, viidates arenenud riikide 40% keskmise palga eesmärgile ja Eesti eakate kõrgele vaesusriskile. Samuti on ta kursis rahvusvaheliste majandusmeetmetega, näiteks Leedu pankade solidaarsusmaksuga.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust rahandus- ja maksupoliitika alal, kasutades konkreetseid numbreid (nt miljardiline puudujääk, poole miljardi maksusoodustus) ja majanduslikke termineid (Euribor, solidaarsusmaks, tasaarveldus). Ekspertiis keskendub pankade kasumlikkuse analüüsile ja Eesti majanduse võrdlemisele Leedu ning Skandinaavia riikidega. Ta suudab selgitada, miks pankade kasumid on kõrged (Euribor) ja kuidas maksustamine mõjutaks investeeringuid.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi fiskaalküsimustes, eriti pensionide rahastamise allikate ja sotsiaalmaksu rolli osas, viidates Maris Lauri seisukohtadele. Kasutatakse konkreetseid arve (nt 400 eurot aastas, 150 eurot aastas) palgatõusude ja pensionäride panuse mõju illustreerimiseks. Samuti on teadlik administratiivsete tasude (riigilõiv) ja nende adekvaatsuse teemast.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makroökonoomika ja maksupoliitika valdkonnas, viidates IMF-i majanduslanguse ennustustele ja detailsetele finantsandmetele pankade kvartalikasumite kohta. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "solidaarsusmaks" ja teeb võrdlusi Leedu maksusüsteemiga, et põhjendada alternatiivseid rahastusallikaid.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Esineja näitab asjatundlikkust Riigikogu töökorralduse ja seadusloome protseduuride osas, mainides konkreetselt eelnõude suunamist õigus- ja majanduskomisjoni vahel. Ta tugineb teadmistele kodu- ja töökorrast, et vaidlustada vastaspoole seisukohti, rõhutades, et vastus ei põhine ilmselt kehtivatel reeglitel.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust majanduse, maksupoliitika ja pangandussektori kasumite osas, viidates pankade miljardieurosele aastakasumile. Ta kasutab konkreetseid andmeid (nt 3% majanduslangus, Leedu maksulaekumised, pankade dividendide protsentuaalne vähenemine) oma väidete toetamiseks ja valitsuse andmete ümberlükkamiseks. Eriti rõhutatakse teadmisi Leedu ja Itaalia pangamaksu mudelite kohta.
2024-02-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ekspertiis keskendub rahvusvahelisele survele ja liitlaste konsolideerimisele Ukraina toetuseks, rõhutades Eesti rolli selles protsessis. Samuti näidatakse teadlikkust sõja psühholoogilisest mõjust lastele, rõhutades vajadust psühholoogilise abi järele nii Ukrainas kui ka Eestis elavate laste puhul. Konkreetseid tehnilisi andmeid või statistikat kõnes ei kasutata, keskendutakse moraalsetele ja poliitilistele argumentidele.
2024-02-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib teadmisi narkosurmade statistika (EL-i kõrgeim näitaja) ja rahvusvaheliste uuringute osas, viidates konkreetsetele andmetele ja USA näitele. Ta tsiteerib uuringuid, mis väidavad, et kanepimüügikoha avamine võib vähendada keskmist surmade arvu 17% võrra. Ta rõhutab vajadust teaduspõhise arutelu järele, küsides ministrilt uuringute jagamist ja väidete aluseks olevaid tõendeid.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust rahandus- ja majanduspoliitikas, kasutades konkreetseid andmeid (SKT 3% langus, kaitsekuludega võrdlus, pangamaksu potentsiaalne tulu). Ta viitab oma varasemale kogemusele Riigikogu rahanduskomisjoni esimehena ning tegeleb detailidega panganduse erikokkuleppe ja universaalteenuse mõjude osas. Ta esitab kriitikat valitsuse finantsväidete kohta, kahtlustades peaministrit nulliga eksimises seoses pangandusest saadava poole miljardi euroga.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust küberkaitse, e-valitsemise, digitaalmajanduse ja rahvusvahelise maksustamise teemadel. Ta kasutab konkreetseid andmeid (3% SKP kadu, mis on võrreldav kaitsekuludega) ning viitab globaalsetele trendidele, nagu suurkorporatsioonide kasvav osakaal riikide ees aastaeelarvete tabelis. Rõhutatakse vajadust innovatsiooni ja tehisintellekti ajastuga kohanemise järele.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi majanduslike põhjuste (inflatsioon) ja seadusloome tehniliste detailide osas. Eelkõige rõhutatakse vajadust mõjuanalüüsi järele ning küsitakse spetsiifiliselt selle asukoha kohta (kas riigieelarve lisa või eraldiseisev dokument).