Istungi profiil: Andrei Korobeinik
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-06-03
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt opositsiooniline ja keskendub valitsuse tegevuse ebaefektiivsusele ja aeglusele. Peamised rõhuasetused on majanduse langus, mille põhjustasid valed maksuotsused (automaks, käibemaksutõus), ning e-riigi arengu pidurdumine ja bürokraatia kasv. Nõutakse kiireid otsuseid ja visiooni elluviimist, kritiseerides valitsust pikaajaliste plaanide kirjutamise eest olukorras, kus on vaja kohest tegutsemist.
6 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab suurt asjatundlikkust e-riigi, infotehnoloogiliste arengute ja regulatsioonide vallas. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu andmete dubleerimine, personaalne riik, positiivne krediidireiting, krüptovaraturu seadus ja platvormitöö direktiiv. Eriti rõhutatakse tehisintellekti investeeringute madalat taset Eestis Euroopa Liidu kontekstis, viidates konkreetsele madalale edetabelikohale.
6 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on teravalt kriitiline ja tungiv, rõhutades tegevusetuse kahjulikkust ja konkurentsis kaotamist. Kasutatakse tugevaid emotsionaalseid apelle (nt "kaasaegne orjapidamine", Eesti muutumine "provintsiks") ja metafoore, kombineerides neid loogiliste argumentidega majanduse ja tehnoloogia arengu vajadusest. Kõneleja on otsekohene, seades kahtluse alla ministri võime oma visiooni valitsuses maha müüa.
6 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmustrid on seotud Riigikogu täiskogu istungil esitatud küsimuste ja arupärimistega, mis on suunatud konkreetse ministri vastutusalale. Kõneleja viitab varasematele valitsuse lubadustele, eelmise nädala läbirääkimistele ja ülehomme toimuvale hääletusele krüptovaraturu seaduse üle.
6 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine kriitika on suunatud vastutavale ministrile ja erakonnale Eesti 200, kritiseerides nende poliitika tegemise viisi (läbipaistmatus, "tagatuba") ja suutmatust oma visiooni valitsuses kehtestada. Samuti kritiseeritakse peaminister Kaja Kallast elava huvi puudumise eest digivaldkonna vastu. Kriitika on nii poliitika (valed maksuotsused, aeglus) kui ka protseduuriline (läbipaistmatus, otsustamatus).
6 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil rõhutab vajadust kaasata poliitika kujundamisse laiemalt, nõudes, et debatt ei piirduks Eesti 200 tagatoaga, vaid hõlmaks koalitsioonipartnereid ja opositsiooni Riigikogus. See viitab nõudmisele läbipaistvama ja kaasavama poliitika kujundamise järele.
6 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on peamiselt riiklik (Eesti majandus, e-riigi areng, bürokraatia vähendamine) ja rahvusvaheline (Euroopa Liidu direktiivid, AI investeeringute võrdlus EL-i riikidega). Mainitakse ka võrdlust Lätiga töösuhete reeglite osas.
6 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majandusvaated on tugevalt kriitilised maksutõusude (automaks, käibemaksutõus) suhtes, pidades neid majanduslanguse peamiseks põhjuseks. Nõutakse riigisektori investeeringute suurendamist tehisintellekti, et vältida majanduse provintsistumist. Tööjõu osas toetatakse platvormitöö reguleerimist sotsiaalgarantiide tagamiseks, vastandudes seisukohale, et sektori kiire areng õigustab sotsiaalkindlustuse puudumist.
6 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on tööõigused ja sotsiaalgarantiide tagamine jagamismajanduses (platvormitöö). Rõhutatakse riigi rolli "orjapidamise" piiramisel ja nõutakse, et platvormitöötajatel oleksid sotsiaalsed tagatised (ravikindlustus, puhkus), isegi kui töö on vabatahtlik.
6 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on krüptovaraturu seadusel (MiCA), positiivse krediidireitingu süsteemi realiseerimisel ning platvormitöö direktiivi rakendamisel. Kõneleja on kriitiline valitsuse suutmatuse suhtes realiseerida varasemaid e-riigi algatusi, nagu andmete dubleerimise vältimine ja personaalse riigi teenuste loomine (nt meditsiinis ja Eesti.ee portaalis).
6 Analüüsitud kõnesid