Istungi profiil: Andrei Korobeinik
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-05-29
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt opositsiooniline, keskendudes fiskaalsele õiglusele ja parlamentaarse korra kaitsmisele. Ta kritiseerib valitsuse majandusstrateegiat, mis võtab raha vaesematelt, ja propageerib maksustamist sealt, kus raha on (suurfirmad, rikkamad). Poliitiline raamistik on tugevalt tulemuspõhine, rõhutades Eesti majanduse langust ja uute ebademokraatlike traditsioonide hiilimist Riigikogusse.
21 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika (digimaks, OECD arutelud) ja finantsregulatsioonide (krüptoturg, MiCA direktiiv) alal, kasutades võrdlusi rahvusvahelise praktikaga. Samuti on tal põhjalikud teadmised Riigikogu kodukorrast ja pikaajalistest parlamentaarsetest traditsioonidest, mida ta kasutab istungi juhataja küsitlemisel. Ta suudab võrrelda erinevate maksude administreeritavust ja majanduslikku mõju (Digimaks vs. Suhkrumaks).
21 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on analüütiline, kuid terav ja sageli sarkastiline, eriti koalitsiooni ja istungi juhataja suunas. Ta kasutab nii loogilisi argumente (majandusandmed, maksude administreerimine) kui ka emotsionaalseid apelle (pensionäride taskust raha võtmine). Üldine toon on murelik ja kriitiline, viidates uute halbade traditsioonidele ja parlamentaarse demokraatia halvenemisele.
21 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Väga aktiivne plenaaristungil, esitades arvukalt küsimusi nii sisuliste eelnõude (puu- ja juurviljad) kui ka Riigikogu kodukorra teemal. Ta esitas Keskerakonna fraktsiooni nimel eelnõu (Digimaks) ja palus korduvalt hääletusi, sageli iroonilise tooniga. Ta osales ka europarlamendi valimiste kampaaniadebatil.
21 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamised vastased on valitsus ja Reformierakond, keda kritiseeritakse majanduslikult kahjulike otsuste (vaesemate maksustamine, kõrgepalgaliste soodustamine) ja bürokraatia suurendamise eest. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilistest erimeelsustest süüdistusteni parlamentaarse demokraatia kahjustamises ("teerulliga vastu võtta," "opositsiooni esindaja"). Ta kritiseerib ka kaasettekandjate ebapädevust ja ebaselget esinemist.
21 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Tegutseb Keskerakonna fraktsiooni nimel, esitades nende ettepanekuid ja viidates positiivselt fraktsioonikaaslastele. Ta on avatud toetama häid ettepanekuid (puu- ja juurviljad), kuid tema interaktsioon koalitsiooniga on konfronteeriv. Ta tunneb end opositsiooni esindajana ebaõiglaselt kohelduna ja ignoreerituna, mis takistab koostööd.
21 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on peamiselt riiklikul ja rahvusvahelisel tasandil, käsitledes Eesti majandust, riigieelarvet ning Euroopa Liidu ja OECD regulatsioone (digimaks, krüptodirektiiv). Regionaalne fookus puudub, välja arvatud viide Häädemeeste koolis toimunud debatile.
21 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab progressiivset maksustamist, rõhutades vajadust kehtestada digimaks suurfirmadele ja võtta raha rikkamatelt, mitte pensionäridelt. Ta kritiseerib valitsuse majanduspoliitikat kui majanduskasvu pärssivat ja bürokraatiat suurendavat, tuues näiteks topeltandmete küsimise. Ta pooldab majanduse elavdamist tarbimise soodustamise kaudu ja ametnike arvu vähendamist tehisintellekti abil.
21 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalküsimused on seotud majanduspoliitikaga, rõhutades pensionäride ja vaesemate inimeste kaitsmist maksutõusude eest. Laste tervise kontekstis (suhkrumaks) pooldab ta raha suunamist huviharidusse ja koolisporti, et saavutada reaalset kasu laste heaolule.
21 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Peamine seadusandlik fookus on tulude suurendamisel õiglase maksustamise kaudu (Keskerakonna Digimaksu eelnõu) ja bürokraatia vähendamisel. Ta on tugev vastane regulatiivsetele koormustele, mis tapavad majandussektoreid (krüptosektori lisareeglid) ja ebaõiglastele maksutõusudele (suhkrumaks, pensionäride maksutõusud). Ta toetab ka puu- ja juurviljade kättesaadavust käsitlevat ettepanekut.
21 Analüüsitud kõnesid