Päevakorra profiil: Andrei Korobeinik
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) teine lugemine
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Kõneleja võtab tugevalt vastustava seisukoha Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) suhtes, kuna see tekitab liigset bürokraatiat ja ähvardab sektori Eestis välja suretada. Poliitiline positsioon on tugevalt majandusvabadust pooldav ja riigiaparaadi paisumise vastane, süüdistades valitsust (Reformierakonda) majanduse vabastamise põhimõtetest loobumises. Ta rõhutab, et riik peaks laskma firmadel äri teha, et vältida eelarveprobleeme ja võlgu elamist.
6 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib head teadlikkust krüptovaraturu reguleerimisest, viidates konkreetsetele andmetele (umbes 50 allesjäänud firmat) ja protsessidele (tagatisraha, keerukas registreerimine). Ta tunneb EL-i direktiivi (MiCA) ülevõtmise konteksti ja kritiseerib Eesti lähenemist kui "loomingulist" ja majandusvabadust piiravat. Lisaks on ta kursis andmete dubleerimise ja regulaatorite vahelise suhtluse tehniliste küsimustega.
6 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on valdavalt kriitiline, pessimistlik ja tungiv, hoiatades majandussektori hukkumise ja Eesti rahanduse välisjuhtimise alla mineku eest. Kasutatakse nii loogilisi argumente (bürokraatia, topeltandmed) kui ka emotsionaalseid apelle ("väga kurb," "monstrum" riigiaparaat). Protseduurilistes kõnedes ilmneb ka sarkasm ja iroonia seoses ettepanekute läbikukkumisega, paludes saalis naeru saatel ettepanekut toetada.
6 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on väga aktiivne seaduseelnõu teisel lugemisel, esitades nii sisulisi argumente kui ka korduvaid protseduurilisi hääletusettepanekuid (kokku kuus kõnet lühikese aja jooksul). Tegevusmuster näitab keskendumist konkreetsete muudatusettepanekute läbisurumisele ja hääletusele panemisele, isegi kui toetus on madal.
6 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna juhitud valitsuse ja ministeeriumide tegevuse vastu, süüdistades neid bürokraatia tekitamises ja majanduse tapmises. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, eriti seoses topeltandmete küsimise ja majandusvabaduse piiramisega. Ta viitab ka Margus Tsahknale seoses valitsuse aruteludega topeltandmete keelamise teemal, heites ette vastuolu valitsuse ja ministeeriumide tegeliku tegevuse vahel.
6 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja viitab varasematele Keskerakonna eelnõudele, mis üritasid leida eelarvesse lisarahastust, näidates seotust oma erakonna algatustega. Ta kritiseerib valitsust mõistlike, koormust leevendavate ettepanekute arvestamata jätmise eest, mis viitab kompromisside puudumisele valitsuse poolelt. Ta palub saadikuid toetada tema ettepanekuid hääletusel.
6 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul ja rahvusvahelisel tasandil, käsitledes Eesti krüptoturu reguleerimist EL-i direktiivi ülevõtmise kontekstis. Puuduvad viited konkreetsetele kohalikele piirkondadele, keskendutakse Eesti majandussektori ja riigi rahanduse tulevikule.
6 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Kõneleja pooldab tugevalt majandusvabadust ja madalat regulatsioonikoormust, uskudes, et firmadel tuleb lasta äri teha, et eelarvesse laekuksid maksud ja riik ei peaks võlgu elama. Ta on vastu bürokraatia kasvule ja topeltandmete küsimisele, mis lämmatab ettevõtlust ja tapab sektoreid. Ta hoiatab, et liigne reguleerimine võib viia Eesti rahanduse välisjuhtimise alla.
6 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Not enough data
6 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Peamine fookus on Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) vastustamisel ja selle leevendavate muudatusettepanekute hääletusele panemisel. Ta tõstatab ka küsimuse andmete dubleerimise keelamise eelnõust, mida valitsus arutab, rõhutades seadusandluse vastuolulisust. Ta püüab päästa majandussektorit, toetades kosmeetilisi, kuid mõistlikke ettepanekuid.
6 Analüüsitud kõnesid