Täiskogu istungite kaupa: Mait Klaassen
Kokku istungeid: 32
Täielikult profileeritud: 32
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ettekandja fookuse puudujäägile, kritiseerides seda, et inimkapitali teema jäi puudutamata. Kriitika on poliitikapõhine ja madala intensiivsusega, esitatud küsimuse vormis.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat teiste poliitiliste jõudude suunal ei esine. Kõneleja vahendab kolleegi (Rain Epler) muret ärisaladuse ja riikliku julgeoleku teabe avalikustamise riski osas, kuid see käsitleti sisulise selgitusega, viidates juhtumipõhisele lähenemisele.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või ministri poolt esitatud investeerimisstrateegia vastu, mida peetakse ebapiisavaks regionaalse mahajäämuse likvideerimisel. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes investeeringute jaotuse ebaefektiivsusele.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmete puudumine.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud praktikale, kus looduskaitselisi piiranguid kehtestatakse erametsadele ilma omaniku kaasamiseta, kritiseerides seega protseduurilist ebaõiglust. Kriitika on suunatud teatud ametkondade või valitsuse poolt rakendatavale praktikale, mitte konkreetsetele isikutele.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsele ebaefektiivsusele ja ebaspetsiifilisele isikule või rühmale, kes "takistab integreeritud õppekava edasiviimist". Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes kehvadele tulemustele ja nõudes takistuste kõrvaldamist.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud regulatiivsete otsuste põhjendatusele (nt 20 km piir merealadel) ja eelnõu ettevalmistamise protsessile. Kõneleja küsib, kas asutusi ja koole on kellaaja muutmise osas konsulteeritud, viidates võimalikule puudujäägile eelnõu ettevalmistamisel. Kriitika on protseduuriline ja poliitika-põhine.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud konkreetse eelnõu ja selle aluseks olevate numbrite analüüsi puudulikkuse vastu, mitte isiklik. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla meetme rahvusvahelise õiguspärasuse ja tegeliku mõju kaubaveole.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja esitab valitsusele kriitilise küsimuse seoses kõrghariduse rahastamise kärbetega, seades kahtluse alla uue valitsuse plaanid ja võime täita varasemaid kokkuleppeid. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes lubatud rahastuse vähendamisele raskes majanduslikus olukorras.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest opositsioonilist seisukohta poliitiliste vastaste suhtes ei väljendata. Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) tegevusprotokollide ja rahvusvaheliste kokkulepete piisavuse kontrollimisele julgeolekuolukorras.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on opositsioonierakonnad, keda kritiseeritakse korduvate väidete eest seaduse põhiseadusevastasuse kohta. Kõneleja tunnistab, et see on opositsiooni ülesanne, kuid seab kahtluse alla nende väidete õigsuse ja vajalikkuse.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest isiklikku vastandumist ei esine, kuid käsitletakse õiguslikke vastuväiteid, mida esitas Riigikogu õigus- ja analüüsiosakond seoses õiguspärase ootuse ja omandipõhiõiguse riivega. Neid vastuväiteid leevendatakse Kliimaministeeriumi seisukohaga, et peatamisest tulenevad riived kaaluvad üles realiseerimata õigustest tulenevad võimalikud kahjud. Ettevõtjad (nt VKG) ei soovinud seisukohti esitada, kui piirangute tähtaeg jääb püsima.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Isamaa fraktsiooniga, kelle muudatusettepanekud mootorsõidukimaksu kehtetuks tunnistamiseks lükati tagasi, viidates valitsuse tegevuskavale ja eelarvele. Riigikogu liikme Raimond Kaljulaidi ettepanekud kergliikurite piiramiseks lükati tagasi protseduurilistel põhjustel, kuna need ei seondunud käsitletava eelnõuga ja vajasid täiendavat analüüsi.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud senise majandamismudeli ja selle tagajärgede (tulekahju kustutamine) vastu, mis ei vii riiki edasi. Samuti kritiseeritakse tugevat vastuseisu biomassi kasutamisele, mis takistab fossiilse süsiniku asendamist. Kriitika on suunatud poliitikale ja protseduuridele, mitte isikutele.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu ei väljendata, pigem esitatakse konstruktiivseid ja kriitilisi küsimusi poliitika elluviimise kohta. Kriitika on suunatud bürokraatlike protsesside (dokumentide keerukus) ja riikliku planeerimise võimalike puudujääkide vastu väärtusliku maa kaitsmisel.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest isiklikku vastuseisu ei väljendata, kuid refereeritakse kriitikat 800-eurose riigilõivu osas, mis küsijate arvates ei lahenda illegaalsete käitlejate probleemi ja võib suunata inimesi alternatiivide otsimisele. Samuti tuuakse esile mure, et kõrge tasu mõjutab ebaproportsionaalselt vähem maksejõulisi sõidukiomanikke. Kriitika on suunatud poliitika tulemuslikkusele ja sotsiaalsele õiglusele.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) tegevuse vastu, täpsemalt uue, ette teatamata kodukülastuste praktika vastu. Vastuseis on protseduuriline ja põhineb riigiasutuse tegevuse piiride küsimusel, mis riivab kodanike põhiseaduslikke õigusi.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ise ei väljenda vastuseisu, kuid raporteerib, et komisjonis oli kaks liiget, kes hääletasid eelnõu täiskogu päevakorda võtmise ja esimese lugemise lõpetamise vastu. Vastuseis puudutab peamiselt eelnõu sotsiaal-majanduslikku mõju kohalikele omavalitsustele ja ettevõtjate õigustatud ootusi pärast 2026. aastat.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-06-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja lükkab ümber anonüümse hirmu või vastuväite ettepaneku pahatahtliku kasutamise kohta, öeldes, et tal seda hirmu kindlasti ei ole. Otseseid poliitilisi vastaseid või rühmi ei kritiseerita, vaid käsitletakse potentsiaalset vastuseisu argumendi tasandil.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Eesti Vabariigi valitsuse vastu, kelle otsuste suunda ja tegevusetust eelarve korrastamisel kahtluse alla seatakse. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, nõudes prognoosi võimaliku majanduskatastroofi aja kohta, kui valitsus midagi ette ei võta.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja väljendab vastuseisu seadusemuudatusele, mis loob potentsiaali isikute majandustegevuse üle liigse pangandusliku kontrolli tekkeks. Kriitika on suunatud poliitika sisule ja selle võimalikule põhiseaduslikkuse riivele, mitte isikutele.
2024-04-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või Rahandusministeeriumi rahastamispõhimõtetele kõrghariduses, pidades 2 miljoni euro eraldamist ebapiisavaks ja sisuliselt olematuks lahenduseks. Vastuseis on poliitika- ja finantspõhine, keskendudes sellele, et raha asendamine ei too kaasa reaalset paranemist ülikoolile.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsene opositsioon puudub, kuid kriitika on suunatud menetluslikule puudujäägile – toetusmeetmete ebapiisavale põhistamisele sotsiaaluuringutega. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse investeerimisotsuste aluspõhimõtetele, kahtlustades piisava strateegilise planeerimise ja baasuuringu puudumist. Kriitika on poliitikapõhine ja esitatud küsimuse vormis, nõudes kinnitust otsuste pikaajalise kehtivuse kohta.
2024-02-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud neile, kes soovivad piirata valimisliitude õigusi ja anda suurema võimu erakondadele, kritiseerides nende optimismi poliitmängude kadumise osas. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes kohaliku osalemise piiramise negatiivsele mõjule.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub otseste vastaste kritiseerimise mõttes; pigem on tegemist püüdega korrigeerida debatis levinud terminoloogiat ja fookust, mis keskendub liialt "automaksule". Kriitika on suunatud poliitika raamistamisele.
2024-01-25
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ettekandja vastu, kes esitas väiteid keskkonnakomisjonis. Kriitika on sisuline ja teaduspõhine, süüdistades oponenti atmosfäärifüüsika põhitõdede eiramises ja ebakorrektsete järelduste tegemises.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.