Istungi profiil: Mait Klaassen

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

2025-06-10

Poliitiline positsioon
Poliitiline rõhuasetus on haridussüsteemi tulemuslikkuse ja vastutuse parandamisel, eriti integreeritud õppekavade arendamisel. Kõneleja kasutab tulemuspõhist kriitikat (analoogia 13/0 eksamitulemusega), et rõhutada süsteemset viga ja nõuda sügavat sisekaemust. Seisukoht on tugevalt suunatud poliitika rakendamise puudujääkide kõrvaldamisele.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib tugevat asjatundlikkust kõrghariduse ja õppekavade valdkonnas, viidates oma taustale "endise haridusinimesena". Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu "integreeritud õppekava" ja "reguleeritud erialad", et nõuda konkreetseid administratiivseid samme õppekava arenduses.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on alguses formaalne ja tunnustav, kuid muutub kiiresti loogiliselt teravaks ja nõudlikuks. Probleemi esiletoomiseks kasutatakse mõjusat, kuid kriitilist analoogiat (13/0 tulemus), rõhutades vajadust vastutuse ja sisekaemuse järele. Kõne on suunatud konkreetsete lahenduste (töögrupp, takistaja leidmine) nõudmisele.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Not enough data

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud süsteemsele ebaefektiivsusele ja ebaspetsiifilisele isikule või rühmale, kes "takistab integreeritud õppekava edasiviimist". Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes kehvadele tulemustele ja nõudes takistuste kõrvaldamist.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja nõuab struktureeritud koostööd haridusasutustega, küsides konkreetselt töögrupi olemasolu järele, mis tegeleks ülikoolidega õppekava arenduse küsimustes. Koostöö peab olema suunatud konkreetsete poliitiliste eesmärkide saavutamisele.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul kõrghariduspoliitikal ja õppekavade reformil, puuduvad viited konkreetsetele piirkondlikele või rahvusvahelistele teemadele.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Not enough data

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja õppekava reform, eriti reguleeritud erialadel, et tagada paremad õpetamise tulemused ja süsteemne vastutus.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendutakse poliitika rakendamisele ja haldusküsimustele, nagu integreeritud õppekava edasiviimine ning töögruppide moodustamine ülikoolidega. Prioriteet on tagada, et õppekava arendus viiks tegeliku integratsioonini.

1 Analüüsitud kõnesid