Istungi profiil: Mait Klaassen

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-06-12

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on suunatud õigussüsteemi kvaliteedi tagamisele, rõhutades vajadust leida lahendusi juristide ettevalmistuse parandamiseks. Kõneleja näeb probleemi hariduses ja esitab poliitilisi valikuid (õppekava muutmine vs. üliõpilaste arvu suurendamine) eesmärgiga tagada kohtusüsteemile andekaimad juristid.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust õigushariduse ja kohtusüsteemi personalivaliku teemadel, kasutades spetsiifilist metafoori ("kõige punasemad marjad"). Eraldi rõhutatakse uute valdkondade, nagu massiivse keskkonnaõiguse, lisandumist õppekavadesse, viidates vajadusele ajakohastada õpet.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on väga formaalne ja lugupidav, alustades tänuavaldusega Riigikohtu esimehe ausa ettekande eest. Kõne on analüütiline ja keskendub loogilistele küsimustele süsteemi parandamise kohta, otsides lahendusi hariduspoliitika kaudu.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid on liiga vähe.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Andmeid on liiga vähe.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on avatud ja austav, väljendades tänu Riigikohtu esimehe ausa ettekande eest ja otsides temalt aktiivselt nägemust haridussüsteemi reformimiseks. Kõneleja positsioneerib end lahenduste otsijana, kes väärtustab institutsioonidevahelist dialoogi.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on selgelt riiklik, käsitledes Eesti kohtusüsteemi ja juristide ettevalmistamist puudutavaid süsteemseid küsimusi, mis on seotud mitme ülikooliga.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid on liiga vähe.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja selle seos õigussüsteemi toimimisega. Kõneleja rõhutab vajadust kohandada õppekavasid vastavalt ühiskondlikele muutustele, tuues näiteks keskkonnaõiguse massiivse tuleku.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Legislatiivne fookus on suunatud hariduspoliitika ja õppekavade reformi arutamisele, et tagada kohtusüsteemi parem varustamine kvalifitseeritud juristidega. Prioriteediks on õigushariduse struktuuri muutmine, kas üliõpilaste arvu või õppekava sisu kaudu.

1 Analüüsitud kõnesid