Päevakorra profiil: Mait Klaassen

Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

2024-01-18

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon rõhutab tugevalt koolijuhtimise olulisust, märkides, et süsteemne ja teadlik juhtimine on asutuse edu alus. Kõneleja fookus on tulemuspõhine, keskendudes hariduse kvaliteedi tagamisele keerulistes oludes ja toetades tugevaid maakoolide süsteeme. Olulisimaks teemaks on haridusliku orientatsiooni loomine perede seas.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib teadmisi haridusadministratsiooni ja koolivõrgu korralduse alal, kasutades spetsiifilisi termineid nagu "õpilaste korje ala" ja "hariduslik orientatsioon". Eriti rõhutatakse juhtimise ja sotsiaalse mitmekesisuse mõju hariduse kvaliteedile ning küsitakse koduõppe praktikate kohta.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne, lugupidav ja analüütiline, alustades ettekandja kiitmisega "väga hea ja süsteemse ettekande eest". Kõne on üles ehitatud loogilistele ja operatiivsetele küsimustele, vältides emotsionaalseid apelle ja keskendudes praktilistele juhtimisprobleemidele.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid on ainult ühe esinemise kohta, mis toimus riikliku tähtsusega küsimuse arutelul "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" 2024. aasta jaanuaris.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Andmeid ei ole piisavalt. Kõneleja ei kritiseeri ega vastandu ettekandjale, vaid esitab täpsustavaid küsimusi.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on avatud ja tunnustav, alustades ettekandja tänamisega hea töö eest. Kõneleja osaleb arutelus konstruktiivselt, esitades küsimusi, mis aitavad mõista esitatud mudeli toimimist ja juhtimise edukust.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on suunatud kohalikele omavalitsustele ja maapiirkondade haridusprobleemidele. Eriti tuntakse huvi suurte valdade ja laia õpilaste korjeala haldamise ning seal elavate erineva taustaga perede kaasamise vastu.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid ei ole piisavalt.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne fookus on hariduslikul võrdsusel ja perede kaasamise strateegiatel, et suunata "väga erineva haridusliku orientatsiooniga perekonnad" toetama laste head haridust. Samuti tuntakse huvi koduõppe praktikate vastu koolivõrgus.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on laiaulatuslike riiklike hariduspoliitika raamistike arutelul, mis puudutab koolivõrgu tugevdamist ja maakoolide jätkusuutlikkust. Kõneleja on arutelu toetaja ja osaleja, mitte konkreetse eelnõu algataja.

1 Analüüsitud kõnesid