Päevakorrapunktide kaupa: Meelis Kiili

Kokku päevakordi: 16

Täielikult profileeritud: 16

2025-09-24
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis" eelnõu (710 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugev toetus Eesti osalemisele ÜRO klassikalises rahuvalveoperatsioonis UNIFIL Liibanonis, rõhutades Eesti kui ÜRO liikmesriigi kohustust panustada julgeoleku tagamisse kriisipiirkondades. Seisukoht on poliitikapõhine, keskendudes rahvusvaheliste kohustuste täitmisele ja operatsiooni ajaloolisele taustale. Eesti panus (kuni kolm tegevväelast) on mõõdukas, kuid järjepidev.
2025-06-04
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub tugevalt riigikaitsele ja heidutusele, toetades kindlalt Ottawa konventsioonist taganemise eelnõu (642 SE). Seisukoht on, et Eestil peab olema võimalus kasutada kõiki vajalikke vahendeid, kaasa arvatud maamiinid, idanaabri agressiooni tõkestamiseks. Käsitlus on pragmaatiline ja julgeolekupõhine, rõhutades, et kõrgeim sõjakunst on sõja võitmine ilma lahinguteta. See on tugevalt suunatud riigi kaitsevõime parandamisele ja suveräänsuse säilitamisele.
2025-04-09
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline rõhuasetus on tugevalt riigikaitsel ja merejulgeoleku tugevdamisel idanaabri tegeliku ohu vastu. Kõneleja toetab eelnõu (565 SE) vastuvõtmist, et anda Kaitseväele lisavõimalusi elutähtsate rajatiste kaitsmiseks, raamides seda julgeolekupoliitilisest vajadusest lähtuvalt. Samas kritiseerib ta seadusandjat reaktsioonilisuse eest, rõhutades vajadust ajast ette jõuda.
2025-03-26
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt toetav elutähtsa merealuse taristu kaitse tugevdamisele ja Kaitseväele vajalike volituste andmisele. Rõhutatakse seaduse kiiret jõustumist, viidates Läänemerel jätkunud taristu kahjustamisele. Käsitlus on selgelt poliitikapõhine ja keskendub riigikaitse ja julgeoleku tagamisele. Eesmärk on anda Kaitseväele volitused veealuse taristu kaitseks.
2025-03-19
Kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (563 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt seotud riigikaitse ja kaitseväeteenistuse seadusandlusega. Üks kõneleja rõhutab teema olulisust, vajadust kiire ja õiglase lahenduse järele ning tõstatab soolise kaasatuse küsimuse reservväelaste kontekstis. Teine kõneleja võtab tugevalt kriitilise hoiaku, raamides käsitletava eelnõu pikaajaliste valitsusalaste struktuursete vigade tagajärjena, mis on viinud Kaitseväe juhatajalt võtmefunktsioonide äravõtmiseni. Positsioon on suunatud süsteemsele reformile ja on tugevalt poliitikapõhine.
2025-02-19
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt merejulgeoleku tugevdamisele suunatud eelnõu (565 SE) üldpõhimõtteid, pidades seda julgeolekuliselt ja riigikaitseliselt vajalikuks. Tema seisukoht on poliitika- ja julgeolekupõhine, keskendudes riigikaitse tugevdamisele. Seisukoha tugevus on mõõdukas kuni tugev, kuna komisjon toetab eelnõu konsensuslikult.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis" eelnõu (484 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt toetav Eesti kaitseväelaste panustamise jätkamisele ÜRO rahuvalveoperatsioonil UNIFIL Liibanonis. See seisukoht on poliitikapõhine, keskendudes Eesti rahvusvaheliste kohustuste täitmisele ja kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamisele. Toetus on tugev ja väljendub eelnõu kiire ja konsensusliku menetlemise kaudu.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis" eelnõu (484 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt toetav Eesti Kaitseväe osalemisele ÜRO rahuvalveoperatsioonil UNIFIL Liibanonis. Seisukoht on raamitud kui Eesti kohustus ÜRO liikmesriigina panustada kollektiivsesse julgeolekusse ja stabiilsusesse kriisipiirkondades. Fookus on julgeolekupoliitilisel raamistikul ja rahvusvaheliste kohustuste täitmisel.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub tugevalt riigikaitsele ja strateegilisele julgeolekule, toetades liitlaste pikaajalist kohalolekut Eestis. Kõneleja nõuab suuremat ambitsiooni liitlaste sügavamaks integreerimiseks Eesti ühiskonda ja majandusse, võrreldes Eesti lähenemist Poola, Leedu ja Soome omaga. Seisukoht on poliitikapõhine, keskendudes pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisele.
2024-04-10
Kaitseliidu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (335 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt Kaitseliidu seaduse muudatuste poolt, eesmärgiga muuta organisatsioon paindlikumaks, rakendatavamaks ja vastupidavamaks. Kriitika on suunatud valitsemisala ametnikkonna suunas, kes ei ole mõistnud Kaitseliidu olemust ja kontrollib seda liigselt, rõhutades vajadust muuta rahastamise loogikat. Seisukoht on poliitikapõhine, keskendudes juhtimise ja planeerimise põhimõttelisele küsimusele riigikaitses.
2024-04-03
Elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (392 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub seadusloome protseduurilisele korrektsusele, küsides eelnõu suunamise õiguslikkuse kohta algataja (Riigikaitsekomisjon) ja menetleva komisjoni vahel. Hoiavad mõõdukat, protseduurilist ja õiguslikku raamistikku, otsides selgitust. Eesmärk on tagada, et muudatusettepanekute menetlemine vastaks nõuetele.
2024-03-20
Kaitseliidu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (335 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt riigikaitse ja julgeoleku toetamisele suunatud, rõhutades Kaitseliidu seaduse parandamise olulisust. Kõneleja rõhutab erakondadeülest konsensust ja riigikaitse huve, seades esikohale poliitika sisu ja menetluse efektiivsuse. Ta hindab saavutatud tulemust "ideaalile lähedaseks," kuna leiti parimad lahendused, mitte pelgalt kompromissid.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele koostada kuni 2045. aastani ulatuv terviklik riigikaitse arenguvisioon ja sellest lähtuv uus erakorraline riigikaitse arengukava kuni aastani 2034" eelnõu (322 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõige olulisemaks teemaks on riigikaitse strateegiline planeerimine, kusjuures toetatakse tugevalt tervikliku julgeolekustrateegia ehk "riigi suure strateegia" loomist. Poliitiline hoiak on suunatud laiaulatuslikule, kõiki kuut sammast hõlmavale lähenemisele, kritiseerides kitsast keskendumist vaid sõjalisele ja sisekaitselisele aspektile. Seisukoht on tugevalt poliitika- ja strateegiajuhtiv.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline rõhuasetus on energiajulgeolekul ja taristu vastupidavusel, mis on tugevalt seotud geopoliitiliste ohtudega. Kõneleja toetab efektiivseid suuri elektrivõrke ja toimivat turusüsteemi, kuid nõuab tungivalt alternatiivsete lahenduste (Plaan B) olemasolu merealuste kaablite ründe korral. Seisukoht on tugevalt poliitika- ja julgeolekukeskselt raamitud.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt hariduse toetamisele suunatud, rõhutades selle olulisust ("tuleviku pant") ja riigi ning kohalike omavalitsuste ühist vastutust. Stants on poliitika rakendamise aususel, eriti riiklike toetusmeetmete väärkasutuse vältimisel.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on tugevalt välispoliitikal ja julgeolekul, eriti Venemaa sanktsioonidest kõrvale hoidmise võimekusel. Kõneleja pooldab proaktiivset ja mitmekülgset diplomaatilist strateegiat, mis hõlmaks BRIC-riike (India, Brasiilia, Lõuna-Aafrika Vabariik), kasutades nii positiivset kaasamist kui ka survemeetmeid ("piitsa ja prääniku taktikat"). Raamistik on tugevalt poliitika- ja väärtuspõhine, keskendudes ohudefinitsiooni (vastase kavatsus ja võimed) analüüsile.