Päevakorrapunktide kaupa: Meelis Kiili

Kokku päevakordi: 16

Täielikult profileeritud: 16

2025-09-24
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis" eelnõu (710 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2025-06-04
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud "skeptikute" ja nende vastu, kes peavad maamiine liiga julmadeks relvadeks või süüdistavad kindraleid vanamoodsas strateegias. Vastaseid kritiseeritakse nende arusaama pärast, et kaitseväe varustamine lisavõimalustega oleks ebamoraalne või ebavajalik. Rünnakud on poliitika- ja strateegiapõhised, mitte isiklikud.
2025-04-09
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on selgelt määratletud kui "idanaaber", kelle kavatsus on häirida Eesti elukorraldust ja rünnata taristut. Poliitilisi oponente otseselt ei kritiseerita, kuid esineb kaudne kriitika seadusandja suunas, kes on reageerinud juba toimunud rünnakutele liiga hilja.
2025-03-26
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2025-03-19
Kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (563 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsemisala pikaajaliste struktuursete otsuste vastu, mis on viinud Kaitseväe juhatajalt võtmefunktsioonide äravõtmiseni ja tsiviilameti tekkeni sõjaväe asemel. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub süsteemsele ebaõnnestumisele, mitte isikutele. Speaker B peab käsitletavat eelnõud vaid väikeseks tükiks suuremas probleemide mosaiigis.
2025-02-19
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis" eelnõu (484 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõnest ei selgu vastuseisu ega kriitikat ühegi poliitilise rühmituse suunas. Eelnõu kohta ei esitatud muudatusettepanekuid, mis viitab laialdasele toetusele või vastuseisu puudumisele.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel ÜRO rahuvalveoperatsioonil Liibanonis" eelnõu (484 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on ebapiisavalt.
2024-04-10
Kaitseliidu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (335 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsemisala ametnikkonna vastu, keda süüdistatakse Kaitseliidu olemuse mittemõistmises ja organisatsiooni liigses kontrollimises. See kriitika on suunatud juhtimisprintsiipidele ja kompetentsile, mitte poliitilistele vastastele. Kõneleja rõhutab, et Kaitseliit on 21 avalik-õiguslikust organisatsioonist kõige tihedamalt kontrollitud.
2024-04-03
Elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (392 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub; esitatakse pigem protseduuriline küsimus selgituse saamiseks, mitte kriitika poliitika või isikute suunas. Kriitika on suunatud menetlusliku ebakindluse lahendamisele, mitte vastaste ründamisele.
2024-03-20
Kaitseliidu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (335 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja viitab kaudselt menetluslikule vastuseisule ("obstruktsioon"), mis mõjutas seaduse jõustumise tähtaega, kuid ei kritiseeri vastaseid isiklikult. Otsest kriitikat vastaste suunas ei esitata, vaid rõhutatakse, et pärast algsete raskuste ületamist suudeti saavutada erakondadeülene kokkulepe. Ta keskendub probleemide lahendamisele, mitte vastandumisele.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele koostada kuni 2045. aastani ulatuv terviklik riigikaitse arenguvisioon ja sellest lähtuv uus erakorraline riigikaitse arengukava kuni aastani 2034" eelnõu (322 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete poliitiliste vastaste suhtes. Kriitika on suunatud eelnõu käsitluse kitsale fookusele, mis keskendub vaid kahele riigikaitse sambale, mitte protseduurile või isikutele.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud välisele ohule – agressiivsele idanaabrile, kes on töötanud välja merealuse taristu ründe võimalused. Siseriiklikke vastaseid või poliitilisi gruppe ei kritiseerita, vaid rõhutatakse vajadust riikliku kaitseplaani järele.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub, kuid kriitika on suunatud potentsiaalsele meetme väärkasutusele kohalike omavalitsuste juhtide poolt, kes soovivad lisaressurssi. Kriitika on protseduuriline ja keskendub ebaeetilisele käitumisele, mitte poliitika sisule.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene kriitika puudub, kuid välispoliitika on suunatud välise vastase (Venemaa) võimete neutraliseerimisele. Kaudselt kritiseeritakse valitsuse ja Riigikogu senist välispoliitilist fookust, vihjates, et see pole piisavalt hõlmanud BRIC-riike sanktsioonide tõhususe tagamiseks.