Istungi profiil: Tanel Kiik

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-01-18

Poliitiline positsioon
Kõneleja keskendub haridusvaldkonna süsteemsetele küsimustele, eriti õpetajate karjäärimudeli temaatikale. Tema seisukoht on ettevaatlikult toetav karjäärimudeli taaskehtestamise suhtes, kuid rõhutab vajadust põhjaliku analüüsi järele. Lähenemisviis on pragmaatiline, keskendudes poliitikameetmete praktilisele mõjule.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab süvateadmisi haridusvaldkonna ajaloost ja struktuurist, tuues välja konkreetsed pedagoogide astmed (noorempedagoogid, õpetajad, vanempedagoogid, pedagoog-metoodikud). Ta demonstreerib arusaamist haridusvaldkonna pikaajaliste väljakutsete kohta, sealhulgas õpetajate palgaküsimuste ja süsteemi jätkusuutlikkuse teemal.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnelemisstiil on viisakas ja formaalne, kasutades traditsioonilisi pöördumisi ("Lugupeetud Riigikogu aseesimees"). Retoorika on analüütiline ja küsiv, kasutades metafoore ("jalgratta leiutamine") olukorra illustreerimiseks. Toon on mõtlik ja konstruktiivne, otsides selgitusi pigem kui süüdistades.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik tegevusmustrite kohta järeldusi teha.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Otsest opositsiooniseisukohta ei avaldu. Kõneleja pigem küsitleb ja analüüsib varasemate otsuste tagamaid, väljendamata selget kriitikat konkreetsete isikute või gruppide suhtes.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja lähenemisviis on koostööaldis, kasutades kaasavat keelt ("me tegeleme", "hakkame ühiselt taastama"). Ta otsib dialoogi ja selgitusi, mitte ei esita ultimaatumeid või kategorilisi nõudmisi.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik regionaalse fookuse kohta järeldusi teha.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Kõneleja viitab õpetajate palgaküsimusele kui olulisele haridusvaldkonna väljakutsele, kuid ei avalda konkreetseid majanduspoliitilisi seisukohti. Rõhutab haridusvaldkonna jätkusuutlikkuse tähtsust.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub hariduspoliitikale kui sotsiaalse valdkonna küsimusele, rõhutades õpetajate karjäärimudeli tähtsust haridusvaldkonna arendamisel. Muude sotsiaalsete teemade kohta andmed puuduvad.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja keskendub haridusvaldkonna seadusandlike lahenduste analüüsile, eriti õpetajate karjäärimudeli regulatsiooni küsimustele. Ta hindab varasemate poliitikaotsuste mõju ja tulevaste sammude vajadust.

1 Analüüsitud kõnesid