Päevakorra profiil: Tanel Kiik
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Toetab jõuliselt Tallinna Haigla rajamist ja kritiseerib valitsuse tegevusetust selles küsimuses. Rõhutab, et tervishoiu korraldamine on riigi, mitte kohaliku omavalitsuse ülesanne, ning nõuab riigilt partnerlussuhet linna projektiga.
Teemade ekspertiis
Näitas sügavat arusaama haridussüsteemi keerukusest ja erinevate valdkondade integreerimise vajadusest. Demonstreeris teadmisi erirühmade ja erivajadustega laste teenuste koordineerimisest tervishoiu-, sotsiaal- ja haridusvaldkonnas.
Retoorriline stiil
Lähenemisviis oli ettevaatlik ja analüütiline, rõhutades vajadust kaalutletud otsuste järele. Kasutas küsimuste esitamist selguse saamiseks ja väljendas konstruktiivset muret.
Tegevusmustrid
Esitas küsimuse hariduslike erivajadustega laste kohta, keskendudes valdkondadevahelisele koostööle. Näitas huvi tervikliku lähenemise vastu.
Opositsiooni hoiak
Kritiseeris valitsuse lähenemist hariduslike erivajadustega lastele, väljendades muret valdkondadevahelise koordinatsiooni puudumise pärast. Nõudis terviklikumat lähenemist.
Koostööstiil
Osaleb konstruktiivselt hariduspoliitika arutelus, küsides sisulisi küsimusi ja näidates huvi valdkonna arendamise vastu. Säilitab professionaalse lähenemise ja keskendub faktidele ning võimalikele lahendustele.
Regionaalne fookus
Piisavalt andmeid pole
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Käsitles hariduse rahastamise küsimusi, rõhutades vajadust tagada võrdsed hariduslikud võimalused kõigile lastele sõltumata perekonna majanduslikust seisundist.
Sotsiaalsed küsimused
Kõneleja keskendub erirühmade ja hariduslike erivajadustega laste heaolule, rõhutades vajadust koordineeritud lähenemise järele erinevate valdkondade vahel. Väljendatakse muret, et alusharidusseaduse muudatused võivad jätta kõige rohkem tähelepanu vajavad lapsed vajalikust toest ilma, kui ei arvestata piisavalt nende vajadusi sotsiaal-, tervise- ja haridusvaldkonna teenuste integreerimisel.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja osaleb alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimeses lugemises, esitades kriitilisi küsimusi seaduse mõjude kohta erirühmadele. Rõhutatakse vajadust põhjalikuma analüüsi järele selle kohta, kuidas kavandatavad muudatused mõjutavad erivajadustega laste teenuste kättesaadavust erinevates valdkondades, sealhulgas Rajaleidja otsuste ja eripedagoogilise toe korralduses.
1 Analüüsitud kõnesid