Istungi profiil: Liina Kersna
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
2024-09-18
Poliitiline positsioon
Poliitiline seisukoht on tugevalt toetav mikrokvalifikatsioonide ja mikrokraadide seadustamise osas, mida peetakse pikalt ettevalmistatud ja vajalikuks reformiks. Seisukoht on poliitikapõhine, rõhutades seadusliku vormi loomist ja isiklikku panust eelnõu algatamisse ajal, mil kõneleja oli minister. Eelnõu esitlemist saadab optimism seoses selle lõpliku jõudmisega Riigikogu ette.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib autoriteeti ja tehnilist teadmist kõrghariduspoliitika ja elukestva õppe valdkonnas. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu EAP mahud (5–30 EAP), akrediteerimine ja tasemeõppeainete osakaal (vähemalt 50%) mikrokraadi õppekavas. Detailne ülevaade näitab sügavat arusaama seaduseelnõu sisust ja selle mõjust kõrgharidusasutustele.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne, informatiivne ja protseduuriline, olles tüüpiline juhtivkomisjoni ettekandele. Kõne on loogikapõhine, keskendudes Kultuurikomisjoni töö põhjalikule ja neutraalsele kokkuvõttele, sealhulgas osalejate, küsimuste ja konsensuslike otsuste loetlemisele. Tone on asjalik ja lugupidav nii ministri kui ka kolleegide suhtes.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmuster näitab aktiivset osalemist seadusandlikus töös Kultuurikomisjonis, mille istung toimus 10. septembril. Kõneleja on määratud juhtivkomisjoni esindajaks, kes esitab eelnõu täiskogule, ning teavitab muudatusettepanekute tähtajast 2. oktoobril.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastuseis puudub. Kõneleja ei kritiseeri ühtegi rühma ega isikut, vaid esitab neutraalselt kolleegide poolt komisjonis esitatud küsimused eelnõu sisu kohta, käsitledes neid vajalike selgitustena.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on konsensuslik ja avatud. Kõneleja rõhutab, et Kultuurikomisjoni otsused eelnõu menetlemise osas sündisid konsensuslikult. Samuti tuuakse esile, et ülikoolid on praeguse ettepaneku kooskõlastanud, viidates laiapõhjalisele toetusele haridusasutuste seas.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on suunatud riiklikule seadusandlusele ja kõrgharidusasutustele Eestis (nt Tallinna Tehnikaülikool, Tartu Ülikool). Lisaks rõhutatakse rahvusvahelist võrdlust, tagades, et EAP mahud on võrreldavad teiste Euroopa ülikoolidega, ning lubades välismaistel koolitajatel kvalifikatsioone anda.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Not enough data
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalsetest küsimustest keskendutakse haridusele ja elukestvale õppele, toetades mikrokvalifikatsioonide loomist. See samm aitab formaliseerida täiendkoolitust ja tagada kvaliteedi, mis on oluline tööjõu pideva arengu seisukohalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on Haridus- ja Teadusministeeriumi eelnõul, mis kehtestab mikrokvalifikatsioonide ja mikrokraadide mõiste ning reguleerib nende andjaid ja mahtu. Kõneleja on juhtivkomisjoni esindaja, kes tagab eelnõu sujuva menetluse ja vastab kolleegide küsimustele kvaliteedinõuete kohta.
1 Analüüsitud kõnesid