Istungi profiil: Liina Kersna

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-06-12

Poliitiline positsioon
Fookus on õigussüsteemi kvaliteedikontrollil ja õigushariduse standarditel, mida käsitletakse süsteemse probleemina seoses kohtunikueksami madala läbivusega. Kõneleja esitab modereeritud, poliitikapõhise küsimuse, et selgitada, kas madal tulemus räägib kehvast haridusest või liiga kõrgest lati seadmisest.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi kutseõppe struktuurist ja standarditest, eriti kohtunikeksami ja õigushariduse kontekstis. Ta kasutab võrdlust õpetajahariduse integreeritud viieaastase õppekavaga (BA ja MA), pakkudes seda mudelit potentsiaalse lahendusena õigushariduse kvaliteedi parandamiseks.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on formaalne, lugupidav ja analüütiline, pöördudes otse Riigikohtu esimehe poole ja paludes tal tulemusi interpreteerida. Kasutatakse loogilist argumentatsiooni ja võrdlust teiste haridusvaldkondadega, emotsionaalsed apellid puuduvad.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid ebapiisavalt.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika puudub, fookus on süsteemi parendamisel ja probleemide allikate tuvastamisel.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja näitab üles koostöövalmidust, viidates kolleeg Urve Tiiduse varasemale küsimusele ja jätkates samal teemal, mis näitab diskussiooni järjepidevust ja kolleegide töö tunnustamist.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on rangelt riiklikul tasandil, käsitledes Eesti õigussüsteemi ja haridusstandardeid.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid ebapiisavalt.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Kõneleja tegeleb sotsiaalse küsimusega hariduse kvaliteedi ja kutseõppe standardite kaudu, rõhutades vajadust tagada nii õigushariduse kui ka õpetajahariduse kaudu kõrge professionaalne tase.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud õigushariduse struktuuri ja standardite reformi vajaduse arutamisele, tuues esile integreeritud õppe mudeli kui võimaliku lahenduse kohtunike kvalifikatsiooni parandamiseks.

1 Analüüsitud kõnesid