Istungi profiil: Liina Kersna
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-04-03
Poliitiline positsioon
Poliitiline seisukoht on tugev toetus haridusseaduste muutmise eelnõule, mille eesmärk on vabastada õppekohad neilt Ukraina lastelt, kes on Eestist lahkunud. Seisukoht on selgelt poliitikapõhine, rõhutades seaduseelnõu olulisust ja headust Eesti haridussüsteemi efektiivsuse tagamisel. Kõneleja rõhutab vajadust luua seaduslik alus õpilaste nimekirjadest kustutamiseks, et Eesti lapsed saaksid vabanenud kohti kasutada.
3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust haridusseadusandluse ja Riigikogu menetlusprotseduuride osas, viidates täpsetele kuupäevadele ja komisjoni otsustele. Ta selgitab konkreetse probleemi lahendust (õpilaste väljaarvamise alus) ja pakub ligikaudse arvu vabanevatest õppekohtadest (200–300).
3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja protseduuriline, keskendudes eelnõu menetluskäigu detailsele selgitamisele ja ajaloo meenutamisele. Kasutatakse loogilisi argumente ja viidatakse konkreetsetele kuupäevadele, samas sisaldub ka kerge kriitika obstruktsiooni teinud fraktsiooni suunas.
3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne seadusandja, kes esitleb eelnõu teisel lugemisel ja on tihedalt seotud Kultuurikomisjoni tööga. Tegevusmuster näitab pühendumust pikalt seisnud eelnõu lõpuleviimisele, viidates nii varasematele kui ka kavandatavatele menetluskuupäevadele.
3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine vastasseis on EKRE fraktsiooniga, keda kritiseeritakse protseduurilise obstruktsiooni eest, mis väljendus 200 muudatusettepaneku esitamises. Kriitika on suunatud Riigikogu töö takistamisele, kuigi kõneleja märgib, et vastaspool sisuliselt eelnõu sisu toetas.
3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil rõhutab konsensuse saavutamist, viidates Kultuurikomisjoni 1. aprilli konsensuslikule otsusele eelnõu menetlusega edasi minemiseks. Kõneleja väljendab rahulolu, et obstruktsioon on lõppenud ja Riigikogu saab edasi töötada.
3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul tasandil (Eesti haridussüsteemi haldamine) ja rahvusvahelisel tasandil (Ukraina sõjapõgenikud ja nende lapsed). Konkreetsed regionaalsed või kohalikud teemad puuduvad.
3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid napib.
3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Käsitletud sotsiaalne teema on hariduspoliitika ja sisserändega seotud administratiivsed probleemid. Eesmärk on tagada, et Eestist lahkunud Ukraina laste õppekohad vabastatakse teistele lastele, rõhutades süsteemi efektiivsust ja õppekohtade kättesaadavust.
3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on haridusseaduste muutmise eelnõul, millega luuakse täiendav alus õpilaste väljaarvamiseks haridusasutuste nimekirjadest. Kõneleja on valitsuse algatatud eelnõu aktiivne toetaja ja menetleja, rõhutades vajadust viia see kiiresti kolmandale lugemisele.
3 Analüüsitud kõnesid