Täiskogu istungite kaupa: Ester Karuse

Kokku istungeid: 25

Täielikult profileeritud: 25

2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Valga Vallavalitsuse vastu, keda süüdistatakse kehvas haridusjuhtimises, õpetajatega kohtus käimises ja hariduselu lammutamises. Vallavalitsuse tegevust kirjeldatakse kui negatiivset tooni loovat ja õpetajate motivatsiooni pärssivat. Samuti kritiseeritakse Haridus- ja Teadusministeeriumi ebavõrdse regionaalse palgatoetuse poliitika pärast, mis jätab Valga hätta.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi ja vastutavate ametkondade suunas, heites ette süsteemset probleemi ja ettevalmistuse puudumist hariduskohtade tagamisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes riigi suutmatusele täita seadusega pandud koolikohustuse tagamise kohustust.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud pankadele kui eraettevõtetele, kes sulgevad kontoreid kasumi teenimise eesmärgil, jättes tähelepanuta ühiskondliku vajaduse. Sekundaarselt kritiseeritakse valitsust ja ministeeriumi tegevusetuse eest, kuna lubatud kohtumised pangaliiduga ei ole kolme kuu jooksul toimunud.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Opositsiooniline hoiak on suunatud konkreetsetele ministritele (Regionaal- ja põllumajandusminister, Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas), kritiseerides nende tegevusetust või ebaefektiivseid lahendusi. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, näiteks väites, et pangaprobleemiga "sisuliselt ei ole tegeldud" ja et haridusministeeriumi lahendused on vastuolulised.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsuse sisejulgeoleku poliitikale, eriti Rootsi vangide Eestisse toomise plaanile. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes plaani ebarealistlikkusele ja selle negatiivsele mõjule olemasolevale politseitööle ja avalikule turvalisusele. Vastuseis on intensiivne, kuna kahtluse alla seatakse ministri väited turvalisuse tõstmise kohta.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse teravalt ebaõiglase maksupoliitika, teadliku puudujäägi kasvatamise ja haavatavate rühmade toetamata jätmise eest. Kriitika on poliitiline ja ideoloogiline, süüdistades valitsust rikaste poputamises ja vastutustundetu rahanduse ajamises. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu antud eelarve osas.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigiasutuste (kohtusüsteem, Konkurentsiamet) tegevuse efektiivsuse ja valitsuse eelarvekärgete läbipaistmatuse vastu. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes paremaid tööriistu ja konkreetset teavet kärpeülesande suuruse kohta.
2025-05-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed vastaste või kritiseeritud rühmade kohta, kuna menetlus oli konsensuslik ja muudatusettepanekuid (16. mai tähtajaks) ei laekunud.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministeeriumile (määruste kavandamise eest) ja kohalikule omavalitsusele (Valga vallavalitsus) puuduliku ettevalmistuse ja vastutuse vältimise eest. Vastuseis on protseduuriline, rõhutades varajase konsultatsiooni puudumist ning kohaliku omavalitsuse "vingerdamist" vastutusest välja.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseisu ei väljendata ega kritiseerita, pigem märgitakse neutraalselt, et muudatusettepanekute esitamise tähtajaks ei esitatud ühtegi ettepanekut. See viitab kas laialdasele konsensusele eelnõu suhtes või vastuseisu puudumisele.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi tegevusetusele regionaalsete teenuste (pangakontorid) säilitamisel ja ebaselgusele suurte infrastruktuuriprojektide (Rohuküla liin) planeerimisel. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, mitte isiklik, ning nõuab riigilt aktiivsemat sekkumist teenuste tagamisse.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud riigi erinevate ametkondade ja nende infosüsteemide ebaefektiivsusele, mis ei suuda omavahel suhelda. Kriitika on süsteemipõhine ja keskendub haldusvigadele, mis viitavad elementaarse taseme puudumisele riigijuhtimises.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelkõige Põhiseaduskomisjonile, heites neile ette sisuliste küsimuste arutamata jätmist määratlemata kodakondsusega isikute teemal. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, viidates ebaõiglasele ja läbimõtlematule lähenemisele.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud pangamaksu kehtestajatele ja komisjonile, kes ei ole arutanud riigipoolseid nõudeid pangateenuste tagamiseks. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, keskendudes kavandatava maksu negatiivsetele tagajärgedele regionaalsetele teenustele.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Gruusia valitsuse vastu, keda süüdistatakse demokraatia ohustamises, lubadustest taganemises ja rahumeelsete meeleavalduste mahasurumises. Kriitika on väärtus- ja poliitikapõhine, nõudes poliitvangide vabastamist ja sanktsioonide kehtestamist. Samuti rõhutatakse vajadust vältida Venemaa muutumist ainsaks aktiivseks suhtluspartneriks Gruusiaga.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse vastu, heites ette protseduurilisi rikkumisi hea õigusloome põhimõtete järgimisel. Vastuseis on tugev ja keskendub valitsuse usaldusväärsuse ja läbipaistvuse puudujääkidele.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsusele ja siseministrile, kelle tegevust (MPEÕK likvideerimise algatamist) kritiseeritakse. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sellele, kuidas valitsuse plaan mõjutab põhiseaduslikke vabadusi.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised kritiseeritavad jõud on totalitaarne Nõukogude režiim ja tänapäevane Venemaa Föderatsioon. Kriitika on intensiivne, keskendudes ajaloolistele kuritegudele (genotsiid, repressioonid) ja rahvusvahelise õiguse räigele rikkumisele (Krimmi annekteerimine ja okupeerimine). Venemaa poliitikat nähakse Nõukogude režiimi jätkuna.
2024-06-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja esitab kaudse kriitika või kahtluse, et vajalikud konsultatsioonid (Ukrainaga tuumajaamade julgeoleku osas) on jäänud tegemata. Kriitika on suunatud protseduurilisele puudujäägile ja julgeoleku riskide ebapiisavale haldamisele, mitte konkreetsele poliitilisele vastasele.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Gruusia praeguse valitsuse vastu, keda süüdistatakse olulises taganemises Euroopa Liidule antud kokkulepetest ja lubadustest. Vastandus on väärtuspõhine, kuna Gruusia valitsuse tegevus seab kahtluse alla riigi Euroopa Liiduga liitumise protsessi.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud valitsusele ja valitsusjuhile Kaja Kallasele, keda süüdistatakse majanduse taaskäivitamise ühise pingutuse puudumises. Kriitika on tulemuspõhine, viidates valitsuse suutmatusele majanduslangust peatada ja ministri plaanide eiramisele.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud tänasele valitsusele ja välisministeeriumile, süüdistades neid olulistes vajakajäämistes väliskaubanduspoliitikas. Eriti teravalt kritiseeritakse Osakas Expol osalemisest loobumist ja konsulaatide sulgemist USA-s, mis on vastuolus Eesti välispoliitika arengukavaga. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades valitsust väiklaste individuaalsete huvide seadmises Ida-Euroopa julgeoleku ohtu.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puudub. Kõneleja rõhutab, et eelnõu kohta ei esitatud muudatusettepanekuid ning Väliskomisjoni otsus oli konsensuslik, mis viitab vastuseisu puudumisele käsitletud teemal.