Täiskogu istungite kaupa: Madis Kallas
Kokku istungeid: 51
Täielikult profileeritud: 51
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse ja ministri tegevuse vastu prioriteetide seadmisel, eriti kultuuritöötajate palkade osas võrreldes õpetajate palkadega. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sellele, miks kultuuri eest ei seista sama tugevalt kui hariduse eest. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, jäädes konstruktiivse küsimuse esitamise raamesse.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud koalitsioonierakondadele (Reformierakond, Eesti 200), küsides nende alternatiivsete lahenduste puudumise kohta toiduainete hinna vähendamisel. Kritiseerib üldist poliitilist fookust, mis on suunatud erakondadevahelisele võistlusele, mitte lahenduste leidmisele.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebaefektiivsusele erihoolekande valdkonnas, kritiseerides teenuste kättesaadavust ja töötingimusi. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, suunatud valitsuse juhile.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt. (Kõneleja väljendab toetust ministri seisukohtadele ja esitab konstruktiivseid küsimusi rakendamise kohta, mitte ei kritiseeri.)
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest kriitikat konkreetsete poliitiliste vastaste suunas ei esitata. Kriitika on suunatud süsteemsetele probleemidele, nagu õpetajate õiguste vähenemine lapsevanemate ja laste õiguste ees ning olukorra normaliseerimine, kus kvalifitseerimata õpetajate hulk kasvab. Ministrit kiidetakse õpetajate palkade eest seismise eest.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata; kriitika on suunatud konkreetse poliitilise otsuse (regionaallennu piletihinna tõus) ebaproportsionaalsetele tagajärgedele. Kõneleja rõhutab, et tema küsimus on esitatud siiralt ja mitte rünnakuna.
2025-09-23
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisav andmestik.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud üldise poliitilise kultuuri vastu, mis keskendub kitsaskohtade kordamisele ja negatiivsusele lahendusi pakkumata. Samuti kritiseeritakse riigiasutusi ja omavalitsusi, kui need kiusavad inimesi või ei vasta küsimusele "miks" teenuseid nõutakse. Konkreetseid poliitilisi vastaseid või erakondi ei rünnata.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, rõhutades, et plaanis ei ole kedagi süüdistada ja et probleemid ei ole seotud tänase ministriga. Kriitika on suunatud pigem süsteemsetele ja pikaajalistele probleemidele, nagu palga arvestamise alused ja õpilaste arvuga seotus, mis süvendavad ebavõrdsust.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastast ei nimetata, kuid kriitika on suunatud laenuasutustele, kes pakuvad inimestele kohustusi ja teevad need atraktiivseks, põhjustades sellega sotsiaalseid probleeme. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes vastutustundetu laenamise tagajärgedele.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei väljendatud. Kriitika on suunatud varasematele sündmustele ja süsteemsetele puudujääkidele, mis on kahjustanud avalikku usaldust (näiteks seoses vabatahtlike organisatsioonide annetamisega).
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev ja konkreetne kriitika on suunatud Keskerakonna varasemale tegevusele praamipiletite hinnatõusu osas, mida peetakse saarte majandust negatiivselt mõjutavaks. Kriitikat jagatakse ka neile, kes annavad hinnanguid maaelule, olles ise sellega absoluutselt kursis olemata, viidates asjatundmatusele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Esindaja tegutseb opositsioonis, esitades arupärimisi Haridus- ja Teadusministrile ning Regionaal- ja Põllumajandusministrile. Kriitika on poliitiline ja keskendub valitsuse tegevuse puudujääkidele haridusliku ebavõrdsuse süvenemise ja kohalike omavalitsuste alarahastamise osas. Rünnakud on suunatud poliitikale ja rahastamisele, mitte isiklikud.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid esitatakse kriitilisi küsimusi komisjoni otsuse kohta mitte toetada küberkahjude teemaga edasi liikumist sellel kujul, viidates tekitatud miljonitesse ulatuvatele kahjudele.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Tallinna linnavalitsuse (ühe erakonna) tegevuse vastu, mis süvendab regionaalset ebavõrdsust, keskendudes lasteaia kohatasu arutelule. Samuti kritiseeritakse ministeeriumeid suutmatuse eest lahendada bürokraatlikke probleeme spordiseaduses. Lisaks väljendab ta muret valitsuse plaanide pärast, mis võivad vähendada töötajate õigusi, ning kritiseerib parlamendis teiste kolleegide (Anti Allas, Urmas Reinsalu) ebakorrektset käitumist.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse (ministri) otsusele jätkata kallima ja keerulisema menetlusviisiga, mis läheb vastuollu eksperthinnanguga. Kriitika on protseduuriline ja keskendub ebatõhususele, küsides korduvalt põhjendusi, miks valitud teed eelistatakse. Isiklikku rünnakut ei esine.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja väljendab skepsist teise kõneleja poolt esitatud väite aluse suhtes, küsides, kas see põhineb oletustel või konkreetsetel indikatsioonidel. Otsest vastandumist või isiklikku kriitikat ei esine.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuse ja peaministri tegevuse vastu, eriti koalitsioonilepingu puudujääkide osas. Kriitika on suunatud poliitiliste valikute (ideede väljajätmise) ja varasemate seisukohtade tõlgendamise vastu, nõudes selget vastust. Kõneleja kaitseb oma erakonna seisukohti maksuküsimustes peaministri tõlgenduse eest.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud praegusele lennujaamade haldamise loogikale, kus regionaalsed ja ärilised lennujaamad on ühel kulureal. Otsest poliitilist vastuseisu või isiklikke rünnakuid ei esine, vaid rõhutatakse struktuurset ebaõiglust.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud vastutavale ministrile ja ministeeriumidele, heites ette passiivsust (lisaeelarve ettepanekute puudumine) ja suutmatust maandada ühiskondlikku pettumust. Kriitika on pigem poliitika ja protseduuride, mitte isiklik, nõudes konkreetseid samme (uurimise algatamist) vastutuse tagamiseks.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ebastabiilsusele ja hüplikkusele keskkonnavaldkonna juhtimisel, tuues esile ministrite ja ministeeriumite sagedased vahetumised. See on raamitud protseduurilise ja süsteemse ebaõnnestumisena, mis on niivõrd olulise teema puhul "vale".
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene vastuseis või kriitika, tegemist on informatsiooni ja analüüsi küsimisega ministrilt, et hinnata avaliku julgeoleku olukorda.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse ja ministri tegevuse (või tegevusetuse) vastu regionaalpoliitika ja haridusreformide planeerimisel. Eriti kritiseeritakse otsuste tegemist ilma mõjude analüüsita, mis süvendab ääremaastumist. Minister seatakse vastutavaks püsielanikusoodustuse otsuse tühistamise eest, küsides otse selle tühistamise põhjuseid.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele või aeglusele õppetoetuste süsteemi reformimisel, mis on jätnud toetused ajale jalgu. Vastuseis on poliitikapõhine, küsides peaministrilt selgitust, kas teemat on valitsuses arutatud.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud laiemalt valitsuse või otsustajate tegevusetuse ja prioriteetide seadmise vastu, kuna kultuur on jäetud liiga sageli üksinda ja tegeletakse sellega "alati homme". Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes ebapiisavale rahastamisele ja valdkonna alaväärtustamisele.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastuseis on suunatud valitsuse planeeritavatele muudatustele, eriti teise kõrghariduse tasuliseks muutmise teemale. Kriitika on poliitikapõhine, hoiatades, et need muudatused ei ole mõistlikud ja võivad halvendada inimeste toimetulekut.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud Riigikogu liikmete rühmale, keda kritiseeritakse ebaeetilise ja isikliku rünnaku eest. Kriitika puudutab nimeliselt kõneleja aadressil suunatud mõjutustegevust, telefoninumbrite jagamist ja üleskutseid inimeste mõjutamiseks, mida peetakse taunitavaks käitumiseks põhiseaduse menetluse raames.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid tunnistatakse avalikus ruumis ja meedias esile toodud erinevaid ohte ja kitsaskohti, mida on toonud esile hinnatud õigusvaldkonna eksperdid. Kõneleja püüab ennetavalt vastata süüdistustele kiirustamises või lihtsustatud lähenemises.
2025-02-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõige teravam vastuseis on suunatud neile, kes propageerivad Venemaa ja Valgevene sportlaste lubamist rahvusvahelisele areenile, lükates kategooriliselt tagasi argumendi poliitika ja spordi lahus hoidmisest. Ta väljendab muret, et maailmas toimuv viitab sellele, et see vastuvõetamatu stsenaarium võib lähiajal reaalsuseks saada. Kriitika on väärtuspõhine ja intensiivne, seostades osalemise agressiooni toetamisega.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene kriitika või vastuseis, tegemist on informatsiooni taotlemisega ministrilt seadusandluse hetkeolukorra kohta.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastasseis puudub; kriitika on suunatud pigem süsteemsele ebaõiglusele Ida-Virumaa keskkonnamõjude talumisel ja küsimuse alla seatakse, kas seaduse ettevalmistamisel arvestati kannatava piirkonna sõnumitega.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Isamaa fraktsiooni esindaja vastu, kes esitas väidetavalt valesid süüdistusi maamaksu tõusu ja töökohtade loomise kohta "omadele". Kõneleja lükkab need süüdistused kategooriliselt tagasi, rõhutades, et tulevad sisukad konkursid. Vaatamata süüdistuste ümberlükkamisele säilitatakse austav toon vastaspoole esindaja suhtes.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud potentsiaalselt neile ministeeriumidele või ministritele, kes pole andnud kõiki küsitud vastuseid, rõhutades protseduurilist vastutust. Maailmavaatelisi erimeelsusi tunnistatakse, kuid kriitika on suunatud teabe puudujääkidele ja läbipaistmatusele.
2024-11-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud senisele killustunud riigivalitsemise mudelile ja protsessidele, mis on soodustanud negatiivseid trende (nt ummikud, lasteaiajärjekorrad, valglinnastumine). Konkreetseid poliitilisi vastaseid või rühmitusi ei kritiseerita, vaid rõhutatakse vajadust riigiaparaadi tugevuse järele. Killustunud info ja teenustega kaasneb ka killustunud tulevikuvisioon, mida tuleb muuta.
2024-11-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem valitsuse tegevuse aeglusele ja bürokraatlikule venimisele (MaRu reformi 8-aastane protsess), mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Samuti parandatakse kolleegi (Mart Maastik) ilmselget faktiviga ministeeriumi haldusala osas, rõhutades protseduurilist täpsust.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastast ei kritiseerita ega nimetata. Kaudselt vastandutakse varasemale tsentraliseeritud riigikorraldusele, kus riik dikteeris kohalikele omavalitsustele maksustamise tingimusi, rõhutades, et uus kord on parem, kuna "riik ei ütle, et nüüd teete seda või teist".
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Putini-meelsetele inimestele ja Vene režiimile, keda peetakse julgeolekuohuks ja kellelt tuleb hääleõigus ära võtta. Märgitakse ka poliitilist erimeelsust sotsidega, kes on hääleõiguse äravõtmise vastu, kuid see kriitika on pigem poliitikaerinevuse konstateerimine.
2024-10-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis puudub, kuid esineja esitab eelnõu esitajale kriitilis-analüütilisi küsimusi seaduse ajaloolise põhjendatuse ja riskide hindamise kohta. Kriitika on protseduuriline ja keskendub teadmiste lünkadele, mitte isikutele.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat konkreetsete poliitiliste oponentide suhtes ei esine. Kaudne kriitika on suunatud tsentraliseeritud otsustusprotsessile, kus Harjumaal elavad inimesed langetavad otsuseid, mida teised piirkonnad ei koge. Teine kõne on puhtalt protseduuriline ega sisalda vastandumist.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Otsest vastasseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suunas ei esine. Kriitika on suunatud pigem inertsuse ja otsustamatuseta jätmise vastu, mis süvendaks tasakaalust väljas Eesti arengut. Kõneleja hoiatab, et karta tuleb seda, kui täna ei otsustata.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Otsene vastuseis puudub; kriitika on suunatud olemasoleva süsteemi killustatuse vastu, mida peetakse ebaefektiivseks ja mis takistab paremate otsuste tegemist. Kõneleja rõhutab, et killustunud info ja teenustega kaasneb ka killustunud tulevikuvisioon, mille riik peab ületama.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud neile, kes kahtlevad kohalike omavalitsuste usaldusväärsuses või võimekuses autonoomiat vastutustundlikult kasutada, millele kõneleja kategooriliselt vastu vaidles. Samuti kritiseeritakse kaudselt otsuste tegemist "siit Toompealt" eemal kohalikest oludest, mis piirab KOV-ide otsustusvabadust.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseisule viidatakse vaid hääletustulemuste kaudu, kus mitme otsuse puhul oli 1 komisjoni liige vastu. Kõneleja ei kritiseeri vastaseid ega nende seisukohti, vaid keskendub konsensuslikult vastuvõetud otsustele ja arutelu sisukusele.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puudub igasugune kriitika või vastandumine; kõne on suunatud konstruktiivsele dialoogile ja teema edasisele arendamisele.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja tegeleb sotsiaaldemokraatide fraktsiooni poolt esitatud märkustega ja lükkab ümber kahtlused kohalike omavalitsuste usaldusväärsuse osas. Kriitika on suunatud eelnõu detailide (prognooside puudumine, 10% piirang) ebakorrektsele tõlgendamisele, kuid vastus on selgitav ja mitte ründav.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigiasutuste ja kohalike omavalitsuste suhtlemise aeglusele ettevõtjatega, eriti võrreldes Eesti riigi eduka esindamisega välismaal. Kõneleja viitab, et kiirus võib jääda seadusandluse või valitsuse otsuste taha, kuid otsest vastast või rühma ei nimetata, keskendudes süsteemi puudujääkidele.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei väljenda kriitikat ega vastuseisu, vaid pigem kinnitab ühe reformi edukust ja otsib täiendavat teavet. Ebapiisavad andmed.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kritiseerib valitsuse fiskaalpoliitikat, kuna see ei suuda saavutada eelarve stabiilsust vajalikus ulatuses kärpimisega. Kritiseerib regionaalpoliitikat, mis viib töökohtade koondamiseni suurematesse linnadesse ja ebaõiglase EL-i vahendite jaotamiseni. Esitab kriitikat Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi ja Riigi Tugiteenuste Keskuse töökorralduse kohta.