Täiskogu istungite kaupa: Mario Kadastik
Kokku istungeid: 51
Täielikult profileeritud: 51
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud seisukohad rõhutavad regulatiivse koormuse vähendamise vajadust, eriti väikeettevõtetele (biomassi sertifikaadid), kuigi tunnistatakse, et enamik puudutatutest on suuremate kontsernide tütred. Toetab paindlikke tõendamismeetodeid ja tegeleb turuosaliste huvidega seotud läbirääkimistega.
2025-10-14
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated on pragmaatilised: toetab turvalisust tagavaid regulatsioone, kuid rõhutab kulutõhusust ja efektiivsust. Kasutab IT-sektori teadmisi, et väita, et andmete allalaadimine registrist X-tee kaudu ei tohiks olla oluline kulu, toetades seega mõistlikku fiskaalset distsipliini arenduskulude osas.
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated rõhutavad turu läbipaistvust ja konkurentsi soodustamist, eeldades, et kiirem numbriliikuvus võib hindu alla tuua. Samas väljendatakse muret liigse volatiilsuse ja pikaajaliste investeeringute potentsiaalse kahjustamise pärast. Toetatakse regulatiivseid meetmeid hinnastamise läbipaistvuse tagamiseks.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Toetab regulatsiooni (kohustuslik liikluskindlustus) kui vajalikku vahendit riskide maandamiseks ja suurte kahjude vältimiseks, isegi kui aastane kulu on madal (€5–€6). Peab oluliseks, et kindlustus kataks teiste osapoolte kahjud, mitte ainult omaniku enda varad.
2025-09-23
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated puudutavad regulatsiooni (akupass) mõju tootjatele ja ettevõtetele, kes ehitavad akusid oma tarbeks (nt tootmishooned), viidates vajadusele selgelt eristada turule müümist ja sisetarbimist regulatiivse koormuse määramisel.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated kalduvad ettevaatliku regulatsiooni poole, vältides liigset rangust EL-i direktiivi ülevõtmisel, et mitte pärssida innovatsiooni. Toetatakse Rahandusministeeriumi seisukohta, et kergemate sõidukite lisamine kindlustuskohustuse alla võib innovatsiooni pärssida. Eelistatakse statistikal ja mõjuanalüüsil põhinevat regulatsiooni.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated rõhutavad tootva tööstuse eripärasid ja vajadust arvestada elektritarbimise ja hinna prognoosidega. Samuti rõhutatakse, et kuupalk peab reflekteerima töötaja panust ja töökogust ning oluliselt muutuvate tähtpäevade arvu korral läheb see palk tõenäoliselt ülevaatamisele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Majandusvaated keskenduvad riikliku energiaarenduse toetamisele, rõhutades vajadust uurida tuumaenergia turule mahtumist, sobivust ja vajalikkust. See viitab pikaajalisele majanduskasvule ja energiajulgeolekule suunatud poliitikale.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab majanduskasvu ja konkurentsivõime parandamist regulatsioonide optimeerimise ja bürokraatia vähendamise kaudu. Eelistab taastuvenergiat, kuna see on majanduslikult konkurentsivõimelisem kui kallis põlevkivi. Pooldab kiiremaid planeeringuprotsesse investeeringute soodustamiseks.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik vaade rõhutab konkurentsiolukorra olulist parandamist ja tugevat fiskaalset distsipliini, et vältida trahvimaksete kaudu riigieelarve kahjustamist. Viivitamist peetakse ebaratsionaalseks raiskamiseks, mis on võrreldav Tulika Takso hindadest kaheksa korda kallima teenusega.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated toetavad sihipärast riiklikku sekkumist (toetusmeetmed) vaid juhul, kui see on vajalik süsteemi stabiilsuse tagamiseks ja elektri keskmise hinna alandamiseks. Rõhutatakse, et toetusmeede peab tooma hinda alla rohkem kui selle kulu (0,24 senti/kWh). Kõneleja pooldab fiskaalset distsipliini, vastandudes niisama subsideerimisele, ning näeb elektrifitseerimises tarbimise kasvu allikat.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab majanduskasvu, mis põhineb lisandväärtusel, tootlikkusel, ekspordil ning tugeval teadus- ja arendustegevusel. Pooldab sihipäraseid riiklikke investeeringuid (nt T&A töötajate toetus, suurinvesteeringute meede) ja vastustab lausdotatsioone, eriti energeetikas, kus eesmärk on konkurentsivõimeline koguhind. Rõhutatakse bürokraatia vähendamise vajadust.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab keskkonnanõudeid (SAF), kuid rõhutab, et nende majanduslik mõju tavapiletitele on marginaalne (1–2 eurot), vastandudes katastroofilistele hinnangutele. Eelistab täpset andmepõhist lähenemist regulatsioonide kulude hindamisel, et vältida majandusliku hirmu külvamist.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab regulatiivset selgust ja stabiilsust investeerimiskeskkonna parandamiseks, eriti energiasektoris. Eelistab tasusid (fikseeritud liitumistasu, alakasutuse tasu), mis motiveerivad investeerima vajalikesse võimsustesse ja karistavad ebaefektiivsust. Lükkab ümber väited suurest koormisest elanikkonnale ning kinnitab, et majandus on alates 2024. aasta keskpaigast olnud tõusuteel.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated rõhutavad, et elektriturg on reguleeritud, mitte vaba turg, mistõttu on investeeringukindluse tagamiseks vajalikud turuvälised meetmed. Toetatakse üleminekut otsetoetustelt investeeringumeetmetele, mis tooksid riigile tulu. Taastuvenergia arendamist peetakse kasulikuks, kuna see lisab odavat tootmist ja aitab keskmist elektrihinda alla tuua.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab turumajanduslikku lähenemist energiasektoris, rõhutades, et akusid ehitavad ettevõtted soovivad turule pääseda, mitte hinda kõrgel hoida. Ta on kriitiline põlevkivi pikaajalise kasutamise majandusliku mõju suhtes, viidates 15 miljardi euro suurusele lisakulule ja nõudes objektiivset arvutust põlevkivielektri tegeliku hinna osas.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab turupõhiseid lahendusi süsteemiteenuste pakkumisel, kuid aktsepteerib regulatiivseid meetmeid (saartalitlus) energiajulgeoleku tagamiseks. Eelistab sagedusreservi kulude jagamist tarbijate ja tootjate vahel (50/50), et vältida kodumaiste tootjate ebasoodsat konkurentsiolukorda ja hoida elektri hinda madalamal. Peab tasu süsteemiteenuse eest avalik-õiguslikuks tasuks, mitte maksuks.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab taastuvenergia arendamiseks suunatud dotatsioone (kuni 250 miljonit), põhjendades seda vajadusega katta kapitalikulud ja tuua elektri keskmine hind alla, mis annab ühiskonnale suurema majandusliku kasu. Rõhutatakse, et odav elekter on tööstustele ja tarbijatele tohutu konkurentsieelis.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated toetavad reguleeritud turukeskkonda, kus transporditeenuste pakkujad peavad järgima rangeid litsentsi-, kindlustus- ja ülevaatusnõudeid. Rõhk on regulatiivsel distsipliinil ja standardite tagamisel, olenemata teenuse osutamise platvormist.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated toetavad tugevalt energiatootmise vajadust ja üldise puudujäägi konteksti, viidates sellele, et tuuleparkide arendamine on oluline. Ta rõhutab, et uued, kõrgemad tuulikud on disainivigadest vabad ja seega majanduslikult ja tehniliselt paremad.
2025-03-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pooldab strateegilist riiklikku sekkumist ja suuri investeeringuid (tuumajaam, ühendused) elektrituru stabiliseerimiseks ja hindade langetamiseks, viidates, et investeeringud kaetakse ülekoormustasudest. Näeb elektriturgu ebatäiuslikuna, kus odava baasvõimsuse puudumine hoiab hinnad kõrgel. Toetab riigikaitsekulude tõstmist 5% SKP-st, rõhutades, et julgeolekuks raha on olemas.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated rõhutavad stabiilse alusteaduse rahastamise olulisust kui pikaajalise majanduskasvu ja innovatsiooni vundamenti. Stabiilne riiklik investeering on vajalik, et tagada tulevikus kõrge lisandväärtusega ettevõtete (nt Icosagen, Elcogen) teke ja konkurentsivõime.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud seisukohad puudutavad riikliku toetuse (subsiidiumi) reguleerimist elektriturul, mis on jäänud kehtima vaid loetud kuudeks. Rõhk on õiguslikul korrektsusel ja selle tagamisel, et turutoetused vastaksid põhiseadusele, isegi kui see on vastuolus Euroopa Komisjoni seisukohaga.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab majanduskasvu läbi energiatootmise suurendamise ja regulatsioonide optimeerimise (nt topeltmaksustamise vältimine). Peab oluliseks turu stabiilsust tagavate püsikulude katmist ning soodustab uute tootjate (sh tuumajaama) liitumist fikseeritud tasuga, et hoida hindu madalamal ja tagada konkurentsieelis.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated puudutavad fiskaalset distsipliini ja väidetava kokkuhoiu tegelikku mõju. Kõneleja rõhutab vajadust hinnata finantskärbete tagajärgi spetsiifilistele eelarvepunktidele, nagu remondifond, et tagada reaalne kokkuhoid.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud seisukohad toetavad keskmise palga saajate maksukoormuse leevendamist tulumaksuküüru kaotamise kaudu, kuna see maksustab juurde teenitavat eurot kõrgema määraga. Eesmärk on suurendada päästjate ja õpetajate kätte jäävat rahasummat, rõhutades sissetulekute jaotamise aspekti.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated keskenduvad regulatsiooni kohandamisele turu suurusega, toetades käibepiiri tõstmist grupierandite kohaldamisel (3,2 miljonilt 10 miljonile või potentsiaalselt 50 miljonile). See viitab soovile luua ettevõtetele selged ja proportsionaalsed reeglid, mis on kooskõlas EL-i standarditega.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Pooldab taastuvenergia arendamise toetamist, et saavutada madalam elektrihind, mis on laiem sotsiaal-majanduslik huvi. Eitab, et kulud tulevad maksutõusudest, rõhutades rahastamist aktsiisist ja võrgutasust. Toetab ajutist regulatiivset leevendust investeeringute kiirendamiseks, et lahendada energiadefitsiiti.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated rõhutavad konkurentsivõimelise majanduse saavutamist tuumaenergia abil ning peavad esialgseid regulatiivseid kulusid madalaks. Viidatakse Tööandjate Keskliidu toetusele, mis näitab soovi arvestada äriringkondade huvidega ja edendada majanduskasvu.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated on tugevalt suunatud ettevõtluse ja innovatsiooni toetamisele, rõhutades piirangute kaotamist, et Eesti firmad saaksid osaleda suurtes, mitme miljoni eurostes rahvusvahelistes hangetes. Toetatakse tehnoloogilist arengut, mis kandub edasi tööstusesse ja ühiskonda (nt MRT-masinad haiglates).
2024-06-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated on kitsalt seotud kindlustussektori regulatsiooniga, keskendudes Liikluskindlustuse seaduse muutmisele. Eelkõige käsitletakse mittevaralise kahju hüvitamise sätteid, mis puudutavad kindlustusandjate ja kahjukannatajate vahelisi suhteid.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ebapiisavalt.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated rõhutavad fiskaalset distsipliini ja muret kulude automaatse kasvu pärast, mis on seotud indekseerimise ja alampalgaga. Kõneleja püüab mõista eelarve struktuurset tasakaalutust, kus kulud kasvavad kiiremini kui tulud.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja eelistab vabaturumajandust ja minimaalseid riiklikke toetusi, leides, et toetusi tuleks kaaluda ainult turutõrke korral. Ta rõhutab, et tuumaenergia opereerimiskulu on madal (prognoos 3 senti/kWh), mis tagab tarbijale soodsa hinna, ning et kapitalikulu tagasiteenimine on investori küsimus. Ta märgib, et tuumaenergia soojuse tootmine võib olla kordi odavam kui praegune keskkütte hind.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated on tugevalt suunatud innovatsioonile ja ekspordile, rõhutades vajadust liikuda kõrgtehnoloogilise ja kõrge lisandväärtusega tootmise suunas. Toetatakse strateegilist investeerimist rahvusvahelisse teaduskoostöösse (CERN, ESA) kui ekspordi võimestamise ja kvalifitseeritud tööjõu loomise meetodit. Tööjõu osas rõhutatakse vajadust motiveerida inimesi valima inseneeria ja targa töö valdkondi.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab majanduskasvu soodustavaid regulatiivseid meetmeid, nagu võrgutasust vabastamine akusalvestite paigaldajatele, et suurendada salvestusmahtu erakätes. Näeb bürokraatia vähendamises (kompleksloa raames) olulist eelist investeeringute kiirendamisel ja kohtuvaidluste arvu vähendamisel.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated on suunatud regulatiivsele riskijuhtimisele liikluskindlustuse valdkonnas. Toetatakse olemasoleva Liikluskindlustuse Fondi (LKF) rolli laiendamist ja rõhutatakse vajadust tagada tarbijate teadlikkus potentsiaalsetest kahjuhüvitamise kohustustest (tagasinõue).
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated rõhutavad energiajulgeoleku ja stabiilsete hindade otsest mõju Eesti konkurentsivõimele, märkides, et ebastabiilsuse tõttu on suuri investeeringuid ära jäänud. Toetatakse pikaajalisi, jätkusuutlikke investeeringuid, mis kataksid energiavajaduse aastani 2100. Nähakse tuumaenergiat kui turgu reguleerivat võimalust, mis avab uusi ärilisi kasutusviise (tööstuslik soojus, kaugküte).
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsesed majandusvaated puuduvad. Kasutatakse analoogiat maailma pankade ja triljonite väärtuses varade kaitsmisega, et rõhutada krüptograafiliste süsteemide kriitilist tähtsust ja usaldusväärsust.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud seisukohad toetavad tururegulatsiooni muutmist (universaalteenuse lõpetamine) ja konkurentsireeglite karmistamist vastavalt EL-i nõuetele. Rõhutatakse fiskaalset distsipliini ja vajadust vältida suuri rahalisi karistusi (trahve) direktiivi hilinenud ülevõtmise tõttu.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated rõhutavad investeeringukindluse tagamist energeetikas, et meelitada Eestisse suurtööstust ja andmekeskuseid, mis vajavad stabiilset 24/7 baaskoormust. Peab pikaajalist energiaplaani majanduskasvu eelduseks ja tõstatab küsimuse kohaliku kompetentsi arendamisest remonditööde teostamiseks.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated keskenduvad energiatootmise efektiivsusele ja turuhinna kujunemisele. Kõneleja rõhutab madala marginaalkuluga energiaallikate (tuul, päike) soodsust, kuid tunnistab vajadust arvestada kogupildis võrgu väljaehitamise, toetuste ja salvestuse kuludega. Ta peab tuumaenergiat tõenäoliselt üheks soodsaimaks meetodiks.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab võrdse konkurentsi tagamist vedelkütuste turul ja pooldab ringmajanduse toetamist, näiteks plasti ümbertöötlemise tehase rajamist. Näeb taastuvenergeetikat kui meetodit, mis tagab madalama elektrihinna, kuigi tunnistab, et marginaalkulu turul on kapitalikulu tagasisaamine keeruline.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaated on seotud energiaturu regulatsiooniga, kus toetatakse turumehhanismide eelistamist universaalteenuse säilitamisele. Oluline on riiklike kulude läbipaistvus, eriti LNG-kai kapitali- ja halduskulude ning Eesti Energia finantsseisu osas universaalteenuse pakkumisel.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated keskenduvad riiklikule teadus- ja arendustegevuse rahastamisele. Kõneleja rõhutab vajadust suurendada pikaajalist riiklikku baasfinantseeringut, et tagada teadusasutuste stabiilsus ja intellektuaalse kapitali säilimine.