Istungi profiil: Mario Kadastik
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-02-14
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on keskendunud seadusandliku protsessi haldamisele ja majanduskomisjoni töö edastamisele täiskogule. Konkreetse eelnõu osas on fookus poliitika-põhisel lähenemisel, rõhutades vajadust lahendada kitsaskohad ja leida koostööformaat huvigruppidega, nagu Energiasalv. Üldine hoiak on toetav eelnõu menetlemisele ja konsensuslike otsuste vastuvõtmisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust energiaturu seadusandluse ja menetlusreeglite osas, kasutades täpseid termineid nagu "universaalteenus", "strateegiline reserv" ja "varustuskindlus". Ekspertiis väljendub suutlikkuses detailselt ja täpselt refereerida tehnilisi arutelusid ministri ja ministeeriumi ametnikega. Esinemine on faktipõhine, keskendudes komisjonile esitatud andmetele (nt LNG-kai halduskulud, Eesti Energia miinus).
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on väga formaalne, neutraalne ja objektiivne, olles tüüpiline komisjoni ettekandjale. Kõne on detailirohke ja loogiline, keskendudes eranditult komisjoni istungil esitatud küsimuste, vastuste ja otsuste kokkuvõtetele. Puuduvad emotsionaalsed või isiklikud hinnangud, rõhk on menetluslikul läbipaistvusel.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmuster on seotud seadusandliku tööga, hõlmates majanduskomisjoni istungil osalemist 22. jaanuaril ja sellele järgnevat ettekandmist täiskogule 14. veebruaril. Kõneleja on aktiivne komisjoni töö korraldaja ja edastaja, olles määratud eelnõu juhtivkomisjoni esindajaks.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kõneleja ise ei väljenda vastuseisu, vaid täidab neutraalset raportööri rolli, refereerides teiste parlamendiliikmete kriitilisi küsimusi. Kriitika puudutas universaalteenuse lõpetamise vajalikkust, Konkurentsiameti rolli kadumist ja LNG-haalamiskai halduskulude suurust.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on konsensuslik ja konstruktiivne, rõhutades, et kõik komisjoni menetluslikud otsused (sh ettekandja määramine ja lugemise lõpetamine) tehti konsensuslikult. Samuti näidatakse üles valmisolekut koostööks huvigruppidega, küsides ministrilt Energiasalve pöördumise ja koostööformaadi kohta.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus puudub, keskendutakse riiklikele energiapoliitika küsimustele ja infrastruktuurile, nagu Eesti Energia, LNG-haalamiskai ja põlevkivijaamad.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majandusvaated on seotud energiaturu regulatsiooniga, kus toetatakse turumehhanismide eelistamist universaalteenuse säilitamisele. Oluline on riiklike kulude läbipaistvus, eriti LNG-kai kapitali- ja halduskulude ning Eesti Energia finantsseisu osas universaalteenuse pakkumisel.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Ei ole piisavalt andmeid.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on Elektrituruseaduse täiendamisel, mis puudutab universaalteenuse lõpetamist ja strateegilise reservi mehhanismi loomist. Kõneleja on juhtivkomisjoni esindaja, kes toetab eelnõu esimese lugemise lõpetamist ja edasist menetlemist.
1 Analüüsitud kõnesid