Täiskogu istungite kaupa: Aleksei Jevgrafov

Kokku istungeid: 81

Täielikult profileeritud: 81

2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse finantsjuhtimise vastu, eriti Tervisekassa eelarve osas, nõudes rahandusministrilt selgitusi. Kriitika on poliitika- ja läbipaistvuspõhine, küsides, mille arvelt on finantsseis paranenud.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse vastu, kelle poliitika Tervisekassa finantside osas on kriitika all. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub ministri väidete ning ametlike prognooside lahknevusele, süüdistades valitsust ebarealistlikes lubadustes.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud vastutavale valdkonnaministrile ja Tervisekassa nõukogu esimehele. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele suutmatusele lahendada süvenevat finantskriisi ja tagada teenuste kättesaadavus. Rünnakud on poliitika- ja tulemuspõhised, nõudes konkreetseid meetmeid süsteemiaukude lappimise asemel.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministeeriumide tegevuse vastu, eriti seoses mõjuanalüüside puudumise ja rahastamise ebaselgusega tervishoius. Esineja seab kahtluse alla ka õiguskomisjoni liikmete (Haugas, Randpere, Rästa, Timpson, Toomast) põhjendused eelnõu tagasilükkamisel, nõudes selgitust nende vastuseisu kohta.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse raha puudumise ettekäände ja ebaõiglase maksupoliitika pärast. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi otsuseid (kärped, rongiliikluse probleemid) kui ka protseduurilisi rikkumisi (komisjoni esimehe keeldumine hääletusest).
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud ministrile ja valitsuse tegevusetusele, küsides, kas lubatud uurimistöö on vahepeal tehtud. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, survestades valitsust edasi liikuma tehnoloogiliste lahenduste uurimisega, mitte ei ole isiklik.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministri tegevuse ja vastutuse hindamisele, eriti kitsaskohtade parandamise osas. Samas ei ole tegemist range opositsiooniga, kuna kõneleja distantseerib end osaliselt ministri vastu suunatud üldistest süüdistustest.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministrile, kellelt nõutakse aruandlust seadusemuudatuse algatamise aja kohta. Kriitika on protseduuriline ja keskendub ministeeriumi tegevuse ajastamisele, mitte isiklik.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastuseis on suunatud Kliimaministeeriumile ja valitsusele, keda kritiseeritakse 19 aastat kestnud lubaduste edasilükkamise eest, mis on tekitanud tunde, et piirkonna probleemid ei ole prioriteetsed. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, viidates otsesele ohule elanike eludele.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja ministri vastu, keda kritiseeritakse ebapiisava reaalsustaju, Ida-Virumaa tööhõive olukorra ignoreerimise ja ebaefektiivsete investeerimisprioriteetide eest. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse võime tagada elektri hinnalangus ja energiajulgeolek.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministri (valitsuse esindaja) vastu, kelle väiteid olukorra paranemisest lükatakse ümber konkreetsete andmetega. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes ministeeriumi suutmatusele tagada kvalifitseeritud õpetajate olemasolu.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja sotsiaaldemokraadid, keda kritiseeritakse teravalt ebaõiglase poliitika ja vastutustundetu käitumise eest. Kriitika on suunatud poliitilistele valikutele, mis koormavad tarbijaid ja ignoreerivad kohalikke lahendusi (CCS tehnoloogia). Vastuseisu intensiivsus on kõrge, süüdistades valitsust kõige lihtsama, kuid ebaõiglasema tee valimises.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud Sotsiaalministeeriumi ja ministri tegevusetuse vastu seoses vananenud IT-süsteemide konsolideerimisega ning Tervisekassa defitsiidi haldamisega. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades, et praegune killustatus ja rahapuudus ohustavad raviasutuste töökvaliteeti ja meditsiinitöötajate palgafondi. Eriti tuuakse esile uute nõuete (E-ITS) koormav mõju alamehitatud IT-meeskondadele.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioonipoliitikud ja Sotsiaaldemokraatlik Erakond (sotsid), keda süüdistatakse põlevkivisektori hääbumises. Kriitika on suunatud poliitilisele tegevusetusele (CCS juurutamata jätmine) ja on intensiivne, seostades SDE poliitikat otseselt Narva elanike probleemide süvenemisega. Vastanduti ka Narva linnapea Katri Raiki tegevusele, pidades seda vastuoluliseks tema erakondliku positsiooniga.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse poliitika vastu, mis püüab iga hinna eest saavutada sajaprotsendilist taastuvenergiapõhisust, ignoreerides selle kulusid ja usaldusväärseid alternatiive. Vastandatakse ennast poliitikutele, kes ei räägi roheenergia kallidusest ja jätavad mainimata suurriikide (Hiina, India, Venemaa, USA) kliimaleppega mitteliitumise. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, hoiatades vastutustundetu hävitamise eest.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud Siseministri tegevusetuse vastu politseinike palgatõusu algatamisel ja Ida prefektuuri personaliprobleemide lahendamisel. Rõhutatakse, et praegune regionaalne lisatasu (€200) ei ole suutnud vakantsi likvideerida, viidates seega valitsuse poliitika ebaefektiivsusele.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Keskerakonna eelnõu protseduurilisele teostatavusele, kaheldes Riigikogu liikmete suutlikkuses keerulist tehnilist uurimist läbi viia. Vastuseis on pigem meetodi, mitte teema olulisuse suhtes.
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud rahandusministrile Jürgen Ligile, kelle väidet toiduainete käibemaksu mõju kohta peetakse ebatavaliseks ja valeks. Vastuseis on intensiivne ja keskendub poliitilisele pädevusele ning majandusteooriale, mitte isiklikule rünnakule.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Riigikogu enamus ja valitsus, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitika (integratsiooni nullimine) kui ka protseduuride (häälteenamuse kuritarvitamine) pärast. Kriitika on isiklik, süüdistades neid rahva unustamises, maapiirkondade elust mitteteadmises ja vaenlaste otsimises oma rahva hulgast. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid kutsutakse üles oma tegevust muutma.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Isamaa erakonnale ja Urmas Reinsalule, kelle piiri sulgemise eelnõu sildistatakse mõttetuks ja populistlikuks, mis ei otsusta mitte midagi. Kriitikat jagub ka endisele siseministrile Lauri Läänemetsale Narva elanike süüdistamise eest tollikontrolli vajaduse tingimises, eirates rändesurve ja hübriidohtude argumente. Vastuseis on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades vastaseid pinge eskaleerimises.
2025-02-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus tervikuna, mida nimetatakse halvustavalt "Refi ikke valitsuseks", ning Kliimaministeeriumi minister. Kriitika on suunatud nii poliitilisele otsustusprotsessile (analüüsi puudumine 2,6 miljardi euro eraldamisel) kui ka poliitilisele vastutusele, süüdistades ministrit katses päästa peaminister Kristen Michal õigustatud umbusaldusavaldusest.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumile ja ministrile, keda süüdistatakse ebaproportsionaalsetes ja karistuslikel eesmärkidel korraldatud kontrollides. Kriitika on protseduuriline (miks riigikool on välja jäetud) ja poliitiline, viidates kontrolli seostamisele Narva linnapea ametiajaga. Kõneleja vastandub ministeeriumi retoorikale, mis süüdistab õpetajaid ebapiisavas töös.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud neile, kes soovivad piirata Vene ja Valgevene kodanike hääleõigust kohalikel valimistel, süüdistades neid põhiseaduslike võrdsuspõhimõtete rikkumises. Kriitika on suunatud ka valitsusele, kes ei paku abi neile, kes soovivad Venemaa kodakondsusest loobuda. Kõneleja hoiatab, et piirangud süvendavad polariseerumist ja võõrandumist Eesti riigist.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister ja valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse seaduse läbisurumise ja mõjuanalüüsi eiramise eest. Kriitika on intensiivne ja sisaldab süüdistusi ebamõistlikkuses, eriti seoses väitega, et nunnad kujutavad endast ohtu Eesti riigile.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on kommertspangad, keda kritiseeritakse ebaeetilise kasumi teenimise ja sotsiaalse vastutuse puudumise eest (Narva kontori sulgemine). Samuti kritiseeritakse valitsust pankade kasumite kaitsmise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika ning tulemuslikkuse puudujääkidele.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastasseis on suunatud peaministri ja Reformierakonna vastu, kritiseerides neid nii ebasoodsa energiapoliitika kui ka vastutuse vältimise eest Nordica saagas. Kriitika on nii poliitika- kui ka menetluslik, süüdistades valitsust maksumaksja raha raiskamises ja eelistades küsitavaid ideid. Opositsioon nõuab valitsuse tegevuse uurimist ja läbipaistvust.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ettekandja esitatud narratiivile Gruusia valimiste kohta, vaidlustades väidete faktilist alust ja allikate (OSCE raport) tõlgendust. Kriitika on sisuline ja protseduuriline, keskendudes esitatud info täpsusele.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastaste kritiseerimist ei esine, kuid kõneleja tunnistab kaudselt võimaliku vastuseisu olemasolu, küsides, kas haiglate juhid on projekti vastu. Vastuseisu käsitletakse poliitika- ja ekspertarvamuste tasandil.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse vastu, kritiseerides selle tegutsemisviisi ja käitumist, eriti esinduskulude salastamise osas. Kriitika on protseduuriline ja keskendub läbipaistvuse puudumisele, viidates sellele kui valitsuse üldist tegevust iseloomustavale nähtusele.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on selgelt opositsioonis valitsuse fiskaalpoliitikaga, kritiseerides teravalt "maksuralli" valikut ja selle mõju riigieelarvele. Kriitika on rangelt poliitikapõhine, keskendudes majanduslikule kahjule, ebakindluse tekitamisele ja investeeringute vältimisele. Vastasele esitatakse otsene väljakutse põhjendada valitud poliitikat.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on kaudne, kuid selge, kuna nõutakse nimeliselt teada saada, kes hääletasid Keskerakonna eelnõu vastu. See viitab fookusele poliitiliste vastaste tuvastamisele ja vastutusele võtmisele konkreetse majandusmeetme osas.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse vastu, kritiseerides teravalt tervishoiu eelarvekärpeid ja ministri isiklikku rolli Tervisekassa nõukogus. Kriitika on nii poliitiline kui ka protseduuriline, süüdistades ministrit teadmatuses ja vastutuse vältimises. Vastasele pakutakse välja ka irooniline lahendus (ministeeriumi enda palgakärped ja koondamised).
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on ebapiisavalt.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministrile ja valitsuse poolt menetletavale julgeolekumaksu eelnõule. Kriitika on rangelt poliitikapõhine, süüdistades eelnõu eesmärgi mittetäitmises ja puudulikkuses julgeoleku tagamisel.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on selgelt opositsioonilises rollis, kritiseerides valitsuse eelnõusid, mis puudutavad tervishoiu rahastamist ja avaliku teenistuse kvalifikatsiooninõudeid. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sotsiaalsele ohule ja hariduse väärtuse vähenemisele, küsides otse ministritelt muudatuste vajalikkuse kohta.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud kehtivale regulatsioonile, mis takistab sidemastide ehitamist teemaale, märkides, et riik on seda ettepanekut kümmekond aastat tagasi lükanud. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministrile, kelle esitatud andmete õigsust kahtluse alla seatakse. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse tulemuslikkusele ja andmete ebakõlale (3000 vs 626 töökohta), mitte isiklikule tasandile. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, keskendudes faktide kontrollimisele.
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse/koalitsiooni poliitikale, eriti perehüvitiste ja koolilõuna rahastamise osas, mida peetakse ebapiisavaks. Väljendatakse lootust, et koalitsioon toetab Keskerakonna eelnõu, mis viitab poliitilisele vastandumisele, kuid rünnakud on poliitikapõhised, mitte isiklikud.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse vastu sotsiaalpoliitika valdkonnas, kuna toimetulekupiiri pole vaatamata majanduslikele muutustele üle vaadatud. Vastuseis on poliitika sisuline, keskendudes sotsiaaltoetuste stagneerumisele.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Esineja on selgelt opositsioonis, kritiseerides ministrit nii isikliku poliitilise tausta muutumise kui ka eelnõu sisu osas. Kriitika on suunatud sellele, et algatus ei taga piisavalt tavaelanike heaolu, ning kahtluse alla seatakse eelnõu omandiõigus (kas tegemist on "endise ministri pärandiga").
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastane on Siseminister, kelle otsuseid (piiri sulgemine kell 23:00) kritiseeritakse tugevalt ja otse. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades ministrit ebapiisavate lahenduste pakkumises ja inimeste kannatuste ignoreerimises, keskendudes liigselt julgeolekukaalutlustele. Vastandumine on intensiivne, kuid keskendub poliitilistele valikutele, mitte isiklikele rünnakutele.
2024-09-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Not enough data.
2024-09-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised kritiseeritavad on Haridusministeerium ja Haridusminister, keda süüdistatakse otseselt tegemata töös ja vastutuse vältimises. Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele ja poliitilisele vastutusele hariduskvaliteedi tagamisel. Peaministrit kutsutakse üles olukorda hindama.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse valimislubaduste murdmises ja rahva elu meelega raskemaks tegemises. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii ebaõnnestunud majanduspoliitikale kui ka obstruktsiooniks nimetatud eelnõude menetlemise protseduurilistele küsimustele. Kompromissi asemel kutsutakse koalitsiooni üles oma poliitikat muutma.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Ei kritiseeri otseselt poliitikat, vaid nõuab valitsuselt värsket ja konkreetset teavet kriitiliste probleemide kohta, mis viitab järelevalve ja vastutuse nõudmisele. Konkreetseid vastaseid ei nimetata.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud avalduse algatajate vastu, kritiseerides nende diplomaatilist strateegiat ja õigustust tekitada pingeid Gruusiaga. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, küsides rahvusvahelise koordineerimise puudumise kohta. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, väljendudes küsimuste ja kahtluse alla seadmise vormis.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja terviseministrile, kritiseerides nii protseduurilist käitumist (nõue lõpetada Keskerakonna ründamine) kui ka poliitilist vastuolu tervishoiu rahastamisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla valitsuse suutlikkuse täita oma lubadusi.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakonna juhitav valitsuskoalitsioon, kelle majanduspoliitikat kirjeldatakse kui Eesti inimeste elu meelega raskemaks tegemist. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, keskendudes valitsuse maksutõusude ebaõnnestumisele ja opositsiooni ettepanekute tuimale eiramisele. Valitsuse esindajat, rahandusminister Mart Võrklaeva, nimetatakse eriti küüniliseks ja elukaugeks.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud Terviseministri ja Tervisekassa vastu, süüdistades neid ebapiisavas eelarvestamises ja koroonakriisi järelmõjude arvestamata jätmises. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, keskendudes ebaõnnestunud planeerimisele, mis viib teenuste kättesaadavuse vähenemiseni.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja peaministri (Kaja Kallas) vastu, kritiseerides eelarvepoliitikat ja maksude kehtestamist. Kriitika on intensiivne, süüdistades koalitsiooni tavainimeste röövimises maksude kaudu ja nimetades võimalikke kärpeid kuriteoks. Kriitika on suunatud ka protseduuridele, eriti tuumajaama otsuse kiirustamise osas.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, eriti Reformierakonna ja Sotsiaaldemokraatide vastuolulistele seisukohtadele koondamiste ja palgatõusude osas. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust ebapiisavas lahenduste leidmises elutähtsate töötajate palgaküsimuses. Eesmärk on paljastada valitsuse sisemised pinged ja ebakindlus.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu konkreetsele sättele, mitte isikutele, ning väljendab muret poliitilise tulemuse (konkurents odavama toidu pakkumisel) pärast. Otsest vastandumist või kompromissi välistamist ei ole näha.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud pangandussektorile selle märkimisväärsete kasumite tõttu ajal, mil paljud ühiskonnagrupid seisavad silmitsi majanduslike raskustega. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, pakkudes kohe välja vastumeetme ajutise solidaarsusmaksu näol. Ettekandjat kutsutakse üles toetama seda meedet, viidates tema varasemale ametikohale Maksuameti peadirektorina.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumile ning ministrile, keda süüdistatakse ebaõnnestumiste eest vastutuse veeretamises teistele osapooltele. Kriitika on intensiivne ja keskendub ministri isiklikule vastutusele ja poliitilisele sooritusele, nimetades süüdlaste ringi (kohalikud omavalitsused, eelmised ministrid, Keskerakond, koolijuhid, õpetajad).
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse kavandatavale magusa joogi maksule. Kriitika avalduse algatajate suhtes on protseduuriline, keskendudes sellele, et nad ei leidnud aega ega võimalust kohtumiseks Moskva Patriarhaadi Eesti Õigeusu Kiriku esindajatega, mis viitab puudulikule eeltööle.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud varasematele poliitilistele otsustele, mis kehtestasid suured trahvimäärad, ja protseduurilisele olukorrale, kus minister peab kaitsma eelkäija koostatud eelnõu. Kriitika on kaudne ja poliitikapõhine, rõhutades valitsuse tegevuse tagajärgi kodanikele.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otse peaministrile, kritiseerides tema isiklikku käitumist (ametiauto kasutamine) rohelise pöörde eesmärkide valguses. Kriitika on pigem käitumuslik kui poliitiline.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud peaministri ja valitsuskoalitsiooni poliitika vastu, mis puudutab valimisõiguse äravõtmist. Kriitika on poliitiline ja faktipõhine, seades kahtluse alla peaministri varasemate argumentide aluse ja nimetades kavandatavat sammu lühinägelikuks.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakonna juhitav koalitsioon (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid), keda kritiseeritakse teravalt maksutõusude ja ebaõnnestunud kriisijuhtimise pärast. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades valitsust valimiste eel antud lubaduste murdmises ja inimeste taskutes käimises. Vastuseis on intensiivne, süüdistades valitsust jõukama ühiskonnakihi huvide teenimises.
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi administratiivse suutlikkuse vastu, mis on jätnud õpetajad palgalisast ilma. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes riigi suutmatusele täita oma finantskohustusi õigeaegselt.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale eelnõu algatamise eest ja poliitilisele ebakindlusele, mida esindavad Jüri Ratase seisukohamuutus ning Sotsiaaldemokraatide potentsiaalne positsioonimuutus. Kriitika on terav, keskendudes eelnõu juriidilisele puudulikkusele ja poliitiliste seisukohtade põhimõttelisele muutumisele.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud riigi ja Haridus- ja Teadusministeeriumi vastu, heites ette halduslikke viivitusi ja lubatud palgalisade mittetäitmist. Kriitika on protseduuriline ja keskendub ministeeriumi suutmatusele kontrollida ja menetleda andmeid õigeaegselt. Vastasseis on intensiivne, kuna tegemist on õpetajate toetuse küsimusega.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, eriti Sotsiaalministeeriumi kavandatavale maksule ja Kultuuriministeeriumi rahastusotsusele. Kriitika on sisuline ja poliitiline, rõhutades, et need meetmed on ebatõhusad või kahjulikud liikumisharrastuse edendamisel. Ta viitab kaudselt terviseminister Riina Sikkutile, et too viskas kivi Kultuuriministeeriumi kapsaaeda.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, eriti Sotsiaalministeeriumi ettevalmistatud magustatud jookide maksu eelnõule. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust probleemi mittelahendamises ja keskendumises vaid maksutulu kogumisele ("ajab kätt inimeste tasku").
2024-03-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuse majanduspoliitikale, eriti maksude tõstmisele ja uute maksude kehtestamisele. Kriitika on poliitikapõhine ja esitatud küsimuse vormis, mis nõuab valitsuselt selgitust, kuidas need meetmed kindlustunnet loovad. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, kuid sisult terav.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja tema avaliku kommunikatsiooni vastu, keda süüdistatakse Narva taotluse sisu moonutamises massimeedias. Kriitika on intensiivne ja puudutab ministri tegevuse eetilist külge, vihjates, et tegemist võis olla tahtliku signaaliga, nagu Narva seisaks seadusele vastu.
2024-02-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis ei ole suunatud isikutele, vaid valitsuse võimaliku tegevusetuse või ebaselguse vastu Eesti ettevõtjate kaasamisel. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, nõudes valitsuselt konkreetsete meetmete väljatöötamise kavandamist ja selgeid vastuseid.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja Peaminister, keda kritiseeritakse vastutuse teiste õlgadele lükkamise ja ebapiisava tegevuse eest majanduskriisi leevendamisel. Eraldi tuuakse välja valitsuse plaan võtta inimestelt automaksu kaudu veel rohkem raha. Kriitika on suunatud valitsuse poliitilisele tegevusele ja prioriteetidele.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu esitaja (Austatud Jaak) vastu seoses seletuskirja ebatäpsusega. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikaalane, nõudes selgust õppelaenu saajate ringi määratlemisel, eriti EL-i kodanike osas.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsuse poliitilistele otsustele, eriti tasuta ühistranspordi kaotamisele, mille kasulikkuses kaheldakse. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes reformide mõjude (sõitjate arv, riigi reaalne kasu) detailset ja avalikku analüüsi.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele või teadlikkuse puudumisele meditsiinitöötajate ülekoormuse osas. Vastasseis on poliitikapõhine, nõudes peaministrilt konkreetseid lahendusi olemasolevale kriisile, mis mõjutab töö kvaliteeti ja kättesaadavust.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastandumine puudub; pöördutakse kolleegi poole austusega ja kiidetakse tema eelnõu läbimõeldust. Fookus on poliitika selgitamisel, mitte kritiseerimisel.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusele ja plaanide puudumisele või ebaselgusele, eriti huvikoolide eestikeelsele õppele üleviimise ning idapiiri kaitsemeetmete mõju osas. Vastuseis on poliitika- ja rakenduspõhine, keskendudes lahendamata probleemidele ja kohalike elanike muredele. Esineja viitab, et Keskerakond ei ole haridusreformi osas täielikult nõus.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse tegevuse ja programmide tulemuslikkuse vastu, kritiseerides poliitika ebaõnnestumist (rohelise pöörde võimalik läbikukkumine). Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, esitatud küsimuste vormis peaministrile, nõudes vastutust.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja peaminister, kelle poliitikat kritiseeritakse kui halbu ja valesid otsuseid, mis on viinud elektrivarustuskindluse halvenemise ja hindade tõusuni. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, seades kahtluse alla valitsuse võime majandust juhtida. Vastuseis on intensiivne, nõudes olukorra päästmiseks kohest plaani.
2024-01-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat ei väljendata, kuid ministeeriumile avaldatakse survet selgete ja lõplike otsuste tegemiseks regionaalsete koolide saatuse osas. Kriitika on suunatud pigem otsustusprotsessi venimise vastu, mitte poliitika sisulise suuna vastu.