Istungi profiil: Aleksei Jevgrafov

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

2025-05-15

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub valitsuse tegevuse tulemuslikkusele haridusvaldkonnas, seades kahtluse alla ministri väited olukorra paranemisest Narvas. Kõneleja võtab tugeva seisukoha, rõhutades, et laste hariduse kvaliteet on ohus ebapiisava kvalifikatsiooniga õpetajate tõttu. Seisukoht on selgelt tulemuspõhine, nõudes ministeeriumilt konkreetset lahendusplaani.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust hariduse kvaliteedi ja haldusjärelevalve teemadel, kasutades spetsiifilisi andmeid Narva koolide kohta. Eriti rõhutatakse õpetajate kvalifikatsiooninõuete (pedagoogiline haridus, õpetajakutse ja keelenõuded) täitmata jätmist, viidates ametlikele haldusjärelevalve tulemustele.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja murelik, tuginedes loogilisele apellatsioonile ja konkreetsetele faktidele (neljas koolis kuuest vastab vähem kui pool õpetajatest nõuetele). Kasutatakse emotsionaalset rõhuasetust ("Ma kardan mõelda sellele"), et rõhutada hariduse kvaliteedi languse tõsidust ja laste väärtust.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Ebapiisavalt andmeid.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastasseis on suunatud ministri (valitsuse esindaja) vastu, kelle väiteid olukorra paranemisest lükatakse ümber konkreetsete andmetega. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes ministeeriumi suutmatusele tagada kvalifitseeritud õpetajate olemasolu.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ebapiisavalt andmeid.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on väga spetsiifiline, keskendudes eranditult Narva linnale ja sealsetele koolidele, tuues esile kohaliku haridusprobleemi.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ebapiisavalt andmeid.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja laste õigus saada väärikat haridust, mis on ohustatud õpetajate kvalifikatsiooninõuete (pedagoogiline haridus, keelenõuded) mittetäitmise tõttu.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on suunatud ministeeriumi tegevusplaanile ja täitevvõimu vastutusele kvalifitseeritud õpetajate tagamisel, mitte niivõrd uutele seaduseelnõudele. Kõneleja nõuab tegevuskava probleemi lahendamiseks.

1 Analüüsitud kõnesid