Istungi profiil: Aleksei Jevgrafov

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-01-08

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on hariduspoliitikal, eriti regionaalsete gümnaasiumiosade sulgemise küsimusel, tuues esile Toila ja Kiviõli koolide olukorra. Teine oluline positsioon on Ukraina pagulaste hariduse ja oskuste kasutamine Eesti õpetajate baasi laiendamiseks. Lähenemine on pragmaatiline ja tulemuspõhine, nõudes ministeeriumilt selgeid otsuseid ja analüüsi.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust regionaalse koolivõrgu reformi ja konkreetsete koolide (Toila Gümnaasium, Kiviõli I Keskool) sulgemisprotsesside osas, viidates varasematele meediakajastustele. Samuti on ta kursis Ukraina pagulaste haridusliku potentsiaali ja selle rakendamise võimalustega õpetajate baasi laiendamisel.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on formaalne ja otsekohene, pöördudes ministri poole lugupidavalt ("Lugupeetud minister!"). Kõneleja esitab selgeid küsimusi konkreetsete otsuste (sulgemised) ja analüüside (pagulaste kaasamine) kohta, rõhutades vajadust teada lõplikku otsust või arutelu jätkumise aega. Retoorika on loogiline ja keskendub praktiliste lahenduste otsimisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmed näitavad aktiivsust täiskogu istungil ministrile küsimuste esitamisel 8. jaanuaril 2024. Muid regulaarseid suhtlusmustreid või esinemissagedust pole võimalik tuvastada.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Otsest vastuseisu või kriitikat ei väljendata, kuid ministeeriumile avaldatakse survet selgete ja lõplike otsuste tegemiseks regionaalsete koolide saatuse osas. Kriitika on suunatud pigem otsustusprotsessi venimise vastu, mitte poliitika sisulise suuna vastu.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Andmed puuduvad koostööst kolleegide või teiste erakondadega. Suhtlusstiil on suunatud teabepäringute ja ettepanekute esitamisele täitevvõimule (ministrile).

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Kõnelejal on tugev regionaalne fookus, rõhutades Ida-Virumaa haridusasutuste (Toila Gümnaasium, Kiviõli I Keskool) probleeme ja nende saatust. See näitab muret konkreetsete kohalike kogukondade ja nende haridusvõimaluste pärast.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Otsesed majandusvaated puuduvad. Kaudselt toetatakse tööjõuressursi maksimeerimist, kaasates haritud pagulasi õpetajate baasi laiendamiseks, mis viitab soovile lahendada avaliku sektori tööjõupuudust.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on Ukraina sõjapõgenike haridusliku potentsiaali rakendamine ja nende integratsioon Eesti tööturule, eriti õpetajaametis. Selleks pakutakse välja spetsiaalse keeleõppe programmi väljatöötamist. Samuti tegeletakse regionaalse haridusvõrgu sotsiaalse mõjuga.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on pigem ministeeriumi poliitika elluviimisel ja otsuste selgusel (gümnaasiumide sulgemine) ning uute programmide (pagulaste kaasamine) väljatöötamise vajadusel. Kõneleja tegutseb täitevvõimu tegevuse järelevalvajana.

2 Analüüsitud kõnesid