Päevakorra profiil: Aleksei Jevgrafov
Arupärimine ühtse eesti kooli kohta (nr 13)
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on hariduspoliitika rakendamise ebaõnnestumisel, rõhutades õpetajate puuduse tõsidust Eestis. Kõneleja esitab tugeva kriitika praeguse olukorra suhtes, küsides, kes hakkab lapsi õpetama, kui 1. septembriks lahendust ei leita. Raamistik on tulemuspõhine ja murelik, rõhutades süsteemi suutmatust tagada vajalikud ressursid.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi haridussüsteemi halduslikust poolest, eristades kohalike omavalitsuste seadusest tulenevaid kohustusi ja üleriigilist õpetajate puudust. Ekspertiis keskendub hariduse personaliküsimustele ja kriitilisele ajakavale (1. september), mis on seotud kooliaasta algusega.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Toon on kiireloomuline ja murelik, rõhutades probleemi tõsidust ("See on tõsine probleem"). Kõneleja kasutab retoorilisi küsimusi ("Kes hakkab õpetama meie lapsi?"), et rõhutada loogilist ebaõnnestumist, sidudes selle emotsionaalse murega laste tuleviku pärast. Stiil on ametlik, pöördudes otse peaministri poole.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid pole piisavalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine kriitika on suunatud valitsusele/peaministrile süsteemse õpetajate puuduse lahendamata jätmise eest. Kõneleja kaitseb kohalikke omavalitsusi, väites, et probleem ei ole nende tahtmatuses seaduseid täita, vaid üleriigilises ressursside puuduses. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Andmeid pole piisavalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on üleriigiline, käsitledes õpetajate puudust Eestis tervikuna. Samas rõhutatakse kohalike omavalitsuste rolli seaduste täitmisel ja vajaliku personali tagamisel, mis viitab kohaliku tasandi ja riikliku tasandi vastutuse eristamisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid pole piisavalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridus, keskendudes vajadusele tagada lastele õpetajate olemasolu ja koolitöö jätkumine. Rõhutatakse, et õpetajate puudus on tõsine probleem, mis mõjutab otseselt ühiskonna tulevikku ja hariduse kvaliteeti.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on kehtivate seaduste rakendamisele, viidates kohalike omavalitsuste kohustusele täita seaduseid ja tagada õpetajate arv. Kõneleja positsioon on kriitiku rollis, kes seab kahtluse alla haridusseaduse rakendamise teostatavuse õpetajate puuduse tingimustes.
1 Analüüsitud kõnesid