Täiskogu istungite kaupa: Züleyxa Izmailova
Kokku istungeid: 46
Täielikult profileeritud: 46
2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Keskerakond ja Eesti 200. Keskerakonda kritiseeritakse teravalt ja silmakirjalikuks nimetatakse nende varasemat tegevusetust energiahindade ja toiduainete käibemaksu alandamise osas valitsuses olles. Eesti 200-t süüdistatakse silmakirjalikkuses sihitud toetuste küsimuses. Kriitika on peamiselt poliitika- ja tulemuspõhine.
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonna juhitavale valitsusele, peaminister Kristen Michalile ja konkreetsele ministrile. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades neid looduse kaitsmata jätmises, RMK ootuste muutmisega elurikkuse kaitse hambutumaks muutmises ja kliimaseaduse koostamise protsessiga alt vedamises. Vastuseis on intensiivne, väites, et valitsus annab hoogu alles jäänud looduse ära laastamisele.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja Reformierakonnale, keda kritiseeritakse maksupoliitika ja eelarvejuhtimise eest. Kriitika on poliitiline ja sisuline, süüdistades Reformierakonda parempoolse poliitika hülgamises ja ebaõiglases maksustamises, mis kahjustab ostujõudu. Samuti kritiseeritakse valitsust SMS-laenu võtmise eest jooksvate kulude katteks ja rikkamate eelistamise eest.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister Jürgen Ligi ja tema esitatud eelarve. Kriitika on suunatud nii poliitika (suur puudujääk, ebaõiglane ümberjaotamine) kui ka isiklike motiivide ja väärtuste vastu, seades kahtluse alla ministri südametunnistuse ja patriootlikkuse. Rünnakud on intensiivsed ja küsivad otse, kes ministrit selliseid otsuseid langetama sunnib.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otse valitsusele ja ministritele, süüdistades neid kaoses ja ebaõiglases eelarvepoliitikas. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, puudutades nii eelarve defitsiiti kui ka haridusreformide läbiviimise protseduurilisi vigu (mõjude hindamata jätmine). Kompromissivalmiduse kohta andmed puuduvad, fookus on tugeval vastuseisul.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud ministrile ja valitsusasutustele (Kliimaministeerium, Riigikantselei), keda süüdistatakse ebavajalikus lepingute sõlmimises eraettevõtetega ja ministeeriumi pädevuse alahindamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilistele vigadele ning ebaefektiivsele juhtimisele.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuse ja koalitsiooniga, keda kritiseeritakse olulise nõukoja moodustamise protseduuriliste puuduste eest. Kriitika on suunatud valitsuse suutmatusele tagada sooliselt tasakaalukat ja ühiskonda sidusalt kujundavat esindatust.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud täidesaatva võimu (ministri) tegevusele ja vastutusele, kritiseerides potentsiaalset rahalist ebakorrektsust ja puudulikku ülevaadet haridusvaldkonnas. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes valitsuse suutlikkusele.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud riigi ja valitsuse tegevuse vastu, mis ei hüvita vähiravi, kuid maksustab heategevusfonde. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, rõhutades riigi ebaõiglast käitumist heategevuse suhtes.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministrile, keda süüdistatakse poliitilises ebaõnnestumises, eriti noorte töötuse ja välistööjõu kvootide osas. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, seades kahtluse alla riigi võimekuse suurprojektide juhtimisel ja investorite usalduse hoidmisel.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised kriitika sihtmärgid on EKRE fraktsioon (puudumise ja parlamendi aja raiskamise eest) ning istungi juhataja (olukorra lahendamata jätmise eest). Tugev sisuline kriitika on suunatud Justiitsministeeriumile ja Prokuratuurile seoses nende hinnangutega seksuaalvägivalla ohvritele, nõudes prokuröride vastutusele võtmist.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Reformierakonnale, kritiseerides nende majanduspoliitilist ratsionaalsust ja valimislubaduste täitmata jätmist. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest ebaõnnestumisest süüdistusteni, et valitsus ei taga elanikkonna kaitset ja asub pättide kaitsele. Kompromissivalmidust kõnedest välja ei tule.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud justiitsvaldkonna eest vastutava ministri vastu, kritiseerides teravalt tema tegevust ja eetilist käitumist Riigikogu saalis. Kriitika on protseduuriline (analüüside varjamine, ametisiseseks muutmine) ja isiklik (õiguse rääkimata jätmine, piinlikkuse tekitamine). Kõneleja süüdistab ministrit otseselt parlamentaarse kontrolli takistamises.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ja valitsus, keda kritiseeritakse teravalt poliitiliste valikute (käibemaks, hasartmängumaks) ja valimislubaduste eiramise eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust perede toimetuleku eiramises ja eelistades "kitsaste ärihuvide teenindamist". Vastastele heidetakse ette ka ebaselget ja arusaamatut kõnelemist.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsuse otsustusprotsessidele, süüdistades neid teatud majandusharude survele allumises kultuuri- ja loodusväärtuste arvelt. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine ning esitatakse otse peaministrile, nõudes selgitust kaalutluste kohta.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse tegevuse vastu, keda süüdistatakse monopolistide huvides tegutsemises ning ausa konkurentsi takistamises. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitilisi valikuid (kõrged hinnad, vabaturu takistamine) kui ka riigiasutuste suutmatust kohtuotsuseid täita ressursside puudumise tõttu. Vastase motiive kahtluse alla seadmine on selge.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika objektid on Justiitsminister Liisa-Ly Pakosta ja Prokuratuur, keda süüdistatakse süsteemi ebaõnnestumises, haavatavate isikute reetmises ja vastutuse vältimises. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii ametkondade mõtteviisile kui ka konkreetsele tegevusetusele, eriti ministri suutmatusele esitada lahendusi. Valitsust kritiseeritakse ka strateegiliste sihtide (haiglavõrgu konsolideerimine) hülgamise eest.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse teadlikus kliimakriisi süvendamises ja demokraatia aluste murendamises. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (metsandus, tuumaenergia, puidupelletid) kui ka protseduuridele (teadlaste marginaliseerimine, Keskkonnaameti kärpimine, lobistide eelistamine). Kompromiss valitsuse praeguse poliitikaga on selgelt välistatud, kuna see teenib kitsaid ärihuve, mitte avalikkust.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse metsanduspoliitikale, peaministrile ja energeetika- ja keskkonnaministrile Andres Sutile. Kriitika on poliitiline, keskendudes poliitika ebaselgusele ja ohtudele, mis avavad metsatööstusele tee raiemahtude piirangute kaotamiseks ja "puudepõldude" loomiseks.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ja selle juhtkond, keda kritiseeritakse teravalt poliitiliste vastuolude ja vananenud maksupoliitika eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, süüdistades erakonda eesmärkide ja vahendite mittevastavuses. Vastase ministri enesekindlust käsitletakse sarkastiliselt.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ja Michali valitsus, keda süüdistatakse demokraatia murendamises ja läbipaistmatute otsuste tegemises. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, väites, et valitsus teenib kitsaste ärihuvide (erakondade rahastajad) huve kogu ühiskonna arvelt. Vastuseis on suunatud nii poliitikale (metsaraie) kui ka protseduuridele (kaasamise puudumine, bürokraatia vähendamise sildi all demokraatia vähendamine).
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat poliitikate suhtes ei väljendata, vaid esitatakse ministrile küsimusi valitsuse tegevuste kohta. Kõneleja võtab sisse järelevalvaja rolli, otsides kinnitust tulevikuplaanide kohta.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonna juhitud valitsusele, keda süüdistatakse pikaajalises tegevusetuses ja olukorra halvenemises Natura aladel alates 2004. aastast. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika rakendamise ebaõnnestumisele ning "väga imelike käikude" rakendamisele rikkumismenetluse vältimiseks.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebapiisavatele plaanidele hooletöölõhe vähendamisel. Vastuseis on poliitikapõhine, nõudes valitsuselt lisaks palgalõhele ka hooletöölõhe teemaga tegelemist.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastuseis on suunatud valitsuse ja ministri tegevusele, kritiseerides segaduse tekitamist ja lubaduste rikkumist looduskaitse osas. Konkreetselt kritiseeritakse erakonda Eesti 200 nende väidetava metsapoliitika pärast, mis eelistab 70% raiet 30% kaitsele.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministrile, keda peetakse vastutavaks prokuratuuri moraalse ja õiguskuuleka käitumise eest, ning konkreetsele prokurörile, kes on oma väljaütlemistega kannatanute väärikust kahjustanud. Esineja seab kahtluse alla prokuröri sobivuse ametis jätkamiseks, mis on tugev isikuline ja moraalne rünnak.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile (Kristen Michal), keda kritiseeritakse teravalt kõrge inflatsiooni ja toiduainete käibemaksu poliitika eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, nõudes konkreetseid lahendusi ja maksumuudatusi. Vastase poliitikat süüdistatakse inimeste ostujõu vähendamises.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse plaanile tuua Eestisse võõrtöölisi leevendatud palgakriteeriumiga. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, kuna kõneleja väitel halvendab see selgelt Eesti perede toimetulekut ja pidurdab kohalike palgakasvu.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud uue valitsuse plaanile, eriti sellele osale, mis puudutab loodusressursside kasutuselevõttu ja looduskaitseliste piirangute leevendamist. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes nende meetmete negatiivsele mõjule kliimastabiilsusele ja sotsiaalsele heaolule. Vastuseis on esitatud küsimuste vormis, mis viitavad poliitika ebaefektiivsusele.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja rahandusminister Ligile, keda tsiteeritakse bürokraatia osas. Kriitika on protseduuriline, rõhutades olulise ministri suutmatust omandada NATO saladuse luba, mis seab kahtluse alla julgeoleku tagamise.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu konkreetsete poliitiliste rühmitustega ei väljendata. Kaudselt kritiseeritakse "vastutavaid poliitikuid" globaalsete kliimameetmete rakendamise aegluse eest, mis süvendab probleemi ja ohustab laste õigusi. Kriitika on suunatud tegevusetusele ja väljakutsete ebapiisavale tõsidusele.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja tegeleb aktiivselt saalist tulnud vastuväidete ja väärarusaamadega, mis puudutavad lastega töötamise piirangute võimalikku leevendamist. Vastuseis on suunatud eelnõu sisu väärtõlgendamisele, mitte konkreetsetele poliitilistele rühmadele, ning seda käsitletakse leebelt ja kinnitavalt.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub.
2024-12-03
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei kritiseeri otseselt vastaseid, vaid tegeleb aktiivselt eelnõu ümber tekkinud ekslike arusaamade ja väärinfo ümberlükkamisega, mis puudutavad lastega töötamise piirangute leevendamist. Ta tunnustab kolleegide muret, kuid rõhutab, et see mure põhineb ekslikul arusaamal tegelikkusest. Vastuseis on suunatud poliitilisele eksitusele, mitte isikutele.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsioonile ja riigijuhtidele, keda süüdistatakse lubaduste murdmises ja kliimakindla majanduse seaduse eelnõu läbikukkumises. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust reaalsete meetmete aastate võrra edasilükkamises ja vastutustundetult kõrge riski võtmises. Samuti kritiseeritakse üldist hoiakut ("Miks meie midagi tegema peame?"), mis ignoreerib Eesti suurt saastamist inimese kohta.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastaseid ei kritiseerita ega mainita; kõne keskendub ainult eelnõu positiivsele tutvustamisele ja toetuse palumisele.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Eelnõu 450 algatajatele (EKRE saadikud), keda süüdistatakse asendustegevuses ja kellele antakse terav isiklik soovitus lõpetada naiste keha puudutavatesse otsustesse sekkumine. Vastuseis on ka fossiilkütuste põletamisega seotud kulude sotsialiseerimisele, nõudes saastaja vastutust.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastanduv jõud või oht on selgelt määratletud kui "Venemaa ja Kremli režiim," mille tegevuste eest tuleb Eesti õigeusklikke kaitsta. Kriitika on välispoliitiliselt ja julgeolekuliselt suunatud, mitte kodumaiste poliitiliste vastaste vastu.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Keskkonnakomisjoni juhtkond ja eelnõu toetajad, keda kritiseeritakse nii menetluslike puuduste kui ka eetiliste küsitavuste (lobitöö tulemusel otsuste tegemine) pärast. Kriitika on intensiivne ja suunatud ka seadusloome kvaliteedile (kaasamise puudumine, valeinfo väljasaatmine). Kõneleja julgustab kolleege eelnõu mitte toetama.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu esitajatele ja nende menetluslikule lähenemisele, kritiseerides kiirustamist ja eelnõu pealiskaudsust. Kriitika on suunatud ka suurprojektide kulude planeerimise ebareaalsusele.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis puudub, kuid esitatakse poliitikapõhine kriitika kehtestatud eesmärkide ambitsioonikuse suhtes. Kriitika on suunatud sihtidele ja nende piisavusele, mitte isikutele või protseduuridele.
2024-02-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Euroopa Liidu liikmesriikidele (konkreetselt Austriale) ja nende energiaettevõtetele, kes jätkavad Vene gaasi importi, nuumates seeläbi Vene sõjakassat. Venemaa sõjaväge kirjeldatakse äärmiselt negatiivselt ja dehumaniseerivalt ("Vene orkid").
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisav andmestik.