Istungi profiil: Züleyxa Izmailova
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
2025-05-15
Poliitiline positsioon
Kõneleja fookus on haridusliku erivajadusega õpilaste haridusvõimaluste toetamisel ja kvaliteedi tagamisel. Seisukoht on suunatud valitsuse tegevuskavadele ja ootusele saavutada lähiajal tugevam kvaliteeditõus HEV-õppes. Tegemist on tulemuspõhise lähenemisega, mis nõuab tegevuste planeerimist ja tulevikuvisiooni.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles spetsiifilist teadlikkust haridusliku erivajadusega õpilaste (HEV) teemadel. Ekspertiis väljendub konkreetsetes küsimustes planeeritud tegevuste ja kvaliteeditõusu ootuste kohta hariduse omandamisel.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on formaalne ja lugupidav, pöördudes otse juhataja ja ministri poole ("austatud juhataja", "Hea minister"). Kõneleja kasutab loogilist ja küsimustele keskenduvat lähenemist, et nõuda selgust planeeritud tegevuste ja kvaliteedistandardite osas.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid pole piisavalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Otsest vastuseisu või kriitikat poliitikate suhtes ei väljendata, vaid esitatakse ministrile küsimusi valitsuse tegevuste kohta. Kõneleja võtab sisse järelevalvaja rolli, otsides kinnitust tulevikuplaanide kohta.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Andmeid pole piisavalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul hariduspoliitilisel teemal, mis puudutab haridusliku erivajadusega õpilasi. Regionaalset või kohalikku rõhuasetust kõnes ei ole.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid pole piisavalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduslik erivajadus ja hariduse kättesaadavus, rõhutades vajadust toetada HEV-õpilaste võimalusi. Kõneleja rõhutab sotsiaalse võrdsuse ja tugiteenuste olulisust haridussüsteemis.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on valitsuse tegevuskavadel ja kvaliteeditõusu ootustel haridusvaldkonnas. Kõneleja tegutseb pigem küsitleja ja järelevalvajana, mitte konkreetse seaduseelnõu algatajana.
1 Analüüsitud kõnesid