Istungi profiil: Annely Akkermann
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
2025-06-11
Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt laiapindset riigikaitse rahastamist, rõhutades selle prioriteetsust praeguses julgeolekuolukorras. Väljendab selget vastuseisu sotsiaaldemokraatide ettepanekutele valitsuse reservi vähendamiseks sotsiaalkulude kasvuks, põhjendades seda vajadusega vältida püsikulude tekitamist lisaeelarvega. Kaitseb kohalike omavalitsuste autonoomiat lasteaia kohatasu küsimustes, keeldudes riikliku sekkumise toetamisest.
27 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstreerib sügavat asjatundlikkust eelarveprotsesside, maksusüsteemi ja riigieelarve struktuuri valdkonnas. Kasutab täpseid numbreid ja tehnilisi termineid, selgitades detailselt eelarve erinevaid kihte ning muudatusettepanekute menetlust. Näitab head orienteerumist hasartmängumaksu, pensionide indekseerimise ja toimetulekutoetuse süsteemides, viidates konkreetsetele protseduurireeglitele ja seadusandlikele nõuetele.
27 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab ametlikku, faktipõhist ja selgitavat tooni, keskendudes pigem andmetele kui emotsionaalsetele apellatsioonidele. Vastab küsimustele struktureeritult ja detailselt, sageli viidates konkreetsetele dokumentidele ja hääletusprotokollile. Välditakse poliitilisi hinnanguid kohalike omavalitsuste otsustele, rõhutades korduvalt protseduurile ja pädevuse piiridele.
27 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Täidab rahanduskomisjoni esimehe rolli, juhatades komisjoni istungeid 5. ja 9. juunil ning esitades ülevaateid täiskogule. Osaleb aktiivselt küsimuste-vastuste voorus, vastates detailselt erinevate fraktsioonide liikmetele. Viitab regulaarsetele kohtumistele Rahandusministeeriumiga ja teiste komisjoni liikmetega eelarve ettevalmistamisel.
27 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Lükkab tagasi Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekud formaalsete puuduste tõttu, märkides et sarnaseid ettepanekuid on varem korduvalt esitatud. Opponeerib sotsiaaldemokraatide ettepanekutele valitsuse reservi kasutamiseks sotsiaalkuludeks, toetudes valitsuse seisukohale mitte tekitada lisaväljaminekuid. Kriitika on peamiselt protseduuripõhine ja faktidele tuginev, mitte isiklik.
27 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Teeb koostööd Rahandusministeeriumiga muudatusettepanekute koostamisel ning jagab avameelselt komisjoni hääletustulemusi. Näitab valmisolekut selgitada keerulisi eelarveküsimusi kolleegidele, rõhutades et kõik saavad eelarvest aru kui sellele aega pühendada. Säilitab konstruktiivse lähenemise ka erimeelsuste korral, keskendudes faktidele ja protseduuridele.
27 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Mainib konkreetselt Valga, Põlva ja Võru maakondade elanikke laiapindse riigikaitse kontekstis, rõhutades et julgeolekust võidavad kõik piirkonnad üle Eesti. Viitab Hiiumaale ja Lõuna-Eestile kui näidetele regionaalsest mõtlemisest riikliku julgeoleku küsimustes. Kohalikke omavalitsusi käsitletakse peamiselt autonoomia ja pädevuse jagamise aspektist.
27 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab fiskaaldistsipliini, vastustades püsikulude tekitamist lisaeelarvetega ning rõhutades maksumaksjate koormuse piiramise vajadust. Kaitseb hasartmängumaksu tõstmist ja kavandatavat automaksu leevendamist teatud gruppidele. Rõhutab et pensionide indekseerimine ületab inflatsiooni ning tööl käivate inimeste ostujõud on taastunud kriisieelsele tasemele, kuigi tunnistab ebavõrdsust palgakasvu osas.
27 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Käsitleb toimetulekutoetuse tõstmist kui asjakohast, kuid rõhutab vajadust pikaajalise planeerimise järele. Toetab kohalike omavalitsuste autonoomiat lasteaia kohatasu küsimustes, keeldudes riiklikust sekkumisest. Märgib et pensionärid ei kuulu toimetulekutoetuse saajate hulka ning nende ostujõud on paranenud indekseerimise tõttu.
27 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub 2025. aasta lisaeelarve läbiviimisele, mille peamine eesmärk on laiapindse riigikaitse rahastamine 44,2 miljoni euro ulatuses. Tegeleb muudatusettepanekute hindamisega ja nende vastavuse kontrollimisega seadusandlikele nõuetele. Mainib kavandatavaid eelnõusid automaksu leevendamiseks ja hasartmängumaksu langetamiseks, rõhutades et need on alles ettevalmistamisjärgus.
27 Analüüsitud kõnesid