Istungi profiil: Annely Akkermann
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
2025-05-21
Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt valitsuse maksupoliitikat, eriti julgeolekumaksu muudatusi ja käibemaksu tõstmist 24%-ni. Väidab, et maksufestival on läbi ja kaitses järjekindlalt otsust loobuda tähtajalisest julgeolekumaksust muutunud geopoliitilise olukorra tõttu. Vastas kategooriliselt opositsiooniliikmete ettepanekutele maksude langetamiseks, põhjendades seda eelarve tasakaalu vajadusega.
18 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab sügavaid teadmisi maksu- ja eelarvepoliitika valdkonnas, kasutades täpseid numbreid ja statistikat (näiteks 654 eurot maksuvaba tulu, 774 eurot pensionäridele). Viitab regulaarselt OECD, IMF ja Euroopa Liidu hinnangutele Eesti maksusüsteemi kohta. Demonstreerib põhjalikku arusaamist ettevõtete tulumaksusüsteemist ja selle mõjust kapitaliseerimisele.
18 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab faktilist ja analüütilist lähenemist, toetudes arvudele ja rahvusvahelistele võrdlustele. Stiil on otsekohene ja aeg-ajalt iroonilise varjundiga, eriti opositsioonile vastates. Kasutab konkreetseid näiteid ja matemaatilisi kalkulatsioone oma seisukohtade põhjendamiseks, näiteks Läti köögiviljade hinnavõrdlus.
18 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Osaleb aktiivselt rahanduskomisjoni töös, toimides mitme eelnõu juhtivkomisjoni esindajana. Mainib kohtumisi väliskülaistega (Saksamaa ja Horvaatia õpilased) ning infotunni jälgimist. Näitab regulaarset osalemist komisjoni istungitel ja täiskogu aruteludel.
18 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Lükkab tagasi järjekindlalt opositsiooniliikmete (eriti Siim Pohlaku ja Rain Epleri) ettepanekuid maksude langetamiseks. Kritiseerib Isamaa varasemaid maksupoliitika otsuseid, eriti maksuküüru kehtestamist, mis tema väitel kahjustas töötavaid pensionäre. Kasutab faktipõhiseid argumente opositsiooniseisukohtade ümberlükkamiseks.
18 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Rõhutab komisjoni konsensuslikke otsuseid ja mainib kolleegide seisukohti lugupidavalt. Näitab koostöövalmidust, pakkudes välja andmete jagamist (kevadine majandusprognoos). Tunnistab ka opositsiooniliikme õigust teatud küsimustes, näiteks ettevõtete tulumaksu kõrguse osas.
18 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Piirdub peamiselt riikliku tasandi küsimustega, konkreetset regionaalset fookust ei ilmne. Mainib Läti võrdlust maksupoliitika kontekstis, kuid see on pigem analüütiline võrdlus kui regionaalne orientatsioon.
18 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab praegust maksusüsteemi kui konkurentsivõimelist, rõhutades Eesti madalat üldist maksukoormat võrreldes teiste EL riikidega. Pooldab ettevõtete soodsat tulumaksusüsteemi, mis võimaldab kasumite reinvesteerimist. Skeptiline käibemaksu langetuse mõju osas tarbijahindadele, väites, et see suurendaks pigem ettevõtete kasumeid.
18 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub peamiselt pensionäride ja madalapalgaliste toimetulekule maksupoliitika kontekstis. Rõhutab maksuvaba tulu positiivset mõju väiksemate sissetulekutega inimestele ja kaitses muudatusi, mis parandavad pensionäride olukorda. Sotsiaalküsimusi käsitleb peamiselt maksupoliitika prisma kaudu.
18 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub maksuseaduste muudatustele, eriti julgeolekumaksu ja käibemaksu regulatsioonidele. Toimib mitme eelnõu raportöörina ja soovitab enamiku opositsiooniliikmete algatatud maksulangetuse ettepanekuid tagasi lükata. Rõhutab seadusloome vajadust reageerida muutunud geopoliitilisele olukorrale.
18 Analüüsitud kõnesid