Istungi profiil: Annely Akkermann

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

2024-12-04

Poliitiline positsioon
Kõneleja esindab Reformierakonna fraktsiooni ja toimib rahanduskomisjoni esimehena, keskendudes fiskaalpoliitika küsimustele. Toetab tugevalt eelarvedistsipliini ja jääkide ülekandmise piiramist, rõhutades vajadust terasema kontrolli järele valitsuse kulutuste üle. Alkoholiaktsiisi tõusu edasilükkamise küsimuses võtab pragmaatilise seisukoha, tasakaalustades tervisekaalutlusi piirikaubanduse riskidega.

15 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstreerib sügavat asjatundlust riigieelarve tehnilistes küsimustes, valdab vabalt eelarveprotsessi reegleid ja seadusandlikke nõudeid. Selgitab detailselt muudatusettepanekute menetlemise korda ja eelarve struktuuri, kasutades konkreetseid summasid ja viiteid seadustele. Näitab head orienteerumist haridus- ja rahandusministeeriumi eelarvelistes küsimustes.

15 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab praktilist ja tehnilist lähenemist, tunnistades avatult oma kõnetempo probleeme ja kohandades seda kuulajatele. Stiil on selgitav ja pedagoogiline, püüdes keerulisi eelarveküsimusi arusaadavalt lahti seletada. Hoiab neutraalset tooni, kuid näitab mõningast kannatamatust, kui peab korduvalt samu asju selgitama.

15 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Viitab intensiivsele töögraafikule - rahanduskomisjon kohtus 21. novembril, 2. ja 3. detsembril, samuti toimus veebikohtumisi ministritega. Mainib regulaarseid kohtumisi ministritega ja komisjoni liikmete suurt töömahtu väikese liikmete arvu juures. Rõhutab vajadust järjepidevuse järele ministrite küsitlemisel.

15 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kritiseerib Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekuid kui tehniliselt mitteteostatavatavaid ja seadusandlikele nõuetele mittevastavaid. Väljendab kriitikat valitsuse suhtes, kes ei täida Riigikogu tahet ja kasutab eraldatud raha muudel eesmärkidel kui planeeritud. Seisukoht on pigem protseduuriline kui isiklik.

15 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Rõhutab koostööd ministeeriumitega muudatusettepanekute koostamisel ja näitab avatust ministrite küsimustele vastamiseks. Tunnistab komisjoni liikmete piiratud võimekust kõike jälgida ja vajadust kolleegide abistamise järele. Demonstreerib konstruktiivset lähenemist probleemide lahendamisel.

15 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Mainib konkreetselt Narva, Kohtla-Järve, Viljandi, Kuressaare ja Tartu täiskasvanute koole riigi ülevõtmise kontekstis. Käsitleb kohalike omavalitsuste tehnilisi probleeme e-eksamitega ja vajadust arvutiklasside täiendamise järele. Fookus on pigem riiklikul tasandil kui konkreetsetel regioonidel.

15 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab konservatiivset fiskaalpoliitikat, rõhutades eelarvedistsipliini ja jääkide ülekandmise piiramise vajadust. Alkoholiaktsiisi küsimuses lähtub pragmaatilistest majanduskaalutlustest, tasakaalustades maksutulude säilitamist piirikaubanduse riskidega. Pooldab subsidiaarsuse põhimõtet riigi rahanduses ja juhtimises.

15 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Käsitleb haridusküsimusi, eriti huvihariduse rahastamist ja e-eksamite tehnilisi väljakutseid. Alkoholi tarbimise vähendamise küsimuses tunnistab terviseedendajate argumente, kuid asetab need laiemasse majanduslikku konteksti. Sotsiaalsed küsimused on käsitletud pigem poliitiliste ja majanduslike aspektide kaudu.

15 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub eelarveseaduse muudatustele ja nende tehnilisele menetlemisele, eriti muudatusettepanekute nõuetele vastavuse kontrollile. Rõhutab vajadust täpsete sõnastuste ja viidete järele seadusandlikes ettepanekutes. Tegeleb aktiivselt eelarve jääkide ülekandmise piiramise mehhanismide väljatöötamisega.

15 Analüüsitud kõnesid