Istungi profiil: Annely Akkermann

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

2024-07-15

Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu kehtestamist, rõhutades selle keskkonnaalast ja fiskaalset vajadust. Ta näitab valmisolekut presidendi põhiseaduslike märkuste arvestamiseks, soovitades seadust muuta puuetega inimeste võrdse kohtlemise tagamiseks. Kõneleja kaitseb tegevuspõhist eelarvestamist ja näitab pragmaatilist lähenemist maksusüsteemi reformimisele.

14 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib sügavaid teadmisi maksupoliitika, eelarvestamise ja õiguslike protseduuride valdkonnas. Ta kasutab täpseid viiteid põhiseaduse paragrahvidele, selgitab detailselt komisjoni istungite sisu ja tsiteerib presidendi kantselei esindaja seisukohti. Tema ekspertiis avaldub ka panganduse maksustamise ja tegevuspõhise eelarvestamise tehnilistes aspektides.

14 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõneleja kasutab formaalselt-informatiivseid selgitusi, tuginedes faktidele ja protseduurilistele detailidele. Tema stiil on koostööaldis ja konstruktiivne, eriti presidendi kriitika käsitlemisel, mida ta kirjeldab kui seaduse parandamise võimalust. Ta väldi emotsionaalseid hinnanguid ja keskendub tehniliste lahenduste selgitamisele.

14 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja osales aktiivselt rahanduskomisjoni erakorralistel istungitel 1. ja 8. juulil, juhtides mootorsõidukimaksu seaduse arutelu. Ta kohtus erinevate ministeeriumide esindajate ja presidendi kantselei esindajaga. Tema tegevus keskendus intensiivsele seadusloome protsessile lühikese aja jooksul.

14 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kõneleja kritiseerib opositsiooni 831 muudatusettepaneku esitamist, nimetades neid obstruktsiooniliseks tegevuseks, mida ei ole võimalik sisuliselt arutada. Ta eristab seda presidendi konstruktiivsest kriitikast, mis on tema hinnangul arutatav ja elluviidav. Kriitika on peamiselt protseduuriline, mitte isiklik.

14 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja rõhutab koostööd erinevate ministeeriumide, presidendi kantselei ja komisjoni liikmete vahel. Ta mainib konsensuslikke otsuseid rahanduskomisjonis ja näitab avatust presidendi märkuste arvestamiseks. Tema lähenemisviis on koostööaldis, otsides lahendusi erinevate osapoolte kaudu.

14 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Kõneleja mainib regionaalseid erinevusi ühistranspordi kättesaadavuses, võrreldes Tallinna hästi korraldatud süsteemi teiste Eesti piirkondadega. Ta tunnistab, et maal elavatel inimestel võivad olla erinevad transpordi vajadused, kuid ei keskendü konkreetsetele regionaalsetele projektidele või kogukondadele.

14 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Kõneleja toetab maksude kogumist riigi pidamiseks ja keskkonnakulude katmiseks, rõhutades mootorsõidukimaksu õigustust. Ta kaitseb tegevuspõhist eelarvestamist kui strateegiate ja eelarve sidumise vahendit. Tema majandusvaated toetavad fiskaalset vastutust ja keskkonnaalaseid makse, näidates tasakaalustatud lähenemist maksustamisele.

14 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Kõneleja keskendub puuetega inimeste võrdsele kohtlemisele, toetades nende õiguste kaitsmist läbi sotsiaaltoetuste süsteemi. Ta rõhutab vajadust tagada puuetega inimeste ühiskonnaelus osalemine ja ligipääs transpordile. Samuti mainib ta lasterikaste perede vaesusriski, kuid ei võta selget seisukohta nende toetamise kohta.

14 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja juhib mootorsõidukimaksu seaduse menetlust rahanduskomisjonis, keskendudes presidendi põhiseaduslike märkuste lahendamisele. Ta soovitab seaduse muutmist puuetega inimeste võrdse kohtlemise tagamiseks ja määrab muudatusettepanekute esitamise tähtajad. Tema seadusloome fookus on maksupoliitika ja põhiseaduslike nõuete täitmine.

14 Analüüsitud kõnesid