Istungi profiil: Annely Akkermann
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-04-03
Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt Ukraina abistamist sõjalises konfliktis, pikendades tulumaksusoodustusi Ukraina toetavatele organisatsioonidele 2025. aasta lõpuni. Pooldab rahvusvaheliste maksukoostöö algatuste ülevõtmist, eriti hargmaiste kontsernide maksustamise läbipaistvuse suurendamist. Seisab hariduse kättesaadavuse eest, toetades huvihariduse kulude maksustatavast tulust mahaarvamise võimalust ka üle 18-aastastele õpilastele.
4 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstreerib sügavat asjatundlikkust maksuõiguse ja eelarvepoliitika valdkonnas, kasutades täpseid seadusandlikke viiteid ja tehnilisi termineid. Selgitab detailselt OECD miinimummaksu reegleid, investeerimisriskiga elukindlustuse maksustamist ja eelarve ümberpaigutuste mehhanisme. Näitab põhjalikku teadmist Euroopa direktiivide ülevõtmise protsessidest ja nende mõjust Eesti õigussüsteemile.
4 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab ametlikku, faktipõhist ja selgitavat stiili, keskendudes tehniliste detailide täpsele edastamisele. Kõnetoon on neutraalne ja informatsioonirikas, vältides emotsionaalseid väljendeid. Struktureerib oma esinemised loogiliselt, alustades eesmärkide selgitamisest ja lõpetades konkreetsete otsustega. Kasutab aeg-ajalt kõnekeelseid väljendeid ("Kõige lihtsamalt öeldes").
4 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Osalib aktiivselt rahanduskomisjoni töös, viidates mitmele komisjoni istungile märtsi jooksul (5., 11., 18., 21. märts). Täidab nii komisjoni esindaja kui ka asendaja rolli täiskogu istungitel. Tegeleb süstemaatiliselt seaduselnõude ettevalmistamise ja menetlemisega, järgides rangelt parlamentaarseid protseduure ja tähtaegu.
4 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Ei avalda otsest kriitikat poliitiliste vastaste suhtes, kuid märgib EKRE 200 muudatusettepaneku tagasivõtmist neutraalses toonis. Toetab Isamaa ettepanekute läbivaatamist, kuigi komisjon otsustas neid mitte toetada. Üldiselt välditakse konfrontatsioonilist retoorikat, keskendudes pigem tehniliste lahenduste leidmisele.
4 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Rõhutab konsensuslikku otsuste tegemist rahanduskomisjonis ja koostööd erinevate huvigruppidega (Kaubandus-Tööstuskoda, Maksumaksjate Liit, Tööandjate Keskliit). Näitab avatust küsimustele vastamiseks ja täiendava info hankimiseks ministeeriumidelt. Teeb koostööd teiste komisjoni liikmetega, asendades vajaduse korral kolleege.
4 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Piisavalt andmeid ei ole.
4 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab maksustamise läbipaistvust ja rahvusvahelist koostööd maksudest kõrvalehoidmise vastu võitlemisel. Pooldab pragmaatilist lähenemist, vältides topeltaruandluse loomist ettevõtetele. Toetab investeerimissoodustusi ja maksuvabastusi heategevuslikeks eesmärkideks. Näitab ettevaatlikkust uute maksusüsteemide loomisel enne OECD reeglite lõplikku väljatöötamist.
4 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Toetab hariduse kättesaadavust, pikendades huvihariduse maksusoodus ka üle 18-aastastele õpilastele, kes lõpetavad kooli hiljem. Näitab solidaarsust Ukrainaga, säilitades tulumaksusoodustused Ukraina toetavatele organisatsioonidele. Mainib üksi elavate pensionäride toetust, näidates tähelepanu sotsiaalsetele küsimustele.
4 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub maksuseadusandluse täiendamisele ja Euroopa direktiivide ülevõtmisele Eesti õigusesse. Tegeleb aktiivselt riigieelarve muudatustega ja maksukorralduse täiustamisega. Algatab seaduselnõusid rahanduskomisjoni kaudu ja juhib nende menetlemist läbi erinevate lugemiste. Prioriteediks on maksusüsteemi lihtsustamine ja rahvusvaheliste kohustuste täitmine.
4 Analüüsitud kõnesid