Istungi profiil: Annely Akkermann

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-03-05

Poliitiline positsioon
Kõneleja võtab selge seisukoha hariduspoliitika küsimustes, rõhutades vajadust diferentseeritud lähenemise järele poistehariduses. Esitab kriitilist küsimust ministri ettepaneku kohta kohustusliku koolihariduse pikendamise osas, soovitades pigem muuta õpetamismeetodeid.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab sügavaid teadmisi haridusfinantseerimise ja Euroopa Liidu toetuste kohta, kasutades konkreetseid SKT-põhiseid võrdlusi Eesti ja Soome vahel. Demonstreerib asjatundlikkust haridussüsteemi sooliste erinevuste analüüsimisel, tuues välja probleemi juba põhiastme tasandil.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab viisakat aga kriitilist tooni, alustades tänutega ja jätkates faktipõhise vastuväitega. Esitab küsimusi pigem konstruktiivse alternatiivi pakkumise vormis kui otsese rünnakuna, lõpetades konkreetse ettepanekuga.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik tegevusmustrite kohta järeldusi teha.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Esitab viisakas vormis kriitikat ministri väidetele hariduskulutuste võrdluse kohta, osutades metodoloogilistele puudustele. Seab kahtluse alla ettepaneku kohustusliku hariduse pikendamiseks, pakkudes alternatiivset lähenemist.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Näitab konstruktiivset lähenemist, pakkudes ministriga dialoogis alternatiivset lahendust. Kasutab koostööaldis tooni, väljendades tänu arutelu eest ja esitades ettepaneku probleemi teistsuguseks lahendamiseks.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Keskendub Eesti ja Soome haridussüsteemide võrdlusele, kuid konkreetset regionaalset fookust ühe kõne põhjal määratleda ei saa.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Rõhutab Euroopa Liidu ja riiklike vahendite võrdväärset maksumust, näidates mõistmist avaliku sektori finantseerimise põhimõtetest. Toetab tõhusa ressursikasutuse põhimõtet hariduses.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Tõstatab soolise võrdõiguslikkuse küsimuse hariduses, rõhutades vajadust pöörata tähelepanu poiste akadeemilisele mahajäämusele. Soovitab diferentseeritud õppemeetodite kasutamist sooliste erinevuste arvestamiseks.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik seadusandlike prioriteetide kohta järeldusi teha.

1 Analüüsitud kõnesid