Istungi profiil: Annely Akkermann
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-01-18
Poliitiline positsioon
Kõneleja võtab selge seisukoha hariduspoliitika küsimustes, toetades kohalike omavalitsuste autonoomiat haridusvõrgu korraldamisel. Ta väljendab kriitikat väikekoolide ühendamise suhtes, kui see toimub omavalitsuse vastu töötamise kaudu.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab head orienteerumist kohaliku halduse ja haridusvõrgu küsimustes, viidates konkreetsetele näidetele nagu Saarde valla edukas kogemus. Ta demonstreerib teadmisi erinevate valdade haridusstrateegiast ja nende tulemustest.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnelemisstiil on viisakas ja kollegiaalne, alustades tänutega ja rõhutades regionaalset ühtsust. Küsimuse esitamisel kasutatakse diplomaatilist lähenemist, kuid samas selget vastuseisu väljendavat tooni.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik tegevusmustrite kohta piisavat analüüsi teha.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kõneleja väljendab vastuseisu praktikale, kus Lääneranna valda külastatakse ja töötakse omavalitsuse vastu väikekoolide ühendamisel. Kriitika on suunatud pigem meetodite kui isikute vastu.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja rõhutab kollegiaalsust, viidates ühisele Pärnumaa taustale ja väljendades rõõmu rohkemate kohalike esindajate üle Riigikogus. See näitab avatust koostööle regionaalsel tasandil.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tugev keskendus Pärnumaa piirkonna küsimustele, viidates konkreetsetele valdadele nagu Saarde, Tori ja Lääneranna. Kõneleja näitab selget huvi kohalike omavalitsuste probleemide vastu.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik majandusvaadete kohta piisavat analüüsi teha.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik sotsiaalküsimuste kohta piisavat analüüsi teha.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja keskendub haridusvaldkonna seadusandlusele, eriti kohalike omavalitsuste õigustele haridusvõrgu korraldamisel. Ta toetab edukat praktikat ja kritiseerib sunduslikke ühendamisi.
1 Analüüsitud kõnesid