Istungi profiil: Annely Akkermann

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

2025-06-18

Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt valitsuse maksupoliitikat, rõhutades, et tulumaksu tõus ei puuduta madala sissetulekuga inimesi ja pensionäre. Väidab kindlalt, et maksukoormus langeb järgmisel aastal 1,2 protsendipunkti võrra ning Eesti maksusüsteem on OECD riikide poolt tunnustatud maailma parimaks. Seisab vastu kohalike omavalitsuste täiendavale rahastamisele riigieelarvest, rõhutades omavalitsuste autonoomiat.

22 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab sügavaid teadmisi maksu- ja eelarveküsimustes, kasutades täpseid numbreid ja protsente (maksukoormus 36,8%-lt 35,6%-le, 500 miljonit eurot, mediaanpalk 1500-2000 eurot). Valdab hästi riigieelarve struktuuri ja menetluslikke aspekte, suudab selgitada keerulisi maksuarvestusi ja käibemaksu küsimusi. Demonstreerib põhjalikke teadmisi rahvusvahelisest maksupoliitikast ja võrdlustest.

22 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab faktipõhist ja tehniliselt täpset argumentatsiooni, toetudes konkreetsetele numbritele ja statistikale. Toon on enamasti ametlik ja selgitav, kuid muutub teravamaks opositsiooniga vaidlemisel. Lõpetab kõned sageli otsese üleskutsega toetada eelnõusid või parandab vastase väiteid faktidega ("Andrei Korobeinik, ära lihtsalt räägi niimoodi. Räägi õigust!").

22 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Toimib aktiivselt rahanduskomisjoni esindajana, andes üksikasjalikke ettekandeid mitme eelnõu kohta. Osaleb intensiivselt komisjoni töös (12. ja 16. juuni istungid) ning vastab põhjalikult kolleegide küsimustele. Näitab korrapärast osalemist täiskogu istungitel ja valdkonna süsteemset jälgimist.

22 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kritiseerib teravalt sotsiaaldemokraate ja Isamaad, väites, et nad räägivad valest päevakorrapunktist. Lükkab tagasi Andrei Korobeiniku isiklikke rünnakuid palgaküsimuses, kasutades arvutusi tema väidete ümber lükkamiseks. Seisab kindlalt vastu opositsioonifraktsioonide muudatusettepanekutele, põhjendades neid valitsuse poliitikaga.

22 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Teeb koostööd valitsuse ja rahanduskomisjoni raames, kuid näitab vähe avatust opositsiooniga kompromissideks. Toetub tugevalt ametlike seisukohtade edastamisele ("valitsuse seisukoht on...") ning komisjoni konsensuslikele otsustele. Rõhutab menetluslike reeglite järgimist ja ametlike kanalite kasutamist.

22 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Mainib Tallinna omavalitsust kui näidet tasuta lasteaiakohtade pakkumisest, kuid keskendub peamiselt riiklikele küsimustele. Rõhutab kohalike omavalitsuste autonoomiat ja vastutust oma otsuste eest. Ei näita erilist keskendumist konkreetsetele piirkondlikele küsimustele või projektidele.

22 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab tugevalt konkurentsivõimelist ja madalat maksutaset, rõhutades Eesti maksusüsteemi eeliseid rahvusvahelises võrdluses. Seisab vastu täiendavate püsikulude loomisele riigieelarvesse ning rõhutab fiskaalset distsipliini. Väidab, et maksufestival on läbi ja tuleb säilitada tasakaalustatud lähenemist maksumaksjate koormuse ja riigi vajaduste vahel.

22 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Käsitleb peamiselt toimetulekutoetuse ja lasteaiakohtade küsimusi, toetades põhimõtet, et kohalikud omavalitsused peaksid ise otsustama tasuta teenuste pakkumise üle. Tunnistab toimetulekupiiri tõstmise vajadust, kuid seisab vastu selle lahendamisele lisaeelarve kaudu. Rõhutab individuaalset vastutust eelarve planeerimisel.

22 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub maksu- ja eelarveseaduste menetlemisele, sealhulgas ettevõtlustulu maksustamise lihtsustamisele ja julgeolekumaksu kaotamisele. Tegeleb aktiivselt lisaeelarve seaduse läbivaatamisega, rõhutades laia riigikaitse rahastamist (44,2 miljonit eurot). Toetab Valgevene maksuleppe lõpetamist ning lükkab tagasi opositsioonifraktsioonide eelnõusid.

22 Analüüsitud kõnesid