Päevakorra profiil: Annely Akkermann

Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

2024-01-18

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Kõneleja võtab selge seisukoha hariduspoliitika küsimuses, toetades kohalike omavalitsuste autonoomiat koolivõrgu korraldamisel. Ta kritiseerib välissekkumist omavalitsuste haridusotsustesse, viidates Lääneranna valla külastamistele ja väikekoolide ühendamise survestamisele.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab head orienteerumist Pärnumaa haridusvõrgu küsimustes, tuues konkreetseid näiteid Saarde valla edukatest reformidest. Ta demonstreerib teadmisi kohalike omavalitsuste haridusvõrgu kohandamise praktikatest ja nende tulemustest.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnetoon on viisakas ja kollegiaalne, alustades tänutega ja isiklike sidemete rõhutamisega. Samas on küsimus otsene ja väljakutsuv, kasutades kontrasteerimist kahe erineva lähenemise vahel haridusvõrgu reformimisel.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid ei ole piisavalt.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kõneleja väljendab kriitikat nende suhtes, kes külاstavad Lääneranna valda ja töötavad omavalitsuse vastu väikekoolide ühendamisel. Kriitika on pigem protseduuriline ja puudutab omavalitsuse autonoomia rikkumist.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja rõhutab kollegiaalsust, mainides ühiseid Pärnumaa juuri ja head suhet ettekandja Erli Aasametsa suhtes. Ta näitab avatust õppida teiste omavalitsuste kogemustest.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tugev keskendus Pärnumaa küsimustele, mainides konkreetselt Saarde valda, Tori valda ja Lääneranna valda. Kõneleja rõhutab regionaalset identiteeti ja kohalike omavalitsuste eripära.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid ei ole piisavalt.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Andmeid ei ole piisavalt.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja keskendub hariduspoliitika küsimustele, eriti koolivõrgu korraldamisele ja kohalike omavalitsuste rolli tugevdamisele hariduse valdkonnas. Ta toetab detsentraliseeritud lähenemist haridusvõrgu juhtimisele.

1 Analüüsitud kõnesid