Päevakorra profiil: Annely Akkermann
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt eelarvedistsipliini ja kontrolli valitsuse kulutuste üle, rõhutades vajadust takistada kasutamata vahendite automaatset ülekandmist järgmisse eelarveaastasse. Võtab selge seisukoha, et Riigikogu peab terasemalt jälgima valitsuse tegevust ja tagama lubatud projektide täitmist. Näitab mõõdukat kriitilist suhtumist valitsuse otsustesse, kuid tunnistab samas ministrite juhtimisautonoomia vajadust.
14 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstreerib sügavat asjatundlust riigieelarve menetluses ja rahandusküsimustes, kasutades täpseid numbreid (73 miljonit eurot, 14 miljonit eurot) ning selgitades detailselt eelarvetehnilist poolt. Valdab hästi õiguslikke nõudeid muudatusettepanekute esitamisel ning suudab selgitada keerulisi eelarveprotseduure. Näitab head orienteerumist haridussektori rahastamises ja kohalike omavalitsuste küsimustes.
14 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab selgitavat ja pedagoogilist lähenemist, tunnistades oma kiire kõnetempo ja kohandades seda kuulajate vajaduste järgi. Toetub faktidele ja konkreetsetele numbritele, vältides emotsionaalset retoorikat. Suhtlusstiil on otsekohene ja praktiline, kasutades lihtsaid näiteid keeruliste kontseptsioonide selgitamiseks. Näitab eneserefleksiooni ja valmisolekut oma esitlusviisi parandada.
14 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Osalenud aktiivselt rahanduskomisjoni töös, viies läbi mitu istungit novembri lõpus ja detsembri alguses (21. november, 2. detsember, 3. detsember). Kohtunud ministritega, sealhulgas haridusministriga ja planeerinud kohtumist siseministriga. Näitab regulaarset ja süstemaatilist tööd eelarve ettevalmistamisel ning järelkontrollis.
14 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kritiseerib Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekuid kui tehniliselt mittekorrektseid ja formaalselt nõuetele mittevastavaid. Opositsioon on peamiselt protseduuriline, mitte ideoloogiline - rõhutab, et ettepanekud ei vasta õiguslikele nõuetele. Säilitab konstruktiivse lähenemise, selgitades põhjalikult, miks teatud ettepanekuid ei saa vastu võtta.
14 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Töötab tihedalt koostöös ministeeriumitega, eriti Rahandusministeeriumiga muudatusettepanekute koostamisel. Näitab avatust dialoogile ministritega ja valmisolekut oodata nende osalemist komisjoni töös. Rõhutab meeskonnatööd rahanduskomisjonis ja tunnistab komisjoni liikmete piiratud ressursse. Demonstreerib konstruktiivset lähenemist probleemide lahendamisel.
14 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Käsitleb konkreetseid piirkondlikke küsimusi, eriti Narva ja Kohtla-Järve täiskasvanute gümnaasiumide ülevõtmist riigi poolt. Mainib ka Viljandi, Kuressaare ja Tartu täiskasvanute koole, mis jäid riigile üle võtmata. Näitab teadlikkust kohalike omavalitsuste tehnilistest probleemidest e-eksamite läbiviimisel ja vajadusest toetada koole arvutustehnika soetamisel.
14 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab tugevalt fiskaalset distsipliini ja eelarve tasakaalu, rõhutades vajadust vähendada kasutamata vahendite ülekandmist. Peab oluliseks eelarve täpset planeerimist ja kontrolli kulutuste üle. Näitab pragmaatilist lähenemist - tunnistab, et paremad on jäägid kui defitsiidi kulutamine, kuid nõuab samas rangemat järelkontrolli vahendite kasutamise üle.
14 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Käsitleb haridusküsimusi, eriti huvihariduse rahastamist ja e-eksamite tehnilisi probleeme. Näitab mõistmist haridussüsteemi väljakutsete suhtes ja vajadusest toetada koole tehnilise infrastruktuuri arendamisel. Mainib doktoriõppe reformi kui olulist prioriteeti. Ei võta selgeid seisukohti teistes sotsiaalküsimustes.
14 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub 2024. aasta riigieelarve muudatuste seaduse menetlemisele, demonstreerides detailset teadmist seadusandlikest protseduuridest. Rõhutab muudatusettepanekute formaalset korrektsust ja õiguslikku vastavust. Näitab pühendumust eelarve järelevalve tugevdamisele ja Riigikogu kontrollifunktsiooni tõhustamisele. Toetab meetmeid, mis takistavad vahendite automaatset ülekandmist.
14 Analüüsitud kõnesid