Päevakorra profiil: Annely Akkermann
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu kehtestamist 2025. aasta algusest, põhjendades seda riigi tulubaasi vajaduse ja keskkonnaeesmärkidega. Rõhutab, et Eesti peab liikuma Põhjamaade maksutaseme suunas, et tagada soovitud avalikud teenused ja riigikaitse. Kaitseb järjekindlalt valitsuse maksupoliitikat, väites et riik on aastaid kulutanud rohkem kui kogunud.
38 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab sügavat asjatundlikkust maksuõiguses, eelarvekorralduses ja sotsiaalpoliitika küsimustes. Kasutab täpseid numbreid ja statistikat, viidates konkreetsetele summadele, protsendimääradele ja võrdlustele teiste riikidega. Demonstreerib põhjalikku teadmist seadusloome protsessidest, komisjonide tööst ja Euroopa Liidu õigusaktidest.
38 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab formaalselt-selgitavat stiili, tuginedes faktidele ja numbrilistele andmetele. Vastab küsimustele detailselt ja tehniliselt, kasutades konkreetseid näiteid ja viiteid õigusaktidele. Säilitab rahulik-professionaalse tooni ka kriitiliste küsimuste korral, tunnistades aeg-ajalt teadmiste piire ("ma ei oska öelda").
38 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Osaleb aktiivselt rahanduskomisjoni töös, viidates kolmele erakorralisele istungile ja ühisistungile sotsiaalkomisjoniga. Mainib koostööd Kultuuriministeeriumi ja Sotsiaalministeeriumiga ning suhtlust puuetega inimeste organisatsioonidega. Näitab regulaarset seadusloome protsesside jälgimist ja analüüsimist.
38 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kritiseerib teravalt opositsioonifraktsioonide (EKRE, Keskerakond, Isamaa) muudatusettepanekuid, nimetades neid obstruktsiooniks ja tehniliselt kehvaks. Süüdistab opositsiooni 374 muudatusettepaneku esitamises, millest paljud on tema hinnangul tehniliselt vigased või mõttetud. Kaitseb komisjoni otsust muudatusettepanekuid siduda, viidates Riigikohtu seisukohtadele.
38 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Rõhutab koostööd erinevate ministeeriumide ja huvigruppiega, eriti puuetega inimeste organisatsioonidega. Mainib konstruktiivset suhtlust presidendi märkustega ja valmisolekut eelnõu parandada. Näitab avatust ekspertide kaasamiseks ja erinevate seisukohtade kuulamiseks komisjonides.
38 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Viitab konkreetsetele piirkondadele nagu Saarde vald, Lääneranna, Järva-Jaani ja Saaremaa, demonstreerides teadlikkust hõredalt asustatud alade probleemidest. Rõhutab, et elab ise nii maal kui linnas, mõistes erinevate piirkondade vajadusi. Mainib kohaliku omavalitsuse rolli koolitranspordi korraldamisel.
38 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab tugevalt maksutõusu, väites et Eesti maksukoormus (34-35% SKT-st) peab liikuma Põhjamaade taseme (üle 40%) suunas. Kaitseb varamaksude kehtestamist ja rõhutab riigi tulubaasi vajadust riigikaitse ja sotsiaalteenuste rahastamiseks. Väidab, et Eesti maksusüsteem on maailma konkurentsivõimelisim tänu ühtlasusele.
38 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub tugevalt puuetega inimeste toetuste parandamisele, selgitades detailselt erinevate sihtgruppide toetuste tõusu ja abivahendite kättesaadavuse parandamist. Rõhutab vajaduspõhiste toetuste olulisust ja personaalse lähenemise vajalikkust. Kaitseb otsust asendada maksusoodustused sihitud toetustega.
38 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Juhib mootorsõidukimaksu seaduse teist lugemist, keskendudes presidendi märkuste arvestamisele ja puuetega inimeste olukorra parandamisele. Selgitab põhjalikult seadusloome protsessi, muudatusettepanekute menetlemist ja komisjoni otsuseid. Rõhutab seaduse vajalikkust riigi tulubaasi tagamiseks ja keskkonnaeesmärkide saavutamiseks.
38 Analüüsitud kõnesid