Täiskogu istungite kaupa: Mart Helme
Kokku istungeid: 136
Täielikult profileeritud: 136
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastane on praegune valitsus, keda kritiseeritakse teravalt sisejulgeoleku eiramise ja kriisireservi loomata jätmise eest. Valitsuse tegevust välispiiri kindlustamisel (draakonihambad, kraav) peetakse ebaefektiivseks ja poliittehnoloogiliseks. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades valitsust hüsteeria ülespuhumises.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastane on Reformierakond ja minister Kristen Michal, keda süüdistatakse laialdases korruptsioonis, rahaliste vahendite jagamises sõpradele ja sugulastele ning riigi julgeoleku kahjustamises. Rünnakud on intensiivsed ja isiklikud, viidates nii varasematele skandaalidele (kilekotiafäär) kui ka praegustele suurprojektidele.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud neile, kes tegelevad küsijate ja kõrvalseisjate sildistamisega ning isiklike teemade (nt Mart Helme vanus või füüsiline seisund) arutamisega. Kriitika on suunatud protseduurilisele ebakorrektsusele ja isiklike rünnakute kasutamisele parlamendi töös.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda süüdistatakse riigi hävitamises ja populismis. Kriitika on suunatud nii poliitikale (automaks) kui ka isikutele, eriti Kaja Kallasele, keda peetakse katastroofi põhiinitsiaatoriks. Rünnakute intensiivsus on väga kõrge, süüdistades valitsust isegi Kremli huvidele vastava tegevuskursi järgimises.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakonna juhitav koalitsioon, keda süüdistatakse majanduse hävitamises ja riigi ebamõistuspärases juhtimises. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilistelt otsustelt (RB, energeetika) isiklike süüdistusteni (usurpeerunud peaminister, kivinägudega saadikud). Kompromissi võimalust ei nähta, kuna kõneleja eeldab koalitsiooni meeleheitlikku vastuhääletust.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastane on härra Michal, keda kritiseeritakse poliitika ebaloogilisuse ja majandust hävitava mõju pärast. Kriitika on intensiivne, sildistades poliitika aluseks oleva eelduse "kliimapettuseks" ja ennustades selle jätkumisel Eesti majanduse kollapsit.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on kohtusüsteem (konkreetne kohtunik), keda süüdistatakse poliitilises kiusus ja seaduste suvalises tõlgendamises, ning ametnikud, kes eelistavad seadustele kommentaare. Kriitika on intensiivne ja süüdistab vastaseid omavolis, mis tallab jalge alla senised praktikad. Vastaseid seostatakse totalitaarsete režiimidega, mis viitab kompromissi täielikule välistamisele.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsusele ja ministritele (eriti Maaeluministrile) tegevusetuse ja valede prioriteetide seadmise eest, nõudes erakorralisi meetmeid põllumajanduse toetamiseks. Samuti kritiseeritakse linnastunud ühiskonna "ebaterveid" hoiakuid kiskjate ohjamise ja maaelu suhtes, mis tekitavad konflikte.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on tervishoiuminister (Karmen Joller) ja Reformierakond, keda süüdistatakse ebakompetentsuses, oma positsiooni kuritarvitamises ja parlamendi töö dikteerimises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, sildistades ministrit "poliitilise aktivistina" ja "kõlbmatuna". Kompromiss on välistatud, nõudes ministri tagasiastumist ja poliitikast eemaldamist.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsus (nimetatud "hädavalitsuseks"), eriti Kristen Michal ja peaminister. Kriitika on intensiivne, süüdistades neid ebakompetentsuses, avalikkusele valetamises ja dokumentide varjamises põhiseadusliku institutsiooni (Riigikontroll) eest. Kompromiss on välistatud, nõudes kõigi vastutavate isikute kohest tagasiastumist, kuna nad on kollektiivselt vastutavad riigikaitse läbikukkumise eest.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud rahvusvahelisele konkurentsile ja imporditud võltsitud toodetele (nt Poolast), mis kahjustavad Eesti turgu. Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid rõhutatakse vajadust kaitsta kodumaist tööstust välise ohu eest.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, Riigikogu juhatus ja istungi juhatajad, keda süüdistatakse kodu- ja töökorra rikkumises ning opositsiooni tasalülitamises "voluntaristliku metoodika" abil. Kriitika on valdavalt protseduuriline, süüdistades juhte omavolis ja vastutuse vältimises, ning poliitiline, nimetades koalitsiooni tegevust demokraatia lonkamiseks ja autoritaarseks. Rünnakud on intensiivsed, nõudes koalitsiooni poolt tehtud otsuste tühistamist.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsusele ja peaminister Kristen Michalile, kelle legitiimsust ja usaldusväärsust e-valimiste tõttu otseselt kahtluse alla seatakse. Kriitika on nii protseduuriline (auditeerimata süsteem, õigusliku selguse puudus) kui ka isiklik/eksistentsiaalne (peaministri nimetamine julgeolekuohuks). Kompromiss on välistatud seni, kuni puudusi ei likvideerita või e-hääletust ei jäeta kasutamata.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud eelnõu koostajate vastu, keda kritiseeritakse jäiga ja ebaõiglase lähenemise eest, mis ei arvesta elanike eripäradega. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, nõudes eelnõu tagasivõtmist ja diferentseerimist, mis välistab kompromissi praeguse eelnõu vormiga.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on intensiivne ja suunatud otse ministrile (Liisa-Ly Pakosta) ning valitsuspartneritele (Reformierakond, Eesti 200), keda süüdistatakse "ringkaitses" ja "maffia" tegevuses. Kriitika on nii isiklik (valetamine, rumalus, "pool aju") kui ka poliitiline (ebapädevus, vastutuse vältimine). Kompromiss on välistatud, nõutakse ministri ja kogu valitsuse viivitamatut tagasiastumist ja poliitikast lahkumist.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud koalitsiooni tegevuse vastu, keda kritiseeritakse seadusandlike normide rikkumise eest eelnõu menetlemisel. Kriitika on protseduuriline ja intensiivne, sildistades olukorda õigusvastaseks ning nõudes eelnõu tühistamist ja sanktsioonide rakendamist.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised vastased on praegune valitsus, eeskätt peaminister Kristen Michal ja teised ministrid (nt Liisa Pakosta). Kriitika on intensiivne ja mitmetasandiline, hõlmates poliitilist ebaausust (valetamine maksude kohta), protseduurilist ülesõitmist (kohalikest omavalitsustest) ning isegi vihjeid korruptsioonile. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid vastupidi, väljendatakse soovi tulevikus tänaseid "korruptante" vangistada.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister Kristen Michal ja Reformierakond, keda süüdistatakse ebakompetentsuses, korruptsioonis ja riigi tegelike juhtide armust ametis olemises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, viidates Michali varasematele skandaalidele ("kilekotid ja valged kampsunid"). Ta kritiseerib ka Sotsiaaldemokraatide esindajat ("sotsipoiss") rumala jutu ajamise eest.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on äärmiselt intensiivne, suunatud Reformierakonna juhitud "Refi ikke valitsuse" ja "liberaalide" vastu, keda süüdistatakse silmakirjalikkuses ja korruptiivsete skeemide loomises (nt SALK-i juhtum). Eriti terav kriitika on suunatud ERJK-le, mida peetakse sotside poolt kaaperdatud ja ideoloogiliselt kallutatud organisatsiooniks, mainides nimeliselt Liisa Oviiri ja Kaarel Tarandit. Kompromiss on välistatud, rõhutades vajadust režiim likvideerida.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis valitsusega on intensiivne ja kontseptuaalne, süüdistades valitsust ja Eesti Panka reaalsusest irdumises ja propagandistlikus tegevuses. Kriitika on suunatud poliitilisele ebaõnnestumisele majanduse juhtimisel, toidujulgeoleku hooletusse jätmisel ja sisejulgeoleku kontrolli alt väljumisel sisserände tõttu. Kompromissivalmidust tekstis ei ilmne.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, Riigikogu enamus ja Euroopa Liidu ideoloogiline suund. Kriitika on intensiivne ja isiklik, süüdistades vastaseid ideoloogilises ajusurmas, tõele mittevastavates süüdistustes (nt Kremli-meelsuses) ning halvustavas ja üleolevas suhtumises. Kompromiss on välistatud, kuna eesmärgiks on Eesti lahkumine EList.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis on intensiivne ja suunatud nii valitsuse poliitikale kui ka konkreetsetele isikutele. Peamised kriitika objektid on peaminister (teadmatuses olemise ja hilise reageerimise eest) ja Martin Herem (autoriteedi puudumise ja enese häbistamise eest sõjaväelasena). Kriitika on nii poliitiline (rahvusvahelise õiguse rikkumine) kui ka isiklik, süüdistades vastaspoolt sõja provotseerimises.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ja peaminister Kristen Michal, keda süüdistatakse absoluutses korruptsioonis, riigikõlbmatuses ja riigi viimises sõjalise konflikti piirini. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid raha kantimises ja hangete andmises omadele, nimetades valitsust "üdini korrumpeerunud reformierakondlikuks režiimiks." Kompromissivalmidust ei ilmne, kuna vastaspoolt peetakse ebakompetentseks ja vastutustundetuks.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda süüdistatakse arrogantsis, silmakirjalikkuses, seaduste rikkumises ja "perverteerunud režiimi" loomises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, keskendudes konkreetsete isikute (Raul Rebane) minevikule (Kompartei liikmelisus) ja propagandistlikule rollile. Vastaste tegevust nimetatakse "piinlikuks" ja nende võimu ennustatakse peatset lõppu.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse energeetikapoliitika eestkõnelejatele ja neile, kes saavad kasu "hiigelräkitist," keda süüdistatakse Eesti majanduse hävitamises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, tembeldades vastaste jutu "rumalaks" ning süüdistades teadlikke toetajaid topeltpatustamises, viidates Piiblile. Kompromissivalmidus puudub, nõudes poliitika lõpetamist.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsus (eriti peaminister Kristen Michal), Välisministeerium ja Riigikantselei bürokraadid. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest (Ukraina abistamine) protseduuriliseni (plaanide puudumine). Valitsust süüdistatakse eesti rahva väljavahetamise toetamises ja Välisministeeriumi muutumises "propagandaasutuseks".
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on korrumpeerunud ametnikud ("korruptandid") ja tuuleenergia arendajad ("tuuleärimehed"), keda süüdistatakse rahapesus ja riiulifirmade kasutamises. Kriitika on äärmiselt intensiivne ja isiklik, ulatudes süüdistusteni "tuugenigenotsiidi" kavandamises. Vastuseis on absoluutne ja kompromiss on välistatud, kuna tegemist on moraalse ja kriminaalse süüdistusega.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja enamuse vastu, kes eelnõud toetavad, ning isiklikult peaminister Kaja Kallase ja tema perekonna vastu sanktsioonidest möödahiilimise süüdistuste tõttu. Rünnakud on intensiivsed ja keskenduvad vastaste moraalile, süüdistades neid hüpokriisias ja stalinistlike meetodite taastamises. Kompromiss on välistatud, kuna eelnõu olemust peetakse ohtlikuks.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud nende vastu, kes pakuvad e-valimiste osalisi lahendusi, nimetades neid poolikuteks tegijateks, kes "tahavad head asja teha, aga päriselt ei julge teha." Samuti kritiseeritakse valimiste korraldajaid kontrolli puudumise ja valijaskonna suurendamise tõttu, mis loob võimalusi häälte manipuleerimiseks.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud minevikus rahvast manipuleerinud jõududele ja praegusele, nimetamata jäänud "populistlikule eelnõule." Kõneleja kritiseerib intensiivselt ka rahvast ennast, pidades neid kaasvastutajaks 2003. aasta "rumala otsuse" ja praeguse vaesumise eest. Vastuseis populistlikule eelnõule on absoluutne, kuna see ei vii kõneleja hinnangul "mitte kusagile."
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja konkreetselt Sotsiaaldemokraadid, keda kutsutakse üles automaksu tühistamisel opositsiooni toetama. Kriitika on suunatud ka konkreetsele teadlasele (Jüri Lavrentjev), keda süüdistatakse poliitilise tellimuse täitmises ja seisukoha muutmisel infraheli ohtlikkuse teemal. Lisaks kritiseeritakse teravalt Siim Kallast varasemate kullavarude müügi eest.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja nende koalitsioonipartnerid ("satelliidid"). Kriitika on intensiivne ja fundamentaalne, rünnates valitsuse kompetentsi ja ideoloogiat, ennustades riigi läbikukkumist. Kompromiss on välistatud, kuna vastase seisukohti peetakse sisutühjaks "mulaks" ja idiotismiks.
2025-04-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on minister, keda peetakse absoluutselt ebakompetentseks, ja Eesti eriteenistused. Kriitika on äärmiselt intensiivne, süüdistades eriteenistusi poliitikasse sekkumises, poliitikute paika panemises ja fabritseeritud kohtuasjade loomises opositsiooniliste poliitikute vastu. Lisaks kritiseeritakse Eesti diplomaatiat liigse suuremeelsuse ja pragmaatilisuse puudumise eest Hiinaga suheldes.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud Reformierakonna valitsuse ja konkreetsete ministrite (Kristen Michal, justiitsminister Pakosta, siseminister) vastu. Rünnakud on intensiivsed ja isiklikud, seades kahtluse alla ministrite sobivuse ja sõltumatuse, eriti seoses Moskva tausta ja julgeolekuasutustega. Ta süüdistab valitsust Kremli-meelsuse süüdistuste loopimises ja samal ajal Eesti rahvusriigi hävitamises vastutustundetu immigratsioonipoliitikaga.
2025-03-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on äärmiselt intensiivne, suunatud valitsuskoalitsiooni ja konkreetsete isikute (Kaja Kallas, Lehtme, siseminister) vastu. Kriitika on peamiselt isiklik, moraalne ja institutsionaalne, süüdistades neid õigusriigi kahjustamises, korruptsiooni katmises ja poliitilises repressioonis. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse vastutust ja karistusi.
2025-03-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika sihtmärgid on Euroopa Komisjon ja Brüsseli direktoraadid, keda süüdistatakse Eesti kohtlemises kolooniana, ning kodumaised rohepöörde toetajad. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele ebaõiglusele, ebavõrdsele konkurentsile ja ideoloogilisele alusele, mis on ratsionaalsusest üle. Vastaseid süüdistatakse demagoogias ja ratsionaalsuse puudumises, mistõttu kompromiss on välistatud, kuna kõneleja usub, et fossiilenergeetika võidab varem või hiljem.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu edasisele menetlemisele, kritiseerides seda kui ajale jalgu jäänud ja ebaefektiivset seadusloomet. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, rõhutades, et seaduse vastuvõtmine tooks kaasa vajaduse sellest kiiresti loobuda või uut eelnõu menetleda.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on Reformierakonna juhitud valitsus ja Kaja Kallas, keda süüdistatakse korruptsiooni eiramises ja riigi allakäigus. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilist ebaõnnestumist (majanduslik ja välispoliitiline agoonia) kui ka eetilisi küsimusi (jälgimisühiskond, ebaseaduslik pealtkuulamine). Kompromiss on välistatud, nõudes valitsuse kohest tagasiastumist, et agoonia lõpetada.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on "globalistid," "liberalistid" ja konkreetsed erakonnad (nt Sotsiaaldemokraadid ning korruptsioonis süüdistatav erakond, mille toetus on alla 2%). Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid ebademokraatlikus tegevuses (nt opositsiooni kontrolli instrumentide loomine) ja riigi mürgitamises. Rünnakud on nii poliitilised kui ka isiklikud/protseduurilised, süüdistades vastaspoolt ajusurnud ükskõiksuses.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on äärmiselt vaenulik valitsuskoalitsiooni (eelkõige Reformierakonna ja Eesti 200) suhtes. Kriitika on nii poliitiline (keelepoliitika, automaks, immigratsioon) kui ka isiklik/protseduuriline, süüdistades Eesti 200 korruptsioonis ja valitsust ebakompetentsuses. Kompromiss on välistatud, nõudes valitsuse viivitamatut tagasiastumist.
2025-03-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Eesti peavoolumeedia, keda süüdistatakse kallutatud koroonapropaganda tegemises, ning vaktsineerimissunni propageerijad, sealhulgas "staarperearstid". Kriitika on intensiivne ja sisaldab isiklikke rünnakuid meedia sisu vastu, väites, et süstimine on tapnud ja sandistanud rohkem inimesi kui rahvalikud vahendid.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakonna juhitud valitsus ja Kaja Kallas isiklikult, keda süüdistatakse võimu usurpeerimises ja parlamendi allasurumises. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii protseduurilistele rikkumistele (kohale ilmumata jätmine, materjalide varjamine) kui ka moraalsele ebaõnnestumisele ("kantimise ja varastamise ja muu jamaga"). Valitsuse tegevust võrreldakse Rumeenia olukorraga ja peetakse riigi püsimajäämise ohustajaks.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse legitiimsuse puudumises ja poliitiliste kommete rikkumises. Kriitika on intensiivne, viidates valitsuse soovile opositsioon kõrvaldada ja Reformierakonna võimu ("ike") rahvale peale suruda. Kriitika on nii protseduuriline kui ka poliitiline, eriti riigi kulude ja Ukraina abistamise osas.
2025-03-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda süüdistatakse aastakümnete pikkuses Eesti ikestamises, vargustes ja riigiettevõtete põhjalaskmises. Sotsiaaldemokraate nimetatakse uuteks patuoinasteks ja valitsuskäki kaasategijateks. Kriitika on intensiivne, isiklik ja moraalselt hukkamõistev, süüdistades vastaseid kuritegelikus kantimises ja vastutusvõimetuses.
2025-02-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ("Refi ikke bande") ja Kliimaministeerium, eriti Yoko Alender. Kriitika on intensiivne ja isiklik, keskendudes ebakompetentsusele, korruptsioonile (Nordica, tuulepargid, kaitsekulud) ja protseduurilisele eiramisele (vastuste andmata jätmine). Vastaseid nimetatakse "mafioosseks jõuguks" ja "vargaerakondadeks", ähvardades neid hävitamise ja kohtu alla minekuga, mis välistab kompromissi.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse sisulise eelnõu tagasilükkamise eest poliitilistel põhjustel ja "tuima panemise" eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades koalitsiooni kodu- ja töökorra rikkumises ning maaelanike süüdistamises nende olemasolus ("ise oled süüdi"). Kõneleja hoiatab, et koalitsiooni tegevus ohustab riigi pikaajalist jätkusuutlikkust.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on Reformierakond ja selle valitsus, keda süüdistatakse korruptsioonis, riigi raha vastutustundetus raiskamises ja ebanormaalse režiimi loomises. Kriitika on väga intensiivne, keskendudes nii poliitilistele ebaõnnestumistele kui ka isiklikule käitumisele (PM Ukrainas viibimine Vabariigi aastapäeval). Kompromiss on välistatud, nõutakse tagasiastumist ja õiguskaitseorganite sekkumist.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsev koalitsioon, keda süüdistatakse poliitilises konjunkturismis, korrumpeerunud "kulissidetagustes sobingutes" ja suvaõiguse kehtestamises. Kriitika on intensiivne, ulatudes menetluslikest (põhiseaduse moonutamine) kuni ajalooliste (kirikuvarade loovutamine) süüdistusteni, ning koalitsiooni nimetatakse rahva poolt "absoluutselt vihatuks ja põlatuks".
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on praegune valitsus, keda kritiseeritakse tegevusetuse, poliitilise tahte puudumise ja varasemate plaanide nurjamise eest, viidates ka "süvariigi" sekkumisele. Kõneleja ründab teravalt ka ideoloogilisi vastaseid, süüdistades neid "liberaalideoloogilises purismis" ja kultuurisõjas, mis seab ohtu Eesti julgeoleku. Ta nimetab eelnõu pooldajaid Eesti Vabariigi "kõige suuremaks julgeolekuohuks."
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile ja peaministrile, keda süüdistatakse demagoogias, julgeolekuohu eiramises ja alusetutes isiklikes solvangutes (9. mai tähistamise süüdistus). Kritiseeritakse ka varasemaid poliitilisi otsuseid (Toomas Hendrik Ilvese aegne Venemaa positiivse hõlvamise poliitika) ja opositsioonikolleegide (Isamaa) osalust kirikuolukorra tekitamises. Rünnakud on intensiivsed ja kompromiss on välistatud, nõudes teema kohest mahavõtmist.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on äärmiselt intensiivne ja kompromissitu, suunatud peaministri ja Reformierakonna vastu, keda süüdistatakse korruptsioonis ja kriminaalses tegevuses. Kriitika laieneb koalitsioonipartneritele (sotsid ja Eesti 200), keda peetakse kaasosalisteks riiklust hävitavas tegevuses. Rünnakud on nii isiklikud, poliitilised kui ka protseduurilised, nõudes peaministri viivitamatut tagasiastumist.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised vastased on sotsiaaldemokraat Lauri Läänemets ja kaudselt endine president Toomas Hendrik Ilves. Kriitika on intensiivne ja keskendub vastaste ebaaususele ("vale") ning varasematele vigastele poliitilistele otsustele, mis puudutavad kirikute alluvust. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid rõhutatakse protesti ja süüdistamist.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on minister ja laiemalt kogu põhiseaduslik institutsioonide süsteem, sealhulgas president ja Riigikohus, keda süüdistatakse ideoloogilise diktatuuri kaasamängimises. Kriitika on intensiivne, ideoloogiline ja fundamentaalne, süüdistades vastaspoolt tsensuuri ja surve rakendamises ühiskonnale. Kompromiss on välistatud, kuna vastaspoolt peetakse rääkivaks "iba".
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised vastased on peaminister ja valitsus, keda süüdistatakse postdemokraatliku ajajärgu heakskiitmises, ning laiemalt "euromeelsed jõud". Kriitika on intensiivne, keskendudes nii protseduurilistele küsimustele (valimiste kallutamine, OSCE hinnangute valikuline aktsepteerimine) kui ka isikute iseloomule (viide Bideni perekonnale). Opositsiooniline seisukoht laieneb ka erakonnakaaslase Hanah Lahe seisukohtade vaidlustamisele Donald Trumpi teemal.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud laiemale poliitilisele süsteemile, mis tegeleb erakondadevahelise süüdistamise ja vastutöötamisega mineviku, oleviku ja tuleviku teemadel. Tugev vastuseis on suunatud ka neile, kes kehtestavad põllumajandusele bürokraatlikke piiranguid (nt puurikanade keelustamise plaan), mis hävitavad investeeringuid ja eluviisi.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsusele, keda süüdistatakse mugavustsoonis jätkamises ja julgeoleku kitsapiirilises käsitluses. Kriitika on poliitika- ja tegevuspõhine, heites ette varasemate kaitsevõime arendamise plaanide (laev, kopterid) realiseerimata jätmist ja olemasolevate analüüside eiramist. Varaseid kriitikuid nimetati "tüüpiliseks propagandistlikuks laimuks".
2025-01-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Valitsus, ametnikkond ja spetsiifilised kõrged institutsioonid, nagu õiguskantsler, peaprokurör ja Kaitseväe juhtkond. Kriitika on nii menetluslik (komisjoni keeldumine eelnõu arutamast) kui ka sisuline (liigne salastamine, ebaefektiivne riigihange). Kõrgeim kriitika intensiivsus on suunatud korruptsioonile ja vastutuse puudumisele, tuues näiteks Nordica juhtumi, mida nimetatakse riigivarguseks.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ebaselgele vastusele ja endiste kõrgete kaitseväelaste ning ametnike (Salm, Kallas, Herem, Palm, Terras) seisukohtadele. Neid endisi kõrgeid esindajaid kritiseeritakse analoogiliste seisukohtade väljendamise eest, mis suurendavad sõjaohtu, pooldades NATO vägede saatmist Ukrainasse või kaitsetööstuse rajamist sõja ootuses.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioon ja valitsus, keda süüdistatakse demagoogias, tuima panemises ja korrumpeerunud ringkaitses. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi (aktsiisid, missioonid) kui ka protseduurilisi aspekte, samuti isiklikke hoiatusi vastutuse kandmise osas (COVID-19 teema). Kompromiss on välistatud seni, kuni vastaspool ei hakka arvestama opositsiooni argumentidega.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud Siseministeeriumile ja valitsuse kriisiplaneerimise ebaselgusele, märkides, et "väga selget plaani ei ole". Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, kaheldes ametnike (Päästeamet, Naiskodukaitse) võimes hallata sadu tuhandeid inimesi ja tagada nende turvalisus.
2024-12-03
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse korruptsioonis, rahapesus ja pedofiilide ringkäenduse esindamises. Kriitika on intensiivne, isiklik ja protseduuriline, süüdistades vastaseid põhiseaduse ja kodukorra eiramises. Kompromissivalmidus puudub täielikult, ennustades vastaste peatset minemapühkimist.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuskoalitsiooni ja eriti Reformierakonnaga, keda süüdistatakse ebamõistlikus poliitilises juhtimises ja õigusliku segaduse tekitamises. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitilist sisu kui ka motiive, viidates päevapoliitilise punkti teenimisele ja pikaajaliste tagajärgede eiramisele.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja konkreetsete ministrite vastu, keda süüdistatakse Kremli huvide teenimises ja mõtlemisvõime puudumises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, ulatudes poliitilisest ebakompetentsusest (Nordica) kuni riikliku julgeoleku ohustamiseni. Sekundaarselt kritiseeritakse sotsiaaldemokraate (SDE) väidetavate Eesti NSV seaduste järgi elamise soovimise eest.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ja valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse teadlikus seaduste rikkumises, korruptsioonis ja rahva petmises. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii menetluslikke rikkumisi (parandusettepanekute kimpudesse sidumine) kui ka moraalset ebakompetentsust ("pärisorjade pidaja"). Kõneleja hoiatab koalitsiooni liikmeid personaalse kriminaalvastutuse eest tulevikus.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised vastased on "liberaalsed valitsused" ja praegune valitsus, keda süüdistatakse majanduse hävitamises ja sõnavabaduse moonutamises. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, eriti seoses põlevkivienergeetika sulgemise ja vihakõneseaduse kavandamisega. Valitsust kritiseeritakse ka ebamugavate küsimuste vältimise ja vastutuse eest meditsiinisüsteemi lagunemise eest.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioonisaadikud, keda kritiseeritakse teravalt nii poliitika (töösuhted) kui ka isikliku käitumise pärast. Kriitika on intensiivne ja sisaldab süüdistusi teemast mööda rääkimises, inkrimineerimises ning paljulapseliste perede murede halvustamises ja naeruvääristamises. Kompromissivalmidust ei ilmne, pigem süvendatakse vastasseisu.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud Kristen Michali ja valitsuse suunas, süüdistades teda ebakompetentsuses, faktide moonutamises ja poliitilises šantaažis Isamaa ja EKRE suunal. Kriitika on intensiivne ja isiklik, süüdistades vastaseid "putinistide" sildi all poliitilise mängu mängimises. Vastustatakse ka väiteid, nagu oleks Martin Helme valmis loovutama Eesti või Ukraina alasid.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on need, kes laimavad Viktor Orbáni ja süüdistavad teda Putini käsilaseks olemises, samuti need, kes korrutavad vananenud külma sõja järgseid postulaate. Kriitika on intensiivne ja isiklik, süüdistades vastaseid taktitunde puudumises ja propagandistlikus punktide teenimises. Vastastele heidetakse ette arusaamatust maailmas toimuvast, eriti Ameerika ja Lääne hegemoonia kukkumisest.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasema valitsuse mahajooksmisele, mis oli seotud EKRE osalemisega, viidates ebaõiglasele poliitilisele vastuseisule ("kui EKRE on valitsuses, siis on katastroof"). Praegust valitsust kritiseeritakse kaudselt, küsides, kas tulemuslik ametkondadevaheline töö on katkenud.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on äärmiselt intensiivne ja isiklik, nõudes Jürgen Ligi kohest tagasiastumist ja süüdistades teda poliitilist kultuuri rikkuvates solvangutes. Kriitika on suunatud ka Lauri Läänemetsale "labaste valede" levitamise eest ning Toomas Kivimäele töö- ja kodukorra kroonilise rikkumise eest. Kompromissivalmidus puudub, keskendudes vastaste eetikale ja sobivusele.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised vastased on peaminister ja valitsus tervikuna, keda süüdistatakse totaalses ebakompetentsuses ja mitme ministri vääritus käitumises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, nõudes tagasiastumist ning süüdistades rahandusministrit (Jürgen Ligi) sisuliste küsimuste vältimises riigieelarve teemal. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse vastutust.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuserakond (Reformierakond) ja vastutav minister, keda süüdistatakse sisuliste vastuste asemel isiklikes rünnakutes. Kriitika on intensiivne, sisaldades nii poliitilist hukkamõistu (neostalinism) kui ka isiklikke vihjeid ministri ebakompetentsusele. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid poliitilist vastasseisu peetakse poliitika vältimatuks osaks, soovitades vastasel poliitikast lahkuda, kui ta seda ei mõista.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus (nimetatud "nukuvalitsuseks"), ministrid (keda süüdistatakse ebakompetentsuses ja korruptiivses ringkäenduses) ning Eesti Pank. Kriitika on intensiivne ja isiklik, süüdistades valitsust liitlassuhete õõnestamises ja rahva reetmises. Kompromiss on välistatud, nõudes ministrite lahkumist ("Minge minema!").
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on minister ja rahanduskomisjoni esimees Annely Akkermann, keda kritiseeritakse eelarve läbipaistmatuse eest. Kriitika on terav, hõlmates nii poliitilisi rünnakuid (eelarve sisu ja julgeolekumaks) kui ka protseduurilisi küsimusi (kohatu sekkumine). Kompromissivalmidust ei ilmne, kuna eelarve eelnõu nimetatakse fundamentaalselt "rumalaks" ja "mõttetuks".
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised kriitika sihtmärgid on valitsuse ministrid (eriti Lauri Läänemets ja Helir-Valdor Seeder) ning politsei tegevus. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii protseduurilistele rikkumistele (küsimustele vastamata jätmine ja poliitilised süüdistused) kui ka politsei omavolile ja ülemäärasele jõukasutusele. Vastaseid süüdistatakse isiklikus halvustamises ja eelmiste valitsuste süüdistamises.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja minister. Kriitika on nii poliitiline (aktsiiside väärkasutus) kui ka äärmiselt ideoloogiline, süüdistades valitsuse lähtepunkti fašismis ja ohtlikus ideoloogilises suunitluses. Rünnakute intensiivsus on väga kõrge ja kompromissivalmidust ei ilmne.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse rahvastikukriisi eiramises ja sisserände eelistamises lahendusena. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, viidates koalitsiooni soovile jätkata senist kurssi ja vältida probleemidele otsa vaatamist. Kõneleja heidab ette, et koalitsioon soovib otsustada üksi, jättes Riigikogu kõrvale.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Vastasseis on väga intensiivne ja suunatud valitsuse ministritele (Kristen Michal, Tsahkna, Vseviov). Kriitika on nii sisuline (välispoliitika) kui ka protseduuriline (vastuste vältimine), süüdistades vastaseid demagoogias ja ebaadekvaatsete vastuste andmises. Kompromissivalmidust ei ilmne, pigem nõutakse juhatuse sekkumist valitsuse vastutusele võtmiseks.
2024-09-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Eesti valitsuse ja Välisministeeriumi vastu, heites neile ette ebajärjekindlust, autoriteedi puudumist ja suveräänse otsustusvõime lahustumist. Kritiseeritakse ka Euroopa Liidu liikmesriikide osa, kes peavad Iisraeli agressoriks ja suruvad läbi kahe riigi kontseptsiooni. Vastaseks on ka "põlisvaenlane Venemaa", kellega samale positsioonile Eesti ÜRO-s sattus.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, eelkõige Reformierakond ja minister Kristina Kallas. Kriitika on nii poliitikapõhine (majanduslangus, energiapoliitika) kui ka isiklik ja eetiline, süüdistades koalitsiooni esindajaid korruptsioonis ja riigivarguses. Kompromiss on täielikult välistatud, kuna vastaspoolt peetakse Eesti rahva laostajateks.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsuse liikmetele (välisminister) ja õiguskantslerile (Ülle Madise). Kriitika on intensiivne, ulatudes isiklikest rünnakutest (ministri adekvaatsus) kuni põhimõtteliste vaidlusteni põhiseaduse tõlgendamise üle. Eriti tugevalt kritiseeritakse õiguskantsleri seisukohta, et kliimaeesmärkide nimel võib piirata põhiseaduslikke õigusi.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse kõige siirama kavatsusega esitatud eelnõu prügikasti saatmise eest. Kriitika on intensiivne ja poliitiline, vihjates, et koalitsiooni tegevus viib Eesti riigi kadumiseni ja võõraste võimuletulekuni. Vastasele esitatakse isiklikke ja ähvardavaid küsimusi nende positsiooni säilimise kohta tulevases Eestis.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsuse ministrid Kristen Michal ja Lauri Läänemets ning peaminister, keda nimetatakse "nukuvalitsuse peaministriks". Kriitika on intensiivne, keskendudes nii menetluslikele rikkumistele (ebaseaduslik jälitustegevus, Korrakaitseseaduse väärkasutus) kui ka isiklikule käitumisele (valetamine, irvitamine). Kompromiss on välistatud, kuna kõneleja nõuab vastaspoole korrale kutsumist ja süüdistab neid skandaalses käitumises.
2024-09-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister ja Kliimaministeerium, keda kritiseeritakse inkompetentsuse, ametnike kirjutatud jutupunktide lugemise ja eraomandit piirava poliitika eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust bürokraatide riigi loomises ja rahva kollektiivsest tarkusest üleolevas suhtumises. Kompromiss on välistatud, nõudes Kliimaministeeriumi sulgemist.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on umbusaldatav minister (Svet) ja koalitsioon, eriti Reformierakond. Kriitika on nii ideoloogiline (nõudes selgust Putini suhtes) kui ka ajalooline/isiklik, süüdistades Reformierakonda endiste kommunistide ja noorkommunistide koosseisus. Opositsioon kaitseb intensiivselt oma õigust ja kohustust algatada umbusaldusavaldus, nimetades koalitsiooni halvustavat sõnakasutust pahatahtlikuks ja kohatuks.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on Riigikogu juhataja ja juhatus, keda kritiseeritakse teadliku põhiseadusega vastuolus oleva eelnõu saali toomise eest. Kriitika on intensiivne ja rangelt protseduuriline/juriidiline, viidates võimalikele sanktsioonidele töö- ja kodukorra alusel ning isegi karistatavusele karistusseadustiku kohaselt.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastasseis on suunatud praegusele valitsusele ja koalitsioonile (Reformierakond ja satelliidid), mida kirjeldatakse kui "läbinisti ja üdini korrumpeerunud süsteemi." Kriitika on intensiivne ja laiaulatuslik, hõlmates lisaks poliitikale ka Riigikohtu ja õiguskantsleri tegevust, kes väidetavalt annavad omavolile õnnistuse. Konkreetsete vastastena nimetati Vladimir Sveti (keda süüdistati ministrikoha ostmises ülejooksmisega) ja Kristen Michalit.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon ja peaministrikandidaat Kristen Michal. Kriitika on intensiivne ja mitmetahuline, hõlmates valitsuse suutmatust, poliitilist ebaausust (valetamine valimistel) ja ebakompetentsust (maksukoormus, rohepööre). Samuti kritiseeritakse kabineti koosseisu ja valitsuse moodustamise protseduurilist korrektsust.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastuseis on suunatud valitsuskoalitsiooni poliitikale ja konkreetsetele komisjonidele, eriti Rahanduskomisjoni esinaisele ja Põhiseaduskomisjonile. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii menetluslikele puudujääkidele (plaani puudumine) kui ka poliitika (maks) kahjulikkusele. Kõneleja ei välista kompromissi, vaid nõuab vastastelt selget ja tõsiseltvõetavat tegevust.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsevale koalitsioonile ("liberaalne front"), keda süüdistatakse "põmmpäisuses", vastutustundetus ja hoolimatus rahva huvide suhtes. Kriitika on intensiivne ja isiklik, vihjates vastaste moraalsele allakäigule ja isegi valimistulemuste võltsimise võimalusele "süvariigi" poolt. Kompromissivalmidus puudub, pigem kutsutakse vastaseid üles häbi tundma ja mõistusele tulema.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otse valitsusele ja selle režiimile, keda süüdistatakse seaduserikkumistes, valetamises ja rahva arvamuse eiramises. Kriitika on intensiivne ja laiaulatuslik, hõlmates nii poliitilisi otsuseid (automaks) kui ka moraalset hukkamõistu. Eesmärgiks on valitsuse kiire kokkulangemine ja kukutamine, välistades igasuguse koostöö.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastandutakse teravalt valitsusele ja koalitsioonile, eriti sotsiaaldemokraatidele ja Kaja Kallase juhitud valitsusele, süüdistades neid rahanduskaoses ja vales majandus- ning energiapoliitikas. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuriline, süüdistades koalitsiooni opositsiooni sundimises toetama eelnõusid, mis pakuvad vaid minimaalset leevendust. Kompromiss on välistatud, kuigi nenditakse, et opositsioon on sunnitud toetama "peenraha jagamist", et vältida propagandistide rünnakuid.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastasseis on väga intensiivne ja suunatud nii Riigikogu eesistuja protseduurilisele omavolile kui ka peaministri (Kaja Kallas) isiklikule käitumisele ja pädevusele. Peaministrit kritiseeritakse teravalt "rumaluse" ja reeglite eiramise eest, väites, et valitsus tallab jalge alla seadused, kontrollimehhanismid ja rahvusvahelised reeglid. Kriitika on nii protseduuriline, poliitiline kui ka isiklik.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsusele ja sotsiaalkaitseministrile, keda kritiseeritakse teravalt empaatia puudumise, bürokraatliku vastamise ja poliitilise vastutuse vältimise eest. Rünnakud on intensiivsed ja sisaldavad süüdistusi korruptsioonis (seostades e-hääletuse kuritarvitusi Reformierakonna omanikega) ning valitsuse raha raiskamises "punastele ja liberaalsetele kampaaniatele".
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse isiklikul ja eetilise tasandil, sildistades neid kuritegelikuks. Rünnaku intensiivsus on maksimaalne, nõudes vastaspartei täielikku eemaldamist Riigikogu saalist.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Siseminister Lauri Läänemets, keda kritiseeritakse vastutuse vältimise eest alluvate institutsioonide tegevuse osas. Kriitika on intensiivne ja sisaldab süüdistust ebaadekvaatses olukorra hindamises ning "ajupesu" katses, seades kahtluse alla ministri järeldused Vene eriteenistuste tegevuse kohta.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse või enamuse tegevuse vastu, kritiseerides teravalt menetluslikke rikkumisi ja seadusvastasust. Kriitika on protseduuriline ja intensiivne, deklareerides, et eelnõu vastuvõtmine on ebaseaduslik, mis välistab kompromissi tulemuste legitiimsuse osas. Esineja ähvardab eelnõu tühistamisega tulevikus, mis näitab vastuseisu pikaajalist iseloomu.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsusele, ministrile ja peaministrile, kritiseerides nende tegevusetust ja vastutuse vältimist. Kriitika on intensiivne, keskendudes ebaõnnestunud projektidele ja poliitilisele juurdumisele, mis välistab tagasiastumise. Kõneleja kahtlustab valitsust varjatud eesmärkide (kakskeelsus) taotlemises.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja minister, keda kritiseeritakse teravalt poliitika moraalituse ja eakate diskrimineerimise eest. Rünnakute intensiivsus on kõrge, süüdistades valitsust selles, et nad elavad eelmise põlvkonna loodud rikkuse peal, kuid ajavad rahvast vaesusesse ja kerjamise olukorda. Kriitika on suunatud poliitika moraalsetele ja sotsiaalsetele tagajärgedele.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus ja Reformierakond, keda kritiseeritakse nii poliitiliste prioriteetide (demograafia, abortide rahastamine) kui ka varasema ebakohase käitumise eest Riigikogu saalis. Kritiseeritakse ka Eesti Panka mandaadi ületamise eest kliimapoliitikaga tegelemisel. Kriitika on intensiivne ja kompromissitu, lükates vastaspoole argumendid kategooriliselt tagasi.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioon, Riigikogu juhatus ja Valimisteenistus, keda süüdistatakse seaduste rikkumises ja omavolis. Kriitika on intensiivne ja peamiselt protseduuriline ja õiguslik, keskendudes võimu delegeerimisele ja valimisteenistuse personali väidetavale kallutatusele (Reformierakonna juhatusele vastuvõetavus). Vastuseis on absoluutne, kuna kõneleja väidab, et e-valimiste süsteem on tekitanud ebalegitiimseid valitsusi.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsusele ja ministrile, keda kritiseeritakse liigse Ukraina teemade rõhutamise eest ja ebarealistlike integratsiooniplaanide pärast. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika pikaajalisele ebaõnnestumisele, viidates suutmatusele integreerida mitte-eestlasi 30 aasta jooksul.
2024-04-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Kliimaministeerium, Reformierakond ja valitsus, keda süüdistatakse riiklikus lammutustöös ja korruptiivsete skeemide kokku keevitamises. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest ebakompetentsusest (teedeehitus, energia) isiklike rünnakute ja demokraatia normide rikkumiseni (valimisvõltsing, korruptiivne linnavalitsuse moodustamine). Valitsust peetakse valimisvõltsingu tulemusena ebanormaalseks ja ebaseaduslikuks, mis välistab igasuguse sisulise koostöö.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse silmakirjalikkuses, vingerdamises ja topeltstandardites. Kriitika laieneb Riigikogu juhatusele seadusevastaste otsuste tegemise eest ning Riigikohtule ja õiguskantslerile, keda kõiki peetakse topeltstandardite levitajateks. Vastastele heidetakse ette ka poliitilist oportunismi ja vaadete muutmist ("ühest erakonnast teise hüpanud").
2024-04-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otseselt praegusele koalitsioonile ja nende tegevusele Riigikogu juhatuse valimisel. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, süüdistades võimu autoritaarsuse suunas liikumises ning Jüri Ratase valimisega kontrollitud opositsiooni loomises. Kriitika on fundamentaalne ja ei jäta ruumi kompromissidele.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud "praegusele valitsusele", keda süüdistatakse kolonisaatorlikus poliitikas ja Ukraina kriisi ärakasutamises Eesti demograafiliste probleemide lahendamiseks. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitika eetilistele ja moraalsetele aspektidele.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on Reformierakond ja peaminister Kaja Kallas, keda süüdistatakse demagoogias, teemas püsimatuses ja "marionettvalitsuse" esindamises. Kriitika on intensiivne, isiklik ja poliitilist tahet kahtluse alla seadev, väites, et valitsus ei ole saanud oma "peremeestelt" suuniseid. Vastaseid süüdistatakse ka Eesti rahva vara loata ärakinkimises.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Kaja Kallas, Lauri Läänemets ja Reformierakonna juhitav koalitsioon. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitikast (massiimmigratsioon) isiklike rünnakuteni (ebakompetentsus, diktsioon, punaste hilpude kandmine). Kompromiss on välistatud, kuna valitsus on kõneleja hinnangul tallanud jalge alla põhiseaduse ja seadused, mistõttu "normaalsus" Riigikogus ei taastu.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse õelutsemises, ilkumises ja mõnitamises. Kriitika on suunatud nii poliitikale (e-valimised, kuluhüvitised) kui ka protseduuridele (seadusandluse delegeerimine ametnikele). Vastasseis on intensiivne, väites, et Riigikohus, õiguskantsler ja justiitssüsteem seisavad e-valimiste muutmise vastu, toetades "mafioosset riiki".
2024-03-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised kritiseeritavad vastased on Prokuratuur ja laiemalt "süvariigi impeerium", keda süüdistatakse poliitilises korrumpeerituses ja võimu kuritarvitamises. Kriitika on intensiivne ja süsteemne, keskendudes menetluslikule ebaõiglusele, inimeste ebavõrdsele kohtlemisele seaduse ees ja poliitiliste tellimuste täitmisele. Rünnatakse ka ministri erakonnakaaslasi ja kolleege, kelle puhul õiguskaitseorganid on menetlused lõpetanud.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, eriti pensionide suurema maksustamise plaanile ja kaitsevõime puudujääkidele. Peaminister Kaja Kallast kritiseeritakse otseselt arupärimiste teema mahasuramise ja nende "rumalaks" nimetamise eest. Kriitika on nii poliitiline (maksustamine, kaitsevõime) kui ka protseduuriline/isiklik (arupärimiste väärtustamine).
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas ja valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse Eesti viimises "katastroofikursile" nii majanduslikult kui ka välispoliitiliselt. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi otsuseid (vägede saatmise oht) kui ka valitsuse tegevust, nõudes peaministri lahkumist Stenbocki majast. Esineja kritiseerib ka koalitsiooni tuima hääletusmasinana, mis surub läbi Eesti sõtta viivaid otsuseid.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas ja tema valitsus, keda kritiseeritakse nii poliitiliselt (demograafia, maksud) kui ka isiklikult (ebaviisakas suhtumine, julgeolekuoht abikaasa äride tõttu). Kriitika on intensiivne ja kompromissitu, süüdistades valitsust sõja õhutamises, inimeste hirmutamises ja riigi majanduse hävitamises. Eraldi heidetakse ette koalitsioonipartnerite rahastamist oligarhide rahaga.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse majanduse tapmises, arrogantsuses ja poliittehnoloogilises "pingpongis" oluliste teemade lahendamisel. Kriitika on intensiivne, ulatudes poliitilistest erimeelsustest süüdistusteni rumaluses, empaatiavõimetuses ja sisulise töö vältimises. Eriti kritiseeritakse Kaja Kallast, kes olevat süüdistanud majandusraskustes kõiki teisi peale valitsuse.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastuseis on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, keda süüdistatakse valeinformatsiooni levitamises, opositsiooni alternatiivsete ettepanekute tagasilükkamises ning rahva tahte (nt automaksu vastasus) ignoreerimises. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine, süüdistades vastajaid parlamendi töökorra rikkumises.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsusele ja poliitilisele eliidile, keda süüdistatakse süsteemi ületsentraliseerimises ja ideoloogiliste eksperimentide läbiviimises. Kriitika on intensiivne, kirjeldades olukorda kui "hariduslikku katastroofi" ja "Titanicut," ning Metsküla kooli juhtumit tuuakse näitena tsentraliseeritud diktaadist. Lisaks kritiseeritakse Riigikogu juhatuse suhtlusstiili küsijatega.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ja peaminister Kaja Kallas, keda süüdistatakse saamatuse, küünilisuse ja süüdistuste esitamises. Kriitika on intensiivne, ulatudes poliitilistest ebaõnnestumistest (maksupoliitika) kuni moraalsete süüdistusteni (väidetav sõja üle rõõmustamine). Kõneleja nõuab tungivalt Kaja Kallase tagasiastumist. Kriitika ulatub ka Isamaa erakonnale, keda peetakse Reformierakonnaga koos Eesti hävitajaks.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on praegune koalitsioon ja Kaja Kallase valitsus, keda süüdistatakse Eesti venestamises ja rahva vihkamises. Kriitika on intensiivne, ulatudes poliitilistest erimeelsustest (maksupoliitika) isiklike süüdistusteni (huvi puudumine, ajude liigutamise soovimatus). Valitsuse tegevust võrreldakse Vene suurtükiväe tekitatud varemetega, mis näitab kompromissivalmiduse puudumist.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastasseis on äärmiselt intensiivne, suunatud peamiselt valitsuspartei ja konkreetsete ministrite vastu, keda süüdistatakse korruptsioonis, ebakompetentsuses ja huvide konfliktis. Kriitika on isiklik ja eetiline, nimetades vastaseid "Vene oligarhide käepikenduseks". Kõneleja lükkab kategooriliselt tagasi vastaspoole vihjed oma erakonna rahastamise kohta ja nõuab ministri viivitamatut tagasiastumist.
2024-02-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse vastu piirikontrolli osas ja ministeeriumide "silotornide" mentaliteedi vastu, mis takistab terviklikku lähenemist rahvatervise ja korrakaitse tagamisel. Samuti kritiseeritakse kaudselt sisserändepoliitikat, mis on muutnud Eesti varasematest kümnenditest erinevaks, mõjutades tervishoiupilti.
2024-02-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Euroopa Liidu institutsioonidele, mis tekitavad pideva direktiivide tulva ja halduskoormuse. Kriitika on suunatud ka kodumaistele "ortodoksidele" ehk poliitikutele, kes EL-i nõudmisi vastuvaidlematult aktsepteerivad. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla kogu EL-i liikmelisuse.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on Kaja Kallas ja Reformierakonna juhitud valitsus, keda kritiseeritakse läbikukkunud reformide ja automaksu kehtestamise eest. Kriitika on nii poliitiline (reformide ebaefektiivsus) kui ka ideoloogiline, nimetades maksustamist kommunistlikuks mõtteviisiks. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid nõutakse valitsuselt konkreetseid lahendusi tekkinud probleemidele.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon on suunatud valitsuskoalitsioonile (maksustamise eest) ja prokuratuuri juhtkonnale (õigussüsteemi politiseerimise ja omavoli eest). Kriitika on intensiivne, süüdistades prokuratuuri karistamatuses ja tahtlikus ebaõiguspärases käitumises poliitilistel põhjustel. Kompromissivalmidus on madal, kuna vastaseid süüdistatakse kurja tegemises ja õigusriigi põhimõtete rikkumises.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas ja valitsuskoalitsioon (Sotsid, Eesti 200), keda kritiseeritakse teravalt sanktsioonide rikkumise ja Vene oligarhidega seotud raha vastuvõtmise eest. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii poliitilisele suutmatusele kui ka moraalsele ebaõnnestumisele. Samuti kritiseeritakse Kliimaministeeriumi protseduurilist ülbust ja ärisaladuse kasutamist läbipaistvuse takistamiseks.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja isiklikult peaminister Kaja Kallas, keda süüdistatakse dogmaatilises mõtlemises ja halvas majanduse juhtimises. Kriitika on intensiivne ja laiaulatuslik, hõlmates poliitilisi vigu (maksutõusud, energiapoliitika) ja valitsuse kommunikatsiooni kahjulikku mõju investeeringutele. Valitsuse tegevust kirjeldatakse kui Eesti viimist olukorda, kus see on "oma inimestele põrgu".
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud konkreetselt Indrek Saare kandidatuurile, mille toetamist kõneleja keeldub. See vastuseis on isikustatud, kuid väljendub leebelt (erapooletuks jäämine), et vältida otsest konflikti laiemalt Eesti delegatsiooniga.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud praegusele valitsusele, keda süüdistatakse ebapiisavas strateegilises planeerimises ja liigses lootmises liitlaste abile. Kriitika on poliitika- ja strateegiapõhine, rõhutades, et sõda on dünaamiline nähtus, mis nõuab enamat kui lihtsalt olemasolevate relvasüsteemide linnukeste kirjapanemist. Eriti tuuakse esile valitsuse suutmatus tagada logistiline vastupidavus ja kohalik tootmine.
2024-01-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse kommunistlikus lähenemises, klassivihas ja omandi laostamises. Kriitika on tugevalt ideoloogiline, süüdistades valitsust monopolistlike kapitalistide ja "Brüsseli käskude" teenimises. Rünnakute intensiivsus on väga kõrge, heites ette vastutust liiklussurmade eest ja nimetades valitsuse tegevust stalinismiks.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitikale, mis pakub vaid ajutisi lahendusi (nt koolide, lasteaedade ja raamatukogude kokkuviimine kogukonnamajadeks), mis ei ole jätkusuutlikud ega piisavad. Kõige teravam vastuseis on suunatud otsustele sulgeda väikekoole, mida peetakse vastutustundetuks tegevuseks. Kriitika on suunatud poliitilisele suunale, mis ei suuda lahendada regionaalpoliitika puudumist.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigiasutuste või ametnike ("asjapulgad") vastu, kes kasutavad invasiivseid ja vananenud pakikontrolli meetodeid. Vastuseis on intensiivne ja protseduuriline, sildistades need tegevused autoritaarseks ja salajaseks, viidates "mustadele ruumidele" ja "ohranka stiilile".
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale ja liberaalidele, keda süüdistatakse maaelu hävitamises ja Vene propagandale võimaluste andmises. Kriitika on intensiivne ja laiaulatuslik, hõlmates nii majanduspoliitilisi otsuseid (automaks, bussiliinid) kui ka ideoloogilisi väärtusküsimusi (pronkssõdur). Valitsust süüdistatakse hirmutamises ja loogikavigades julgeolekuküsimustes.
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud riiklike õiguskaitseorganite, eelkõige Prokuratuuri ja Keskkriminaalpolitsei vastu. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii menetluslikke ebaõnnestumisi (variuurimine) kui ka eetilist käitumist (võimu kuritarvitamine, dokumentide võltsimine). Prokuratuuri nimetatakse otseselt poliitiliseks instrumendiks repressioonide elluviimiseks.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika objektid on peaminister Kaja Kallas ja Reformierakond, keda süüdistatakse riigi hävitamises ja kuritegelikus tegevuses. Kriitika on nii poliitiline (kaitsevõime puudulikkus, Rail Balticu raiskamine) kui ka isiklik/protseduuriline (ülbus, vastamisest kõrvalehoidmine, ebaausus). Vastasseis on intensiivne ja kompromissitu, vihjates, et valitsus töötab "süvariigi" ja "globalistide" heaks ning viib ellu Putini eesmärke (Karaganovi doktriin).
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse maksutõusude poliitikale, nõudes arvutusi nende mõju kohta. Lisaks kritiseeritakse kaudselt istungi juhatajat ja Keskerakonna liikmeid hääletusprotseduuri venitamise tõttu, mis viitab protseduurilisele ja poliitilisele kriitikale. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid esitatakse teravaid küsimusi.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas ja valitsus, keda kritiseeritakse nii poliitiliselt (finantside halb juhtimine, julgeoleku ebakindlus) kui ka isiklikult (nimetades peaministrit "käpardiks"). Rünnakud on intensiivsed, süüdistades valitsust stratkomi jutupunktide korrutamises, musta äri tegemises (Nordicaga) ja avaliku arvamuse täielikus eiramises. Kompromissivalmidus puudub.