Istungi profiil: Andre Hanimägi

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-06-13

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt tarbijakeskne, rõhutades vajadust kaitsta inimesi finantssektori riskide eest, eriti seoses kõrgete intressimarginaalide ja tagatiseta tarbimislaenudega. Kõneleja toetab kindlalt finantsombudsmani loomist ja identifitseerib end sotsiaaldemokraadina. Fookus on sotsiaalsel vastutusel ja võlavangi sattumise vältimisel, mis viitab väärtuspõhisele ja poliitikapõhisele lähenemisele.

3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust finantsregulatsiooni ja panganduse järelevalve teemadel, pöördudes otse Eesti Panga ja Finantsinspektsiooni juhtide poole. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu intressimarginaalid, viivisemäärad ja krediidikulukuse määrad. Eriti põhjalik on teadmine tagatiseta tarbimislaenude ja hoiu-laenuühistute järelevalve küsimustes.

3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on formaalne ja lugupidav, pöördudes otse ametnike poole, kuid samas väljendub mure ja pakilisus tarbijate kaitsmise osas. Kasutatakse nii loogilist argumentatsiooni (seaduste vajalikkus) kui ka emotsionaalset rõhuasetust (võlavangi sattumise vältimine ja solidaarsuse nõue). Kõneleja tänab ametkondi tarbijakeskse lähenemise eest ja esitab detailsed küsimused.

3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Esineb täiskogu istungil, esitades küsimusi Eesti Panga presidendile ja Finantsinspektsiooni juhile. Mainitakse hiljutisi kohtumisi Finantsinspektsiooni ametnikega, mis viitab aktiivsele osalemisele finantsküsimuste aruteludes väljaspool saali. Kõneleja tegeleb aktiivselt ka uute seadusandlike teemade, nagu sotsiaalmeedias laenamise kontrollimise, tõstatamisega.

3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud pangandussektorile kõrgete intressimarginaalide ja ebapiisava solidaarsuse näitamise eest. Lisaks väljendatakse kahetsust ja frustratsiooni ministeeriumide suunas, kes on jätnud finantsombudsmani loomise küsimuse lahenduseta, viidates protseduurilisele takistusele. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub tarbijate kahjustamisele.

3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja on koostööaldis, tänades ametkondi ja toetades nende tarbijakeskset lähenemist. Väljendatakse tugevat toetust finantsombudsmani institutsiooni loomisele, märkides, et see teema leiab laialdast toetust ka teiste saalis olevate poliitikute ja kohtunike seas. Tunnustatakse ka hiljutisi edukaid seadusandlikke samme.

3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul tasandil, käsitledes Eesti majandust, tarbijaid ja pangandussüsteemi. Mainitakse ka rahvusvahelist võrdlust Leeduga seoses pangamaksuga, et hinnata Eesti poliitilisi valikuid.

3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majandusvaated rõhutavad finantssektori rangemat reguleerimist ja järelevalvet tarbijate kaitseks. Toetatakse pankade solidaarsuse suurendamist ja küsitakse otse pangamaksu teostatavuse kohta, viidates vajadusele ohjeldada kõrgeid intressimarginaale. Eesmärk on vältida sotsiaalset kahju, mis tuleneb kontrollimatust laenamisest.

3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on finantsiline haavatavus ja võlavangi sattumise ennetamine, mis on sotsiaaldemokraatide südameasjaks. Rõhutatakse riigi rolli tagamaks, et inimesed oleksid kaitstud ja saaksid olla produktiivsed ühiskonnaliikmed. See hõlmab ka kontrollimatu laenutegevuse (nt Facebooki gruppides) reguleerimise vajadust.

3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on tarbijakaitse tugevdamisel finantssektoris, toetades tugevalt finantsombudsmani loomist, mille teostumise nimel lubatakse sotsiaaldemokraatide poolt pingutada. Tunnustatakse hiljutisi edusamme, nagu krediidiinkassode seadus, kuid rõhutatakse vajadust tegeleda edasi tagatiseta tarbimislaenude, viivisemäärade ja sotsiaalmeedias toimuva kontrollimatu laenutegevusega.

3 Analüüsitud kõnesid