Täiskogu istungite kaupa: Kalle Grünthal

Kokku istungeid: 145

Täielikult profileeritud: 145

2025-11-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud Justiitsministeeriumi selgituse vastu, mis puudutab EL-i poliitreklaami määruse ulatust ja selle potentsiaalset mõju meeleavaldusvabadusele. Kriitika on institutsionaalne ja poliitikapõhine, keskendudes õiguslikule tõlgendusele.
2025-11-05
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud neile, kes eiravad põhiseaduslikke nõudeid, ning kriitika on protseduuriline ja õiguslik. Alar Lanemanile heidetakse ette põhiseaduslike murede tähtsusetuks pidamist, intensiivselt rõhutades, et vastaspool rikub seadust. Kompromissivalmidust ei väljendata, kuna tegemist on põhiseaduse rikkumisega.
2025-11-04
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Liisa Pakosta, keda süüdistatakse varaliste kohustuste kohta valetamises ja ebakompetentsuses. Istungi juhatajat Arvo Aller'it survestatakse tegema otsust debati katkestamiseks, viidates tema ainupädevusele. Kriitika on nii poliitika (kulude varjamine) kui ka protseduuriline (dokumentide kättesaamatus), olles kõrge intensiivsusega ja isiklik.
2025-11-03
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitiliste otsuste (vaeste pitsitamine) kui ka menetluslike takistuste (saalist puudumine) eest. Vastaste tegevust sildistatakse maffialikuks ja globalistidele suunatuks, mis näitab kompromissitu vastuseisu.
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsuse poliitikale, mida peetakse puudulikuks ja ebademokraatlikuks. Kriitika on suunatud nii valimiskogu struktuuri (soosib koalitsiooni) kui ka energiamajanduse otsuste aluseks olevate andmete (vananenud uuringud) vastu. Kõneleja esitab otsese väljakutse ministrile, paludes tal WHO järeldused ümber lükata, kui ta neid ei tunnista.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on ravimimonopoli hoidvad ministeeriumid ja eelnõu eestkõnelejad, eriti Andre Hanimäe. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele korruptsioonile ja põhiseaduse eiramisele. Kõneleja küsib otse ministrilt, kas too on valmis monopoliga lõpparve tegema, ning seab kahtluse alla vastase (Hanimäe) õigusalased teadmised.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on istungi juhataja (protseduurireeglite mitterakendamise eest) ja valitsus, eriti minister Joller (ebakompetentsuse ja valede andmete esitamise eest). Kriitika on terav ja keskendub nii protseduurilistele rikkumistele kui ka poliitilisele ebaõiglusele eelarve prioriteetide osas. Esineja nõuab vastutust ja põhjendusi, välistades kompromissi valede andmete või ebaõiglaste otsuste osas.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on rahandusminister Jürgen Ligi, keda kritiseeritakse teravalt nii poliitika (automaks) kui ka isikliku tausta (endine kommunist) tõttu. Kriitika intensiivsus on kõrge, süüdistades vastaspoolt Eesti rahva kui kõrgeima võimu vastu töötamises ja omandiõiguse rikkumises.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioon, sotsiaaldemokraadid ("sotsid") ja konkreetne kolleeg Andre Hanimägi, keda ta nimetab digitaalse koonduslaagri pooldajaks. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest vastuseisust (Rail Baltic, jälgimissüsteem) süüdistusteni ebaseadusliku jälitustegevuse toimepanemises. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse ebaseaduslike tegevuste lõpetamist ja lepingutest lahkumist.
2025-09-23
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsene kriitika on suunatud Reformierakonna vastu mootorsõidukimaksu eelnõu ajastamise blokeerimise eest ning Riigikogu juhatuse vastu ebaefektiivse tööaja kasutamise pärast. Poliitiliselt vastandutakse EL-i määrustele, mis loovad monopoli ja teenivad suurtootjate huve. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitikapõhine.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja valitsus (Kaja Kallas), keda süüdistatakse maksude kehtestamises ja reitingute võltsimises. Eriti terav kriitika on suunatud president Alar Karisele ja Riigikogu "sõjaõhutajatele", keda süüdistatakse teadmatusest riigi hävitamises kaugmaarelvade kasutamise propageerimisega. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, kutsudes üles valitsuse mahavõtmisele.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, keda süüdistatakse põhiseadusvastase tegevuse elluviimises ja erialase teadmise puudumises komisjonides. Eriti kritiseeritakse Sotsiaaldemokraate (Riina Sikkut) jälgimisühiskonna toetamise eest ja valitsuse ametnikke riigivastaste kuritegudele üleskutsumise eest. Kriitika on nii poliitika-, protseduuri- kui ka isiklikul tasandil (kompetentsi puudumine).
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud erinevatele ametiasutustele, kes rikkusid isikuandmete käitlemise reegleid ja jätsid kodanikud teavitamata. Vastuseis on intensiivne, kuna kritiseeritakse sanktsioonide puudumist ja nuhkimise peatamist ilma õigusliku vastutuseta. Kriitika on suunatud protseduurilistele ja õiguslikule ebaõnnestumisele.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister, keda süüdistatakse tõe varjamises ja jäigasse narratiivi klammerdumises, mis pärineb pandeemia algusest. Kriitika on intensiivne, sisaldades nii poliitilisi süüdistusi (vaktsiinide ohutus) kui ka isiklikke rünnakuid (keeldumine debattidest ja konverentsil osalemisest). Kõneleja nõuab vastaselt otsest vastasseisu ja vastutuse võtmist.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud protseduurile ja puudujatele, viidates madalale kohalolekule istungil. See on pigem protseduuriline kui poliitiline rünnak, mis seab kahtluse alla parlamendi liikmete töökohustuste täitmise.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse ja vastutavate ministeeriumide (Kaitseministeerium) tegevuse vastu, kritiseerides nende võimet tagada riigi julgeolek ja tuvastada ohte. Kriitika on terav ja keskendub riigi kaitsevõime puudujääkidele, vihjates, et valitsus ei ole teadlik ohu tõsidusest.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on Riigikogu juhatus (Lauri Hussar, Toomas Kivimägi) ja valitsuse ministrid (Kristen Michal, Margus Tsahkna). Kriitika on intensiivne ja suunatud nii poliitilistele otsustele (automaks) kui ka menetluslikele rikkumistele (komisjonide enesekorraldusõiguse ületähtsustamine). Ta süüdistab ministreid ja ametnikke avalikult valetamisest ja riigivastases tegevuses, lükates tagasi juhatuse pakutud "erandid".
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud Riigikogu ja valitsuse tegevuse vastu, heites ette "tõsist praaki" ja põhiseadusvastaste seaduste korduvat vastuvõtmist. Kriitika on suunatud nii seaduse sisule (põhiseadusvastasus) kui ka kiirmenetluse korras vastuvõtmise protseduurile. Esineja nõuab protsessi viivitamatut peatamist, mitte kompromissi.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuseis on suunatud RAB-i eelnõu toetajatele, kritiseerides otseselt Urmas Reinsalu totalitaarsete ohtude eitamise eest ja Maris Lauri eelnõu mõjude pisendamise eest. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, süüdistades vastaspoolt ebaseadusliku jälitustegevuse ja põhiseaduse rikkumise lubamises.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud ministri seisukohtadele ja valitsuse pakutud lahendustele, mida peetakse ebapiisavaks kodanike õiguste kaitsmisel. Kriitika on poliitikapõhine, vaidlustades ministri eeldusi KOV-ide käitumise ja iseotsustusõiguse osas. Kõneleja kritiseerib ka süsteemi, mis võimaldab KOV-idel jonnida väikeste summade pärast, jättes pered kaitseta.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele, koalitsioonisaadikutele ja rahandusministrile, keda süüdistatakse Eesti inimeste suhtes pahatahtlikkuses või rumaluses. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilistele (maksutõusud) ja protseduurilistele (põhiseadusvastane seadusloome) rikkumistele. Kõneleja väidab, et valitsuse tegevus võib viia revolutsioonini, välistades kompromissi praeguse poliitika osas.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud koalitsiooni vastu, keda süüdistatakse seaduste läbisurumises ehk "teerullitaktika" kasutamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub menetluslikele ning põhiseaduslikele rikkumistele, viidates õiguskantsleri ja presidendi sekkumistele.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud peaminister Kristen Michalile, kelle vastuseid peetakse arusaamatuteks ja "hämaks", ning jõustruktuuridele (PPA, prokuratuur). Kriitika on intensiivne ja põhineb eeskätt seaduserikkumise süüdistustel, süüdistades neid riikliku järelevalve ebaseaduslikus teostamises. Kompromiss on välistatud enne, kui ebaseaduslikult tegutsenud isikud on vastutusele võetud ("hunt hunti ei murra").
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud peamiselt ministeeriumide ametnikele, keda kritiseeritakse teadmiste puudumise, bürokraatliku inertsi ja tahtmatuse eest iseseisvalt tegutseda. Ta kritiseerib ka Reformierakonna eeldatavat tegevust eelnõu tagasilükkamisel ja sõjaväejuhte vananenud mõtteviisi pärast. Kriitika on peamiselt poliitika- ja menetluskeskne, kuid sisaldab ka kahtlusi vastaste motiivide osas (ERJK).
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on ministriga, keda süüdistatakse ebaõige info andmises kaebuste arvu kohta ja probleemi tõsiduse eitamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse suutmatusele tunnistada ja lahendada tõsist keelenõuete rikkumise probleemi, viidates isegi naeruvääristamisele.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ettekandjale, keda süüdistatakse ebatäpsuses või positiivsuse ülevoolavas rõhutamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub läbipaistvuse puudumisele ning nõuab valede välistamiseks konkreetseid tõendeid, nagu äriregistri kood.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministeeriumi ametnikele (Aive Telling) ja endisele ministrile (Riina Sikkut), keda süüdistatakse teadmiste puudumises tuugenite kahjulikkuse kohta ning riikliku kontrolli teostamiseks vajalike seadmete ja akrediteeringute puudumises. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades regulatiivset läbikukkumist.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakonna valitsus ja koalitsioon, keda süüdistatakse Eesti ressursside mahamüümises, põhiseaduse rikkumises ja Brüsseli käsutäitjana tegutsemises. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, süüdistades valitsust rahva väljasöömispoliitikas ja nimetades nende tegevust "jõhkruseks". Kompromiss on välistatud, kuna valitsus sõidab opositsioonist "kogu aeg üle".
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu puuduliku sõnastuse ja kaalutlusõiguse sisseviimise vastu, kritiseerides seda kui võimalust isikute ebavõrdseks kohtlemiseks. Kriitika on intensiivne ja poliitika-põhine, hoiatades, et seaduse rakendamisel võidakse eelistada või koormata isikuid nende ebameeldivuse alusel.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Vabariigi Valitsus ja turuosaline Bolt, keda süüdistatakse tugevas lobitöös ja monopoli taotlemises, et traditsioonilised taksod turult välja süüa. Valitsuse seisukohta nimetatakse "ainetuks" ja "kuskilt laest võetud asjaks," vihjates, et seadusi luuakse ainult teatud huvigruppide teenimiseks.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on intensiivne ja suunatud otse koalitsioonisaadikute ning Riigikogu juhatuse vastu. Kriitika on nii protseduuriline (hea õigusloome eiramise eest) kui ka poliitiline (rahva tahte eiramise ja käskude täitmise eest). Kõneleja lükkab kompromissi tagasi, nõudes Riigikogu laialisaatmist ja uusi valimisi.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht on intensiivne ja suunatud koalitsiooni (Reformierakond, Eesti 200) vastu, kritiseerides nende seaduseelnõude põhiseaduslikkust ja saadikute madalat osavõttu. Kriitika on suunatud ka valitsuse ekspertide ja ametnike kompetentsile, eriti seoses infraheli teadmistega, ning nõutakse nimeliselt vastutust. Kõneleja rõhutab, et opositsioonil oli mootorsõidukimaksu osas absoluutselt õigus.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud seadusandjale, kes ei järginud seaduse väljatöötamisel hea õigusloome eeskirja, jättes mõjud analüüsimata. Kriitika on range ja keskendub protseduurilistele puudustele, lükates tagasi argumendi kiireloomulisusest. Eesmärk on viia vaidlus Riigikohtusse, mis viitab kompromissivalmiduse puudumisele.
2025-03-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsuse ministritele (kolm mainitud), kelle ausust kahtluse alla seatakse. Kriitika on protseduuriline ja eetiline, rõhutades, et ministritele ei laiene Riigikogu liikme immuniteet ja seega peavad nad vastutama võimalike valeütluste eest.
2025-03-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud eelnõu esitajale ja eelnõu sisule, mida peetakse Eesti suveräänsust ohustavaks, kuna see kohustab Eestit järgima Nõukogu otsuseid. Kriitika on intensiivne ja sisaldab süüdistusi, et eelnõu taastab Nõukogude Liidu aegse otsustusmudeli, välistades kompromissi iseseisvuse küsimuses.
2025-03-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastandub valitsuse poliitikale, kritiseerides rahaliste vahendite puudumise ettekäändel tuuleenergia toetamist riigikaitse arvelt. Kriitika on suunatud ressursside ebaõigele jaotamisele ja välisfirmade eelistamisele riikliku julgeoleku ees.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja kaitseminister Hanno Pevkur, keda kritiseeritakse teravalt reservväelaste unarusse jätmise ja tegemata töö eest kaheksa aasta jooksul. Kriitika on suunatud poliitilisele hoolimatusele ja prioriteetide valele seadmisele, süüdistades Rahandusministeeriumi "ülbes" vastuses. Esineja peab valitsuse tegevust "alatu ja nahaalse käitumisena".
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon on suunatud valitsusele ja selle esindajatele, keda kritiseeritakse nii poliitika (Eestit hävitav migratsioon) kui ka protseduuriliste rikkumiste (normitehnika eeskirja eiramine) eest. Rünnakud on intensiivsed ja sisaldavad isiklikke süüdistusi (nt ettekandja kidakeelsus ja ministri pädevuse ületamine). Kõneleja kutsub üles eelnõu mitte toetama, välistades kompromissi.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2025-03-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Irja Lutsar ja Tanel Kiik, kes esindavad valitsuse ja meditsiinilist peavoolu, kellelt nõutakse vastuseid vaktsiinide ohutuse kohta. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest ebaõnnestumisest süüdistusteni inimkonna vähendamise projektis.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Põhiseaduskomisjoni vastu, keda süüdistatakse poliitmängudes ja põhiseaduslike väärtuste kandja rolli eiramises. Samuti kritiseeritakse valitsuse liikmeid, kes ei täida oma kohustust Riigikogu ees aru anda ja liikmete nõudmistele vastata. Kriitika on intensiivne ja keskendub menetluslikele ning institutsionaalsetele rikkumistele.
2025-02-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on istungi juhataja (protseduurireeglite eiramise eest) ja valitsuse liige (terviseküsimuste eiramise, hoolimatuse ja valetamise eest). Kriitika on intensiivne, süüdistades ministrit otseselt ebaaususes ja inimeste tervisest mitte hoolimises. Vastasseis on nii protseduuriline kui ka isiklik, kompromissivalmidus puudub täielikult.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud ministrile ja valitsuse esindajatele, keda kritiseeritakse vastamata jätmise, ebamugavate teemade vältimise ja "päästerõnga" otsimise eest. Samuti kritiseeritakse COVID-19 ajal kehtinud teaduspoliitikat ja väidetavat teiste analüüside keelamist. Kriitika on nii poliitika- kui ka menetluslik, nõudes ministri vastutusele võtmist.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale (härra Terras) ja eelnõu esitajatele, keda kritiseeritakse sisulise vastuse puudumise ja parlamendivälise käitumise eest. Kriitika on intensiivne ja isiklik, süüdistades ettekandjat aja raiskamises ja "lolli mängimises" ning nimetades tema ettekäändeid "armetuks". Ta kritiseerib ka Reformierakonna varasemaid seisukohti viisavabaduse osas.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on siseminister Lauri Läänemets, keda kritiseeritakse teravalt põhiseadusevastase tegevuse ja "kirikute sulgemise poliitika" eest. Kriitika on intensiivne, sisaldades nii protseduurilisi (põhiseaduse eiramine) kui ka isiklikke süüdistusi (võrdlus totalitaarsete tegelastega).
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, eriti kliimaminister Yoko Alender, kelle tegevust nimetatakse seadusvastaseks ja häbematuks seaduste eiramise tõttu. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele eiramisele ning vastuste andmata jätmisele. Samuti kritiseeritakse peavoolumeediat, mis ühineb valitsusega, nimetades murelikke kodanikke "rändtsirkuses osalejateks".
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on peaminister ja Vabariigi Valitsus, keda kritiseeritakse nii poliitika (tuuleparkide kahjulikkus) kui ka isikliku käitumise (diktaatorlikkus, valeinfo levitamine) pärast. Samuti kritiseeritakse Riigikogu istungi juhatajat protseduurireeglite omavolilise väänamise eest. Rünnakute intensiivsus on väga kõrge, nõudes peaministri tagasiastumist ja välistades läbirääkimised.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud välisminister Tsahkna vastu, kritiseerides tema isiklikku käitumist ja diplomaadile kohatut keelekasutust Riigikogu liikme sildistamisel ("retsidiivsusest"). Kriitika on isiklik ja protseduuriline, keskendudes ministri vastutusele ja ebakohaste väljendite kasutamisele. Vastuseis on intensiivne ning uuritakse võimalust ministri vastu kohtusse pöörduda.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsiooni saadikud ja ametnikud, kelle võimu piiramatut kasvu kritiseeritakse. Koalitsiooni süüdistatakse tahtlikus normide eiramises ja sõnamurdlikkuses, et viia ellu koalitsioonileppe lubadusi, mis on põhiseadusega vastuolus. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid elementaarsete õiguspõhimõtete eiramises.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud täitevvõimule (ministrile, politseile ja Keeleametile) seaduse ebasüstemaatilise jõustamise eest. Samuti kritiseeritakse rändetegevust ja eesti keelt mittekõnelevaid isikuid, kes nõuavad avalikes kohtades vene keele kasutamist, pidades seda "väga halvaks märgiks".
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on "teadlased, kes moodustavad teadusliku konsensuse." Kriitika on intensiivselt isiklik ja psühholoogiline, seades kahtluse alla vastaste vaimse tervise ja mõistuse. Kompromiss on välistatud vastaste täieliku diskrediteerimise kaudu.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse maksupoliitika rakendamisele, mida peetakse talumatuks ebaõigluseks, ning Maksu- ja Tolliameti tegevusele. Kõneleja kritiseerib irooniliselt või otsekoheselt konkreetseid kolleege (nt Andre Hanimägi) ja erakondi (EKRE, Eesti 200) nende argumentide nõrkuse eest. Välispoliitilises debatis ründab ta eelnõu esitajaid, süüdistades neid jõulises kallaletungis ilma konkreetsete juriidiliste tõenditeta.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastuseis on suunatud Terviseameti ja ministri tegevusetuse vastu, süüdistades neid valeinfo levitamises ja ohuallikate kindlakstegemata jätmises. Eriti kritiseeritakse Terviseameti peadirektori asetäitjat Mari-Anne Härmat ilmselge füüsikaseadustele vastu käiva valeinfo levitamise eest. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii ametnike pädevust kui ka valitsuse poliitilist hoolimatust.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on intensiivne ja suunatud vastaspoole motiivide kahtluse alla seadmisele, süüdistades neid kaudselt rahvatervise paranemise vastustamises. Kriitika ei ole poliitika- või menetluskeskne, vaid ründab vastase tahet ja eesmärke ("miks te ei taha, et Eesti inimestel oleks tervis parem").
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on Riigikogu eesistuja Lauri Hussar, keda kritiseeritakse intensiivselt protseduurilise ebaõigluse ja nahaalse käitumise eest. Esineja viitab ka erapoolikusele, arvates, et eesistuja ei soovi, et ta esitaks küsimusi Michalile.
2025-01-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kritiseeritavad rühmad on Vabariigi Valitsuse ministrid, õiguskantsler ja prokuratuur, keda süüdistatakse läbipaistmatuse nautimises. Kriitika on protseduuriline ja intensiivne, viidates kontrolli ebavõrdsusele ja salastatuse alusetusele, kui kuritarvitamist ei ole. Kõneleja väljendab arusaamatust ja nõuab selgitusi, viidates sisuliselt topeltstandarditele.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Terviseameti ja valitsuse tegevuse vastu, kuna puudub teadmine tuulikute kahjulikkusest, kuid planeerimisprotsessid jätkuvad. Kriitika on menetluslik ja poliitiline, rõhutades vastutavate asutuste teadmiste lünki.
2024-12-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse intensiivselt ja kellega seostumine on esineja hinnangul ebanormaalne. Kriitika on suunatud süsteemsele ebaõiglusele ja ressursside jaotamisele, kusjuures EKRE ja "aknaalused" on positsioneeritud ebaõiglase kohtlemise ohvritena.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Kliimaministeeriumi ja Terviseameti suunas nende teadmiste puudumise ja tegevusetuse pärast, mis lubab ehitustöid jätkata. Vastandutakse ka konkreetsele ettekandjale, kellelt nõutakse faktipõhiseid vastuseid, süüdistades teda ebamäärases vastamises ja "terve mõistuse" kasutamisele viitamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilisele ebaõnnestumisele.
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud kehtivale menetluskorrale, mis lubab Euroopa Liidu asjade komisjonil (ELAK) otsuseid vastu võtta, ning koalitsioonisaadikutele, kes seda volitamist õigustavad. Kriitika on intensiivne ja rangelt protseduuriline, vaidlustades Riigikogu õigust selliseid volitusi delegeerida. Vastaseks on ka ettekandja, kes keeldub eelnõu põhiseaduslikkust hindamast.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus ja "võimul olev klikk", keda süüdistatakse majanduse kraavi ajamises ja rahvatervise ohtude eiramises. Konkreetsete isikutena kritiseeritakse ettekandja Annely Akkermanni (majanduse tegelikkuse eitamise eest) ja kolleegi Karmen Jolleri (infraheli teemal vale rääkimise eest). Rünnakud on intensiivsed, sisaldades süüdistusi pimeduses löödud olemises, küsimuste mahavaikimises ja "valgetes kitlites libaarstide" tegevuses.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud pigem uue rahvusvahelise õigusakti (fakultatiivprotokolli) vastuvõtmise praktilisele otstarbekusele ja selle rakendamisele Eestis. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, keskendudes ohtudele, mis tulenevad vanemate manipuleerimisest ja seaduse keerukusest.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid), keda süüdistatakse Eesti hävitamises maksude ja terviseküsimustega. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest (sõja käigus hoidmine) kuni kriminaalse raamistuseni (maffia võrdlus). Konkreetselt kritiseeritakse välisminister Margus Tsahknat ja peaminister Kristen Michalit.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsusele, eelkõige Kliimaministeeriumile, kuna nad lubavad tuulikuid ehitada enne, kui on selged infraheli ohutusnõuded. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust inimeste tervise ohustamises ja vastupidi käitumises (ehitamine enne ohutust). Samuti kritiseeritakse ministrit küsimusest kõrvale kaldumise eest.
2024-12-03
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioonisaadikud, komisjoni liikmed (sh arstid) ja ministeeriumi esindajad, keda süüdistatakse teadlikus valetamises ja pedofiilide soosimises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, seades kahtluse alla vastaste moraali ja südametunnistuse. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse eelnõu tagasilükkamist.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on eelnõu kaitsjad ja Põhiseaduskomisjoni esimees. Kriitika on valdavalt protseduuriline (hea õigusloome eeskirjade rikkumine, kiirustamine) ja intellektuaalne, süüdistades vastaspoolt ebakompetentsuses ja oluliste õigusmõistete (nt *ultima ratio*) mittetundmises. Kompromissivalmidus puudub, kuna nõutakse rangeid protseduurireegleid.
2024-11-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Riigikogu kehtiva töökorra vastu, mis piirab fraktsioonitute liikmete sõnaõigust kolmandal lugemisel. Tegemist on protseduurilise vastuseisuga, mis rõhutab süsteemi ebaõiglust, mitte isiklikku rünnakut.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuse juhtfiguurid (Siseminister Lauri Läänemets, Peaminister Kristen Michal) ja politsei juhtkond, keda süüdistatakse poliitilise politsei loomises ja normide jämedas rikkumises. Kriitika on suunatud ka Riigikogu liikme Andre Hanimägi vastu, keda süüdistatakse juriidilises harimatuses ja rahvuskangelaste mälestuse tallamises. Rünnakud on intensiivsed ja süüdistavad vastaseid rahvusluse vastasuses.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni vastu, keda süüdistatakse seaduse rikkumises, riiki hävitavas rahanduspoliitikas ja opositsiooni eiramises. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, väites, et valitsus irvitab opositsioonile näkku ja ootab meeleavalduste mahasurumist. Kompromiss on välistatud, kuna parlamentaarsed vahendid on kuulutatud ammendunuks.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsusele, keda peetakse vastutavaks kriitilise infrastruktuuri rikke tagajärgede ja kahju hüvitamise eest. Kriitika on poliitika ja tulemuslikkuse põhine, rõhutades valitsuse kohustust tagada kodanikele tekkinud kahju kompenseerimine.
2024-11-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon on suunatud valitsusele, Kliimaministeeriumile ja eelnõu ettekandjale (Igor Taro), keda süüdistatakse ebaaususes ja tegeliku teabe varjamises. Kõneleja kritiseerib teravalt ka Euroopa Liitu/Brüsselit ("teise liidu poolt"), keda nähakse välise jõuna, mis soovib Eesti maavarasid ära võtta. Kriitika on nii poliitika- kui ka menetluslik, süüdistades eelnõu peitmist "kobarpaketis."
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioonisaadikud ja meditsiiniteadlased (nt professor Irja Lutsar), keda kritiseeritakse eelnõu sisu mittemõistmise ja valede prioriteetide seadmise eest. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii protseduurilist (eelnõu lugemata jätmine) kui ka moraalset aspekti, küsides otseselt nende pädevuse järele.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud nii valitsusele kui ka konkreetsetele erakondadele ja isikutele. Ta kritiseerib teravalt Eesti 200 madalat reitingut ja Reformierakonna liikmete (nt Toomas Kivimägi) protseduurilist ebakompetentsust hääletamisel. Kriitika on nii poliitiliselt sisuline (käibemaks) kui ka isiklik ja protseduuriline (saalis orienteerumine).
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsiooni kuuluvad Reformierakond ja Eesti 200, keda kritiseeritakse intensiivselt valimislubaduste murdmise ja poliitilise valetamise eest. Kriitika on isiklik ja protseduuriline, süüdistades valitsust ka riigi rahanduse läbipaistmatus haldamises ja järelevalve puudumises.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Euroopa Liidu asjade komisjon (ELAK) ja Vabariigi Valitsus, keda kritiseeritakse põhiseadusliku korra rikkumise ja parlamendi otsustusõiguse omastamise eest. Kriitika on intensiivne ja suunatud protseduurilistele puudustele, küsides otseselt, kas parlament on muutunud kahekojaliseks.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on siseminister (protseduurilistel ja õiguslikel alustel) ning Reformierakonna minister Jürgen Ligi. Ligi vastu suunatud rünnakud on intensiivselt isiklikud, süüdistades teda valetamises ja isiksusehäires. Valitsuse majanduspoliitikat kritiseeritakse teravalt, viidates selle ebaõnnestumisele ja protestidele.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on rahandusminister Jürgen Ligi, keda kritiseeritakse nii isiklikul (nartsissistlik isiksusehäire) kui ka eetiliste rikkumiste (huvide konflikt) tõttu. Vastuseis on suunatud ka valitsuse õiguspoliitikale, mis karmistab trahvimäärasid ilma nähtava rikkumiste kasvuta. Kriitika on intensiivne ja isiklikke süüdistusi sisaldav.
2024-10-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kehtiva õigusnormi vastu, mida peetakse põhiseadusvastaseks omandiõiguse riive tõttu. Vastuseis on intensiivne ja põhineb puhtalt juriidilisel ja põhimõttelisel alusel, väites, et madalama astme seadus ei tohi piirata põhiseadusega tagatud õigusi.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja konkreetsetele ministritele, keda süüdistatakse vassimises, keerutamises ja asjast arusaamatuses. Kriitika on nii poliitika- (kulukas eelnõu) kui ka protseduuriline (Riigikogu teadmatus) ning isiklik. Rõhutatakse laialdast rahulolematust, mis hõlmab kultuuritöötajaid, õpetajaid, Eesti Raudtee ametiühingut ja tööandjate keskliitu.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse intensiivselt majandust hävitava poliitika ja eelarvekärbete eest. Kriitika on poliitikapõhine, kuid sisaldab ka süüdistusi, et valitsus valmistub jõumeetmeteks streikijate vastu. Vastasseis on kõrge intensiivsusega ja kompromissi võimalust ei mainita.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on väga intensiivne ja suunatud eelkõige Jürgen Ligile ja Reformierakonnale. Kriitika on nii poliitiline (maksukoormuse tõstmine) kui ka isiklik/eetiline, süüdistades oponenti ametivande vaimu rikkumises ja ebakonsistentsuses. Rünnakud on otsesed ja kompromissitult agressiivsed.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuse ministrid, keda süüdistatakse põhiseaduse rikkumises ja ebaeetilises tegevuses, ning Riigikogu juhatus, kes lubas korruptsioonihõngulise eelnõu menetlusse. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi (Keit Kasemetsa koht) kui ka protseduurilisi süüdistusi (kättemaksuaktsioon Taimar Peterkopi vastu). Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid nõutakse vastutust ja tagasiastumist.
2024-10-08
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitseva koalitsiooni ja eriti Reformierakonna vastu, süüdistades neid teadlikus valetamise ja rahva petmises (maksutõusud, valimislubadused). Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest ebaõnnestumisest "riigivastase tegevuse" sildistamiseni. Ta väidab, et koalitsioon on "kuskilt antavate käskude jooksupoiss" ja teeb seda võimu säilitamise nimel.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse poliitika vastu, kritiseerides nii Rail Balticu eesmärke kui ka liikluskorralduslikke otsuseid. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, vihjates, et minister on kas ebaadekvaatselt informeeritud või teadlik projektide tegelikest, rahvuslikke huve kahjustavatest eesmärkidest.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda süüdistatakse korrumpeerumises ja riigi perifeeriaks muutmisel energiaalase eelnõu kaudu. Kriitika on suunatud ka välismaiste ärihaiide vastu, kes kasutavad ära Eesti loodusrikkusi, saades tasuta tuult. Kompromissivalmidust ei näidata, rünnakud on intensiivsed ja süüdistavad valitsusstruktuure lammutamises.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Riigikogu juhatuse vastu, kelle demokraatlik sobivus seatakse kahtluse alla, kasutades isiklikku ja intensiivset kriitikat (autoritaarse režiimi juturobot). Samuti kritiseeritakse teravalt valitsuse või Riigikogu tegevust põhiseadusega vastuolus oleva rahvusvahelise lepingu ratifitseerimisel.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse tegevuse vastu, kritiseerides teravalt menetluslikke ebakõlasid Lihula monumendi juhtumi käsitlemisel ja poliitilist ebaõnnestumist väliskapitali kontrollimisel. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele ja menetluslikule ebaõigsusele, süüdistades vastaspoolt ebaõige jutu ajamises.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on kaitseminister, kelle avalikku kommunikatsiooni ja usaldusväärsust rünnatakse. Kriitika on suunatud poliitiliste avalduste aluseks olevatele allikatele, nõudes konkreetset tõendusmaterjali ja välistades üldise informatsiooni kasutamise.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud siseministri ja valitsuse tegevuse vastu Lihula monumendi küsimuses. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitiliste otsuste õiguslikule alusele, süüdistades valitsust kehtiva ekspertiisi eiramises ja õigusliku aluseta konfiskeerimises. Lisaks kritiseeritakse istungi juhatajat protseduurireeglite järgimise osas.
2024-09-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse (või vastutava ministri) tegevuse vastu, kes on otsustanud põllumeeste toetused üles öelda. Vastuseis on intensiivne ja poliitikapõhine, kuna see eelarveotsus seab ohtu toidujulgeoleku ja viib ettevõtjate töö katkemiseni.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastasseis on istungi juhatajaga (Härra Hussar), kelle tegevust peetakse ebaseaduslikuks ja põhiseadusega vastuolus olevaks. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, otsides võimalusi karistusõiguslike sanktsioonide rakendamiseks istungi juhataja vastu. Kompromissist pole juttu, vaid rõhutatakse õiguslikku kontrolli.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja Riigikogu juhtkond (Lauri Hussar oma meeskonnaga), keda süüdistatakse eelnõude blokeerimises ja parlamendi täiskogu õiguste hävitamises. Kriitika on suunatud ka Euroopa Liidu asjade komisjoni varasematele juhtidele (Siim Kallas) ja sotsiaalministrile (Signe Riisalo). Rünnakud on intensiivsed, ulatudes menetluslikest rikkumistest süüdistusteni korruptsioonis ja isiklikus kasuahnuses.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kriitika on suunatud Kaja Kallase valitsuse tegevusele, mille ajal tekkinud "elulised asjaolud" ajendasid esitama eelnõu ministrite vastutuse suurendamiseks. Vastasseis on eetiline ja protseduuriline, rõhutades vajadust karistada ministrite valetamise eest Riigikogus.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastuseis on suunatud Reformierakonna valitsusele ja koalitsioonile, keda süüdistatakse riigi rahakoti haldamise oskamatuses ning stalinliku sundkollektiviseerimise taktika rakendamises. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest ebakompetentsusest moraalse süüdistuseni, nimetades maksu toetajaid "kurjuse" esindajateks. Nõutakse eelnõu täielikku prügikasti viskamist, välistades kompromissi.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Peamine vastane on praegune valitsus, keda süüdistatakse põhiseaduse rikkumises ja kohalike omavalitsustega kokkuleppe puudumises. Kriitika on intensiivne, ulatudes poliitilisest vastuseisust süüdistuseni stalinliku hävituspoliitika elluviimises, mis maksustab inimesed surnuks.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on tuumaenergia eelnõu toetajad, keda süüdistatakse ohtude eiramises ja väliskorporatsioonide huvide teenimises. Kriitika on suunatud ka Riigikogu juhatuse vastu protseduuriliste vigade pärast (hääletustulemuste valesti lugemine) ja Riigikohtu vastu e-hääletamise kaebuste ebaõige käsitlemise eest. Ta seab kahtluse alla ettekandja teadmised teema ohtlikkusest.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastandub tugevalt avalduse esitajatele ja toetajatele, keda ta kritiseerib sekkumise ja olukorra eskaleerimise eest. Kriitika on intensiivne ja sisaldab äärmiselt otsekohest isiklikku tõrjumist, mis välistab igasuguse kompromissi.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni (Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200) vastu, keda süüdistatakse Eesti rahva kurnamises ja globalistide käskude täitmises. Kriitika on nii ideoloogiline kui ka protseduuriline (komisjoni väärtegevus muudatusettepanekute liitmisel), ning kõneleja välistab valitsuserakondade kandidaatide toetamise valimistel.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud peaminister Kaja Kallasele, kritiseerides tema puudumist parlamendi infotunnist. Kriitika on protseduuriline ja nõuab selgitust valitsuse juhi kohaloleku osas.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonnale, keda kritiseeritakse nii valitsuse ebaõnnestumiste (IT-süsteemid) kui ka õigusriigi põhimõtete rikkumise eest. Kriitika on intensiivne ja sisaldab otseseid võrdlusi autoritaarsete juhtidega, samuti kahtlustatakse Reformierakonna siirust ministri ametisse jäämise osas. Kriitika on suunatud ka IT-ministrile süsteemi ebaõnnestumise eest.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud meedia kontrollimatu tegevuse vastu, mis rikub süütuse presumptsiooni alusetute faktiväidetega, ning Rahanduskomisjoni ebakompetentsuse vastu. Kriitika on suunatud ka Justiitsministeeriumi seisukoha vastu, mis peab tsiviilõiguslikke meetmeid piisavaks. Endist presidenti Kersti Kaljulaidi kritiseeritakse Marti Kuusiku juhtumi puhul demonstratiivse käitumise ja vabanduse puudumise eest.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasemale valimiskomisjoni praktikale, mida peetakse protseduuriliselt puudulikuks ja läbipaistmatuks, kuna protokollid ei kajastanud poolte ütlusi. Vastuseis on institutsionaalne ja keskendub menetlusnormide rikkumisele.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakonna koalitsioonisaadikud, keda süüdistatakse e-hääletuse kaitsmises igavese võimul püsimise eesmärgil. Kriitika on suunatud ka Valimisteenistuse juhi Arne Koitmäe vastu, kes jättis vastamata olulistele tehnilistele küsimustele e-hääletuse salajasuse tagamise kohta.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud Riigikogu juhatusele ja komisjoni esimehele (Eduard Odinets), keda süüdistatakse otseselt seadusevastases tegevuses muudatusettepanekute sidumisel. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja õiguslik, süüdistades vastaspoolt volituste ületamises ja kehtiva õiguse eiramises.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud istungi juhataja tegevuse vastu, kritiseerides liiga kiiret tempot ja potentsiaalset kõneõiguse piiramist. Samuti kritiseeriti kolleegi Jaak Aabi konkreetse kodukorra paragrahvi rikkumise eest hääletuse ajal. Kriitika on rangelt protseduuriline.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on minister Riina Sikkut ja sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse seaduserikkumises ja maksumaksja raha raiskamises. Samuti kritiseeritakse istungi juhatajat Lauri Hussarit ebaõiglase menetlemise ja protseduuriliste võimaluste eiramise eest, süüdistades teda "tümikas" olemises.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsusele ja ministritele, eriti seoses hea õigusloome eeskirjade rikkumisega ja uute maksude kehtestamisega. Kriitika on nii poliitika- (välisabi eelistamine) kui ka protseduuripõhine (väljatöötamiskavatsuse puudumine). Uuele ministrile heidetakse ette vastutuse võtmata jätmist eelnevate vigade eest, nõudes "täie rauaga panemist".
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas ja Euroopa Liidu kliimapoliitikat ellu viiv valitsus. Kriitika on intensiivne ja isiklik (Kallase majanduse hävitamise süüdistus) ning poliitiline (kliimapoliitika on äriplaan). Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid nõutakse Eesti huvide eest seismist Brüsselis ja peaministri tagasiastumist.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Riigikogu juhatus ja eelnõu ettekandja (Riho Terras), keda süüdistatakse seaduse rikkumises ja ebaseaduslike otsuste vastuvõtmises. Kriitika on valdavalt protseduuriline ja juriidiline, nõudes juhatuselt reageerimist seadusevastasele menetlusele. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, rõhutades, et valitsuse usaldusväärsus on nullilähedane.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsus ja konkreetsed ministrid (Sotsiaalminister, Välisminister Margus Tsahkna), keda kritiseeritakse nii poliitiliste süüdistuste (Kremli narratiiv) kui ka menetluslike rikkumiste (läbipaistvuse puudumine) eest. Vastasseis on intensiivselt konfronteeriv, nõudes ministri korrale kutsumist ja lükates tagasi valitsuse selgitused.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministri vastu, keda kritiseeritakse olukorra ebatäpse hindamise eest maapiirkondade raamatukogude osas. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, väites, et minister maalib tegelikkusest parema pildi, mis õigustab tugevat kriitikat.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika puudub, vaid keskendutakse potentsiaalsele vastuolule Riigikogu otsuse ja Riigikohtule esitatava kaebuse tulemuse vahel. Vastasseis on pigem protseduuriline ja juriidiline, mitte isiklik või poliitiline.
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud diplomaadi tegevuse vastu, mida peetakse seaduse (välisteenistuse seaduse § 74) rikkumiseks asukohariigi siseasjadesse sekkumise tõttu. Vastasseis on protseduuriline ja õiguslik, keskendudes normide rikkumisele, mitte isiklikule rünnakule.
2024-04-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud istungi juhataja poolt esitatud või rakendatavale valimisprotseduuri tõlgendusele, küsides, miks tehakse praegu teistmoodi. Kriitika on puhtalt protseduuriline ja keskendub reeglite ebakõlale.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuse liikmed, keda süüdistatakse otseses valetamises parlamendile, ning prokuratuur, kelle tegevusetust ebaseadusliku jälitustegevuse osas kritiseeritakse. Kriitika on intensiivne ja keskendub menetluslikele ning eetilistele rikkumistele, nõudes vastutust.
2024-04-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Riigikogu komisjoni otsusele, mis nõuab eelnõu vastuvõtmiseks koosseisu häälteenamust, ja selle seisukoha kaitsjatele (nimetati Lauri Hussarit). Kriitika on intensiivne ja keskendub puhtalt protseduurilisele ebakorrektsusele, süüdistades vastaspoolt seadusega vastuollu minekus.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas ja valitsuse ministrid. Kriitika on intensiivne, süüdistades Kaja Kallast vastutuse vältimises ja ministrite ebakompetentsuses (info puudumine Macroni plaani kohta). Vastuseis on nii poliitika (peretoetused, maksud) kui ka protseduuri (ministrite teadmatus) tasandil.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse vastu E-ainete reguleerimisel, nõudes ministrilt konkreetseid samme. Tugev protseduuriline ja moraalne vastuseis avaldub ka nende Riigikogu liikmete suhtes, kes puudusid vähiravimite käibemaksu alandamise hääletuselt, tõlgendades nende puudumist sisulise vastuhääletusena.
2024-03-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on jõustruktuurid (prokuratuur, Kapo, KKP), keda nimetatakse "süvariigi rusikaks," ja ajakirjandus (Eesti Ekspress), keda süüdistatakse prokuratuuri tööriistana tegutsemises. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid poliitilises tagakiusamises, tunnistajate mõjutamises ja seaduse rikkumises (nt huvide deklaratsioonide kontroll). Ta hoiatab kolleege jõustruktuuride kritiseerimise eest.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Riigikogu juhtimise ja koalitsiooni tegevuse vastu, viidates tehnilistele rikketele (katkine kutsung) ja koalitsiooni liikmete vähesele osalemisele istungil. Samuti vaidlustab ta ettekandja poolt esitatud menetluslikke tõlgendusi hääletamise reeglite osas.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud istungi juhataja vastu, kellelt nõutakse konkreetseid vastuseid turvameetmete alternatiivide kohta. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, heites ette loogikavigu eelnõus ja hoiatades hämamise eest. Kaja Kallast kasutatakse negatiivse retoorilise võrdluspunktina ebaaususe ja ebamäärasuse sümbolina.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas, keda kritiseeritakse nii tema käitumise (ülbitsemine, vastamata jätmine) kui ka ebakompetentsuse pärast. Kriitika on intensiivne ja isiklik, seades kahtluse alla peaministri teadmised teemadest, millest ta räägib. Vastuse puudumist tõlgendatakse kui teadmiste puudumist ja parlamendi alahindamist ("nohikud").
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse esindajale (Kristen Michal), keda süüdistatakse küsimustest kõrvalehoidmises ja peaministri (Kaja Kallas) seisukohtade kordamises. Kriitika on intensiivne ning sisaldab nii poliitilist kriitikat (majandusmõjude eiramine) kui ka isiklikke rünnakuid, sealhulgas vaktsineerimise teema sissetoomist.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on istungi juhataja, keda kritiseeritakse protseduuriliste rikkumiste ja subjektiivsuse eest. Kriitika on suunatud juhataja tegevusele infotunni juhtimisel, eriti seoses Varro Vooglaiu küsimusele antud vastuse piisavuse hindamisega. Rünnaku intensiivsus on kõrge, kaheldes juhataja objektiivsuses.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale (Mario) ja tema esindatavale seaduseelnõule. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes eelnõu suutmatusele pakkuda lahendusi talviseks energiatootmiseks ja vastuste ebamäärasusele. Ta kritiseerib ettekandjat, et too ei andnud "mingit ilusat vastust."
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas, keda kritiseeritakse nii isiklikult (plagiaat, ülbus, harituse puudumine) kui ka poliitiliselt (Eesti hävitamine, majandussõda). Kriitika on intensiivne ja nõuab valitsusjuhi ametist lahkumist. Istungi juhatajat Lauri Hussarit kritiseeritakse Riigikogu kodukorra reeglite eiramise eest.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud koalitsiooni ja peaminister Kaja Kallase vastu, keda süüdistatakse opositsiooni seadusloome töö takistamises ja Riigikogu õiguste kuritarvitamises. Tugev kriitika on suunatud ka Eesti Rahvusringhäälingu (ERR) vastu, süüdistades neid poliitilises tasakaalustamatuses, "süvariigi" teenimises ja ajakirjanduslikus süüstamises enne kohtuotsust.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud ministri vastu, keda süüdistatakse seaduse rikkumises ja otseses valetamises küsimusele vastamisel. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii eetikale kui ka seaduse (reklaamiseaduse) rikkumisele. Kompromiss on välistatud, kuna nõutakse reaktsiooni valele.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister Mart Võrklaev, keda kritiseeritakse isiklikult ja intensiivselt. Kriitika on suunatud tema väidetavale valele ja teadmiste puudumisele kliimaeesmärkide osas, mis seab kahtluse alla tema pädevuse eelnõu juhtimisel. Kõneleja eesmärk on vastase tõsiseltvõetavuse täielik õõnestamine.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud rahandusminister Mart Võrklaeva ja Reformierakonna juhitud valitsuse vastu, kritiseerides nende erastamisplaani. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika kahjulikkusele Eesti rahvale, süüdistades ministrit küsimuse vältimises.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Prokuratuuri institutsiooni vastu, mida süüdistatakse süstemaatilises võimu kuritarvitamises, karistamatuses ja ringkaitses. Ta kritiseerib Justiitsministeeriumi järelevalve puudumise eest ning viitab Prokuratuuri poliitilisele kasutamisele (Porto Franco, Marti Kuusik), mis viis valitsuse lagunemiseni. Ta vastandub ka kolleegidele, kes tema sõnul sildistavad teda sarnaselt inimeste küüditajatega.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus või otsuseid tegev võim (ettekandja), keda kritiseeritakse teravalt ebapädevate rahaliste otsuste ja valijate petmise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilisele ebaaususele (lubaduste murdmine) kui ka poliitilisele sisule (maksumaksjale mittemeeldivad otsused).
2024-01-25
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on väga terav, suunatud valitsuskoalitsiooni (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid) ja konkreetsete komisjoni liikmete (Igor Taro, Mait Klaassen, Hanah Lahe) vastu. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja isiklik, süüdistades neid rahva esindaja väljaviskamises, teema mahasurumises ja Riigikogu liikme staatuse seaduses sätestatud südametunnistuse eiramises. Ta süüdistab valitsust poliitilises otsuses mitte toetada ühtegi opositsiooni eelnõu.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja Riigikogu esimehe vastu, süüdistades neid seaduse valikulises kohaldamises ja protseduurireeglite rikkumises. Valitsust kritiseeritakse selle eest, et eelnõude puhul jäetakse seaduse mõju järelhindamised tegemata, kuigi normid seda nõuavad. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitika (maksude) kui ka protseduurilistele (õigusloome, korra rikkumine) aspektidele.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas, keda kritiseeritakse teravalt isikliku eetika ja usaldusväärsuse puudumise pärast seoses abikaasa äritegevusega Venemaal. Kriitika on intensiivne ja sisaldab otsest süüdistust valetamises ning isiklike andmete väidetavas jagamises.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud suurtele ravimikorporatsioonidele (Pfizer, Moderna) ja rahvusvahelistele terviseorganisatsioonidele (WHO, EMA, CDC, FDA), keda süüdistatakse rahaahnuses ja rahva tervise huvide kuritarvitamises. Kriitika laieneb Eesti riigiametnikele ja valitsusele, kes väidetavalt rikkusid seadust ja osalesid ebaseaduslikes inimuuringutes. Kompromiss on välistatud, kuna tegemist on rahva tervist ohustava kuritegeliku tegevusega.
2024-01-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Kaja Kallase valitsus, Kaja Kallas isiklikult ja rahandusminister Mart Võrklaev. Kriitika on äärmiselt intensiivne ja mitte-poliitiline, süüdistades valitsust rahvavaenulikus poliitikas ja stalinliku režiimi kehtestamises. Vastuseis on absoluutne, kutsudes rahvast üles valitsust kukutama ja viidates sellega kompromissi välistamisele.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika objektid on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid) ja nende rahanduspoliitika, mida nimetatakse "inimvaenulikuks". Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (maksutõusud) kui ka protseduurilistele rikkumistele (eelnõude kiire menetlemine, analüüsi puudumine). Eraldi kritiseeritakse rahanduskomisjoni esindajat Annely Akkermanni ja rahandusministrit Mart Võrklaeva.
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Prokuratuuri vastu, heites ette protseduurilist ebaõnnestumist ja vastutuse vältimist seoses kohtu poolt tuvastatud kunstliku tõendi loomisega. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes konkreetsete sanktsioonide rakendamist prokuröri suhtes, kes rikkus seadust.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Kaja Kallas ja tema valitsus, keda kritiseeritakse nii ebakompetentsuse (kaitse) kui ka ebaeetilise käitumise (valetamine faktiväidetega Riigikogus) eest. Kriitika on intensiivne ja nõuab valitsuse liikmetele sanktsioone, viidates isegi kohtuinstantsi poole pöördumise võimalusele. Vastuseis laieneb ka varasematele ministritele (Taavi Aas, Keit Pentus-Rosimannus) ja Kaitseväe juhtidele vananenud kontseptsioonide eest.
2024-01-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on koalitsiooniga, keda kritiseeritakse eelnõude poliitilise tagasilükkamise eest, mis ähvardab eelnõu "prügikasti" saata. Samuti kritiseeritakse ministeeriumi, kes näiliselt piirab parlamendisaadikute algatusõigust põhjendusega, et töö on juba käimas. Kriitika on suunatud metoodikale ja protseduuridele, mitte isikutele, ning nõutakse konsensust poliitiliste joonte üleselt.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud istungi juhtimisele ja ettekandjale, kritiseerides teravalt kodukorra eiramist ja eelnõude kiirmenetlust. Samuti vastustatakse Euroopa Liidu direktiivide ülimuslikkust riikliku maksupoliitika üle, viidates liitumislepingute konteksti moonutamisele. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitiline.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas, keda kritiseeritakse eelarve jäikuse ja streikide mõttetuks pidamise eest, olles "Exceli tabelis kinni". Kriitika on intensiivne ja sisaldab nii poliitilist (eelarve) kui ka isiklikku/ideoloogilist (globalistide kindralipagunid) mõõdet.
2024-01-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud peavoolumeedia vastu, keda süüdistatakse Saksamaa sündmuste mahavaikimises ja kallutatuses. Kriitika intensiivsus on kõrge, kasutades meedia vaikimise kirjeldamiseks ajalooliselt laetud ja negatiivset võrdlust.