Istungi profiil: Kalle Grünthal
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
2024-02-21
Poliitiline positsioon
Poliitiline seisukoht keskendub valitsuse (ministri) tegevuse juriidilisele ja eetilisele kontrollile. Kõneleja vastandub tugevalt reklaamiseaduse nõuetele mittevastavale tegevusele ning süüdistab ministrit otseselt valetamises, rõhutades seeläbi vajadust vastutuse ja seaduskuulekuse järele. Tegemist on tugevalt tulemuspõhise ja eetilise raamistusega kriitikaga.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles spetsiifilisi teadmisi Reklaamiseaduse (RekS) osas, tsiteerides täpset paragrahvi ja punkti (§ 3 lõike 4 punkt 7), mis puudutab õnnetusjuhtumite või eriolukorra mõju ärakasutamist reklaamis. See viitab asjatundlikkusele õigusloome, regulatiivse järelevalve ja seaduse kiire analüüsi valdkonnas.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne (pöördumine istungi juhataja poole), kuid samas teravalt süüdistav ministri suunas. Kasutatakse juriidilisi argumente (Reklaamiseaduse tsiteerimine) toetamaks emotsionaalset ja eetilist süüdistust valetamises. Toon on nõudlik ja otsib kiiret protseduurilist lahendust ministri väidetavale ebaeetilisele käitumisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Ebapiisavad andmed.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine vastasseis on suunatud ministri vastu, keda süüdistatakse seaduse rikkumises ja otseses valetamises küsimusele vastamisel. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii eetikale kui ka seaduse (reklaamiseaduse) rikkumisele. Kompromiss on välistatud, kuna nõutakse reaktsiooni valele.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on suunatud istungi juhatajalt nõu küsimisele, et leida parlamendi protseduurireeglitele vastav lahendus ministri väidetavale ebaeetilisele käitumisele. See näitab valmisolekut järgida parlamendi sisekorda, isegi tugeva vastuseisu korral.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Ebapiisavad andmed.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ebapiisavad andmed.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Käsitletakse sotsiaalse kaitse aspekti reklaamiseaduses, mis puudutab õnnetusjuhtumite või eriolukorra mõju ärakasutamist isiku otsustusvõimele. See on seotud tarbijakaitse ja eetiliste piirangutega reklaamile.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud kehtiva Reklaamiseaduse sätete täitmise järelevalvele ja ministri vastutusele. Kõneleja tegutseb seaduse täitmise kontrollijana ja protseduurilise küsimuse tõstatajana, nõudes reaktsiooni seaduse rikkumisele.
1 Analüüsitud kõnesid