Päevakorra profiil: Kalle Grünthal

Sõjahirmu külvav kampaania Tallinna tänavatel

2024-02-21

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub tugevale vastuseisule reklaamile, mis kasutab ära õnnetusjuhtumi või eriolukorra mõju kodanike otsustusvõimele. Käsitlus on selgelt õiguslik ja tulemuspõhine, rõhutades Reklaamiseaduse nõuete rikkumist. Kõneleja võtab sisse terava kriitilise positsiooni valitsuse liikme tegevuse ja aususe suhtes.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust reklaamiseaduse ja selle konkreetsete paragrahvide osas, viidates täpselt § 3 lõike 4 punktile 7. Fookuses on regulatiivne vastavus ja seaduse nõuete rikkumise tuvastamine, mis eeldab teadmisi õiguslikust raamistikust.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne, kuid samas terav ja konfronteeriv, alustades protseduurilise nõu küsimisega ja eskaleerudes otsese süüdistuseni. Kõneleja kasutab loogilist argumentatsiooni, mis põhineb seaduseparagrahvide tsiteerimisel, kuid lõpetab emotsionaalse ja otsese süüdistusega ministri aadressil valetamises.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Muster näitab osalemist istungil, kus kõneleja võtab sõna, et küsida istungi juhatajalt nõu protseduuriliste küsimuste lahendamiseks. Tegevus on suunatud kiirele reageerimisele ja protseduuriliste rikkumiste esiletoomisele.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine vastasseis on suunatud ministri vastu, keda süüdistatakse küsimusele vastamisel "reaalselt valetama". Kriitika on intensiivne, isiklik ja seab kahtluse alla valitsuse liikme aususe ja vastutuse.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil piirdub istungi juhatajalt protseduuriliste küsimuste kohta nõu küsimisega, et lahendada tekkinud olukord. Andmed poliitilise koostöö või kompromissivalmiduse kohta puuduvad.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus puudub otseselt, kuna käsitletakse riiklikku reklaamiseadust ja ministri tegevust. Kuigi kontekst viitab Tallinna tänavatel toimuvale kampaaniale, on rõhk seadusandlusel ja selle riiklikul jõustamisel.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid pole piisavalt.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalsete küsimuste osas keskendutakse kodanike otsustusvõime kaitsmisele reklaami eest, mis kasutab ära hirmu ja eriolukordi. See on raamitud eetilise regulatsiooni ja avaliku turvalisuse küsimusena, et vältida isikute mõjutamist.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on olemasoleva seadusandluse (Reklaamiseaduse) täitmise ja jõustamise tagamisel. Kõneleja tegutseb seaduserikkumiste vastasena, nõudes protseduurilist sekkumist ja vastutust seaduse rikkumise eest.

1 Analüüsitud kõnesid