Istungi profiil: Ants Frosch

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-05-06

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on hariduspoliitika rakendamise puudujääkidel, eriti seoses mitte-eestikeelsete laste õpetamisega algklassides. Kõneleja väljendab tugevat muret, et eritoe puudumine viib eesti laste õppeprogrammi läbimata jätmiseni ja vähendab nende tulevast konkurentsivõimet. Seisukoht on tugevalt kriitiline valitsuse tegevuse suhtes, rõhutades süsteemset ebaõnnestumist.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust haridusvaldkonnas, keskendudes eritoe puudumise tagajärgedele väikekoolides. Ta kasutab spetsiifilist terminoloogiat nagu "eritugi", "klassikomplekt" ja "hariduslikult arengupeetud". Ekspertiis rõhutab ressursside puudumist, eriti õpetajate nappust väikestes kohtades.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on murelik ja tungiv, rõhutades olukorra tõsidust ja negatiivseid tagajärgi lastele. Kasutatakse otseseid küsimusi ("Mida need lapsevanemad peaks tegema?") ja metafoori ("supipaja ühes nurgas natuke rasvasemat suppi keeta") süsteemsete ja üksikprobleemide eristamiseks.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Not enough data.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud ministrile ja valitsusele eritoe süsteemi puuduliku rakendamise eest, mis ohustab eesti laste hariduslikku arengut. Vastuseis on poliitika ja teostuse tasandil, rõhutades ressursside (õpetajate) nappust ja süsteemi suutmatust tagada võrdne haridus.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja näitab esialgset avatust arutada konkreetse kooli probleeme, pidades seda meeldivaks võimaluseks. Samas rõhutab ta koheselt, et fookus peab jääma süsteemse probleemi lahendamisele, mitte ainult üksikjuhtumite parandamisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on suunatud väikekoolidele ja väikestele kohtadele, kus õpetajate puudus ja ressursside nappus on eriti terav. Rõhutatakse, et probleemid on seotud just nende piirkondade eripäradega.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated on seotud hariduse ja tulevase konkurentsivõimega. Kõneleja hoiatab, et hariduslikud puudujäägid viivad eesti lastel tulevikus konkurentsivõime kaotuseni.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja keeleküsimused, keskendudes eesti laste haridusliku arengu kaitsmisele. Muret tekitab mitte-eestikeelsete laste integreerimine algklassidesse ilma piisava eritoeta.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Not enough data.

2 Analüüsitud kõnesid