Täiskogu istungite kaupa: Peeter Ernits
Kokku istungeid: 50
Täielikult profileeritud: 50
2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on rahaminister Jürgen Ligi ja valitsus, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitika (käibemaksu vähendamisest keeldumine) kui ka isiklike väidetavate seisukohtade pärast. Kõneleja ründab vastaspoole motiive, viidates, et minister peab rahvast "lolliks ja paksuks". Vastuseis on kirjeldatud kui järjekindel ja "iga hinna eest puiklev".
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (viidatud kui "pika plaani erakond") ja Euroopa Komisjoni juhtkond, eriti paruness von der Leyen. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii sisule (EL-i eelarve prioriteedid) kui ka protseduurile (Riigikogu kummitempliks olemine, arutelude kiirustamine). Valitsust süüdistatakse rahva usalduse kaotamises ja demokraatlikust õigusriigist eemaldumises "suvariigi poole."
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja ministritele, keda süüdistatakse enese ülehindamises, eelarve ebatäpsuses ja prioriteetide vales seadmises. Kriitika on nii sisuline (poliitilised otsused) kui ka protseduuriline, märkides ära istungisaali kaose ja ministrite puudumise (nt rahaminister, kui Urmas Reinsalu küsib). Kompromissi otsimist ei väljendata, vaid rõhutatakse valitsuse ebaõnnestumisi.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus (ministrid ja nende erakonnad) ning Riigikogu juhatus. Valitsust kritiseeritakse poliitika (käibemaks, sotsiaalküsimused) ja ebakompetentsuse pärast, tuues esile näiteid nagu Clyde Kulli juhtumi ja tankerite kahjustuste kokku panemine ühte eelnõusse. Juhatust kritiseeritakse menetluslike otsuste pärast, eelkõige oluliste teemade öösel arutamise eest.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Rahandusminister, keda kritiseeritakse nii poliitika (dokumentide keerukus, mõõdikute sisutühjus) kui ka isikliku käitumise pärast. Kriitika on intensiivne ja sisaldab süüdistusi üleolevas kolleegide solvamises ja enda "impeeriumi valitsejaks" pidamises. Kompromissivalmidus puudub, vastupidi, nõutakse ministri käitumise lõpetamist.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioonierakonnad ja konkreetsed ministrid (Rahandusminister, Siseminister), keda süüdistatakse ebakompetentsuses ja ressursside raiskamises. Kriitika on suunatud nii poliitika (vanglalepe, maksupoliitika) kui ka protseduuri vastu, rõhutades, et valitsus hakkab mõistlikke lahendusi otsima alles pärast presidendi või õiguskantsleri sekkumist. Rünnakud on intensiivsed ja kompromissi võimalust ei pakuta.
2025-09-25
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Kristen Michali valitsusele ja koalitsioonile, keda süüdistatakse reaalsustaju puudumises ja süüdimatuses, eriti seoses "jõukuse eelarve" esitlemisega. Kriitika on nii poliitiline (stagnatsioon) kui ka protseduuriline (koalitsiooni vähene kohalolek saalis ja parandusettepanekute eiramine). Kõneleja toetab kolleeg Jaansoni kriitikat, et tegemist on "pimedate ja kurtide valitsusega".
2025-09-23
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud põlluministrile tema puudumise ja kättesaadavuse puudumise tõttu kriisi ajal ja olulistel istungitel. Samuti kritiseeritakse Riigikogu jäikust ja konkreetse saadiku (Õnne Pillak) otsust arutelud jõuliselt lõpetada. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja tegevuspõhine, mitte niivõrd poliitika sisuline rünnak.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud peaminister Kristen Michalile ja tema erakonnale (Reformierakond), keda süüdistatakse info varjamises, ebakindluse tekitamises ja julgeoleku naeruvääristamises. Kriitika on intensiivne ja isiklik, vihjates, et valitsus peab varsti "jalga puhkama" ning et nende toetus on "naeruväärselt madal."
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse või vastutavate asutuste (Eesti Pank) fiskaalpoliitika vastu, mida peetakse ebaloogiliseks, kuna madalat võlakoormust hoitakse vaatamata tõsistele sotsiaalsetele probleemidele. Kriitika on poliitika- ja loogikapõhine.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja konkreetsete ministrite (Siseminister Taro, Jürgen Ligi) vastu, keda süüdistatakse lodevuses, laiskuses ja põhiseaduse rikkumises. Kriitika on intensiivne ja kompromissitu, eriti seaduste osas, mis puudutavad kontrolli ja nuhkimist ("meelsuspolitsei"). Koalitsiooni kirjeldatakse kui "agoonias" ja "jäärapäiselt" tegutsevat.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond ja Eesti 200. Kriitika on intensiivne ja keskendub koalitsiooni usaldusväärsuse puudumisele ning parlamendi tööprotseduuride (kohaloleku) eiramisele.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Ando Kiviberg ja Maris Lauri, keda kritiseeritakse superandmebaasi eelnõu "jäärapäiselt" uuesti esitamise eest. Kriitika on suunatud ka endise siseministri Igor Taro ja fraktsiooni Eesti 200 vastu, viimaseid kritiseeritakse protseduurilise passiivsuse eest põhiseaduskomisjoni juhina.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Kultuuriministeeriumile ja Maaeluministeeriumile, süüdistades neid korralageduses ja provintsi töökohtade kaotamises. Valitsust tervikuna kirjeldatakse kui nõrka ja kokkuvarisevat ("pehkinud puu"), mis seab kaitsekulud sotsiaalkuludest kõrgemale. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, ulatudes poliitilisest ebakompetentsusest kuni "sõjahüsteeria" külvamiseni.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud neile, kes üritasid enne suvehooaega "kibekähku" superandmebaasi kokku panna ja kes praegu "hautavad" sellega uuesti välja tulemist. Kriitika on protseduuriline, keskendudes konsultatsioonide puudumisele Finantsinspektsiooniga.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuse ja koalitsiooniga, kritiseerides ministri isiklikku käitumist (arrogants, stiili säilitamine) ja ebaeetilisi otsuseid (Tervisekassa kingitus). Protseduuriline kriitika on suunatud koalitsiooni "teerulli" taktika vastu eelnõude mahahääletamisel ja ametnike ebakompetentsuse vastu (segadus direktiivide ja määrustega). Kõneleja nõuab ministri tagasiastumist soliidsuse puudumise tõttu.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsev koalitsioon, keda süüdistatakse otseses ebaõnnestumises majanduse juhtimisel. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse tegevuse tulemustele, mitte niivõrd protseduuridele. Vastandatakse Eesti ebaõnnestumisi naaberriikide edule inflatsiooni ohjamisel.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht on suunatud otse Kaitseminister Hanno Pevkurile ja Reformierakonnale, keda sildistatakse kui "praalivat seltskonda." Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse ebaefektiivsusele, aeglasele reageerimisele (Riigikaitsekomisjoni nädalane puhkus) ja "korralagedusele" kaitseministeeriumis. Rünnakud on nii poliitilised kui ka isiklikud, nõudes Kaitseministri tagasiastumist.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud peamiselt Regionaalministrile ja teistele valitsuse liikmetele, keda süüdistatakse lodevas juhtimises ja puhkamises kriisi ajal (nt ründedroon Elva vallas, katk). Valitsuse eelarvepoliitikat kritiseeritakse väikeste toetuste pigistamise ja Kaitseministeeriumi kontrollimatu rahastamise pärast. Isiklikud rünnakud on intensiivsed ja sisaldavad sarkasmi (viidates ministri "tähtsatele töödele" nagu sigade paaritamine).
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kriitika on suunatud peamiselt peaminister Kristen Michalile ja valitsuskoalitsioonile, süüdistades neid ebaõigluses, topeltstandardites ja maaelu ignoreerimises. Ta kritiseerib ministrite (Terras, Pevkur, Purga) poliitikat ja retoorikat ning heidab ette Reformierakonnale põllumajandusministri esinemise ajastamist. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust Putini sõjamasina toitmises.
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud seaduseelnõu eestvedajatele ja Riigikogu juhtkonnale, keda kritiseeritakse praakseaduste ja pretsedenditu kiirmenetluse eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilistele ning õigusriiklust puudutavatele ohtudele, vihjates, et tegemist on riigile ohtliku tegevusega.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelkõige seadusandliku protsessi ja esitatud analüüsi puudulikkuse vastu, seades kahtluse alla ettekandja väited, et lühiajaline viivitus ei too kaasa midagi hirmsat. Vastuseis on intensiivne ja põhineb skeptilisusel esitatud leevendavate väidete suhtes, nõudes valitsuse esindajalt detailsemaid andmeid viivituste tagajärgede kohta.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud peaministrile ja valitsusele, kritiseerides nende suutlikkust e-valimiste mudelit rahvusvaheliselt edendada. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, kasutades negatiivset võrdlust Venetsueela ja Venemaaga, et rõhutada valitsuse ebaõnnestumist.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt Sotsiaaldemokraate nende intensiivse käitumise eest konkurentsiseaduse arutelul ja nende puudumise eest olulisema RAB-i seaduse debatil. Ta ründab valitsuse "parteigruppi" (Kristen Michalit kui "Suurt Venda") totalitaarsete kalduvuste eest, süüdistades neid kiirustamises madala toetuse tõttu. Lisaks kritiseerib ta Delfit ja Eesti Ekspressi kui poliitiliste tellimuste täitjaid, mis teevad Eestist "banaanivabariigi".
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja vastutavate ministrite tegevusele, keskendudes seadusloome venitamisele ja ebaotstarbekale tööle. Kriitika on protseduuriline ja intensiivne, viidates varasematele ebaõnnestumistele (Rainer Vakra aeg) ja eelnõude koostajate lahkumisele. Ta tsiteerib kaitseministrit, et seada kahtluse alla siseministri tegevuse otstarbekus.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud koalitsiooni "teerulli" taktika ja eelarvemenetluse läbipaistmatuse vastu. Eriti teravalt kritiseerib ta sotsiaaldemokraate seoses trahvieelnõuga, süüdistades neid karistamise ja raha põletamise ihaluses. Ministrit Annelyt kritiseeritakse saadikute mõnitamise ja opositsiooni muudatusettepanekute prügikasti saatmise eest.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasema seadusloome kvaliteedile, kus kolm seadust (alusharidus-, haridus- ja toiduseadus) omavahel ei haaku. Samuti kritiseeritakse Riigikohtu esimehe ettekannete ebapiisavat mõõdetavat kasu, seades kahtluse alla nende praktilise väärtuse. Kriitika on protseduuriline ja tulemuspõhine.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud otse peaministrile ja valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse tegelikkuse eitamises, usalduse puudumises ja parlamendis "teerullina" käitumises. Kriitika on nii poliitiline (majanduslik ja demograafiline kriis) kui ka protseduuriline (valitsuse ülimalt väike toetus, aga jätkuv võimulolek). Kõneleja ei paku kompromissi, vaid nõuab olemasoleva poliitilise pildi täielikku lõhkumist.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsusparteidele (Reformierakond, Eesti 200) ja ministeeriumide tegevusetusele, süüdistades neid suutmatuses vajalikke finantsinstrumente välja töötada. Ta kritiseerib ka Riigikogu juhtkonda (Lauri Hussar, Marek Reinaas, Urve Tiidus) vastutuse küsimuses, kui ohutust parandavaid eelnõusid ei toetata. Üldisemalt kritiseerib ta poliitilist kultuuri, kus opositsiooni eelnõud saadetakse "prügikasti" mõjuanalüüsi puudumise ettekäändel.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Maaeluministeeriumi ametnikele, keda süüdistatakse ebaõiglases toetuste jaotuses ja halvas kommunikatsioonis mesinike esindajatega. Laiemalt kritiseeritakse Riigikogu liikmeid pealiskaudsuse eest eelarveridade sisu uurimisel, nimetades neid "pimedad, edevad ja pealiskaudsed".
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud nii eelmise valitsuse ebaõnnestunud energeetikaplaanidele kui ka praeguse valitsuse ministritele. Esineja seab kahtluse alla ministrite esitatud prognoosid regulatsioonide minimaalse mõju kohta ja vastandub otseselt kolleegi ettepanekule kestlikkusaruandluse osas.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebaselgusele finantsregulatsioonide rakendamisel (nt välkmaksete takerdumine). Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes vastutavalt ministrilt selget teavet ja selgitusi direktiivide võrdlustabeli sisu kohta.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika sihtmärgid on valitsus ja ministrid, kelle prioriteete ja tegevusi kahtluse alla seatakse. Kriitika on suunatud poliitilisele tasakaalule ja riiklike huvide ebapiisavale esindamisele, eriti Eesti ettevõtjate kasutamata jätmise osas. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni ja eelnõude esitajate vastu, keda süüdistatakse asendustegevuses ja provokatiivses käitumises. Ta kritiseerib teravalt USA presidendi naeruvääristamist ja soolise tasakaalu kvootide pealesurumist. Kriitika on peamiselt protseduuriline (ajastus, prioriteedid) ja poliitiline (välispoliitika suund).
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelkõige seaduseelnõude koostajatele (ametnikele) institutsioonide arvamuste ebavõrdse arvestamise eest, tuues näiteks Pärnu Maakohtu arvamuse nullilähedase arvestamise. Kõige teravam vastuseis on suunatud Riigikogu tegevusele tervikuna, mida peetakse passiivseks "kummitempliks," mis ei mõtle tulevikule.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministrile informatsiooni ja vastutuse saamiseks, keskendudes ministri isiklikule praktikale kodanikuna ja tema kogemustele kelmustega. Kriitika on pigem informatiivne ja ei sisalda poliitilisi ega isiklikke rünnakuid, vaid nõuab teadmiste jagamist.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem parlamendi debati formaadi ja protseduuri vastu, kus kõnelejad võivad rääkida ebaolulistest teemadest enne seisukoha väljendamist. Konkreetseid vastaseid või poliitilisi rühmitusi ei kritiseerita.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuskoalitsioonile (Reformierakond ja Eesti 200), kelle võimu ta peab vajalikuks piirata. Ta kritiseerib ka Justiitsministeeriumi tegevust ja eriti Jürgen Ligit, keda ta kirjeldab kui "riigi peremeest," kes käitub üleolevalt, segades justiitsministri ettekannet ja pidades menetlust "mõttetuks jamaks."
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministrile, keda süüdistatakse tegevusetuses, ebakompetentsuses ja trahvide tekkimise lubamises. Kriitika on protseduuriline (direktiivi vastuvõtmata jätmine) ja finantsiline, nõudes valitsuselt rahalist vastutust.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on praegune valitsus/koalitsioon, keda kritiseeritakse rahva eiramise, madala usalduse ja ebaeetilise poliitika eest. Konkreetsed süüdistused puudutavad sotside ja "tuuletroika" väidetavat rikkuse ümberkantimist dotatsioonide kaudu. Samuti kritiseeritakse varasemat EKRE valitsust ja Martin Helmet Sõnajalgade tuulepargi toetamise eest.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsuse tegevusele, mida süüdistatakse rahva kurnamises ja vihkamises, viidates avaliku arvamuse küsitlustele, kus 80% vastanutest tundis end kurnatuna. Konkreetset kriitikat jagub endisele peaministrile Kaja Kallasele ("täitsa hull") ja kaitseministrile sõjalise ärplemise eest. Vastuseis on peamiselt poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades valitsust fookuse kaotamises.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele (ministrile) ja Kultuurkapitali otsustusprotsessidele, mida peetakse ebanormaalseks ja ebaõiglaseks. Kriitika on suunatud nii parlamendi töö alaväärtustamisele kui ka konkreetsele rahastusotsusele, mis puudutab "Eesti kõige populaarsemat presidenti".
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud e-valimiste süsteemile ja selle usaldusväärsusele, viidates kaudselt protsessi haldajatele. Otseseid poliitilisi vastaseid või isikuid ei rünnata.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsusele ja koalitsioonile, kritiseerides nende poliitilist ebakindlust ja kiirustamist (nt mõjuanalüüside puudumine). Kriitika on suunatud nii poliitilisele teostusele kui ka konkreetsete isikute (Aivar Kokk) kompetentsile, keda valitsus on karmilt hinnanud. Samuti kritiseeritakse valitsuse usalduse kaotamist tuulikulahingute tõttu.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitika sisu kui ka protseduuriliste puudujääkide (mõjuanalüüside puudumine) pärast. Kriitika on fundamentaalne, seades kahtluse alla valitsuse legitiimsuse, võrreldes seda rahvast kurnava vaenlasega.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud eelmise valitsuse ja selle võtmeisikute (Kaja Kallas, Läänemets, Kristina Kallas, Jürgen Ligi) tegevusele seoses 2,6 miljardi euro suuruse energiaplaaniga. Kriitika on intensiivne ja keskendub eetilistele küsimustele ning kahtlustele korruptsioonis ja rikkuste ümberjagamises. Läänemetsa nimetatakse otseselt "kurja juureks", kes surus plaani peale.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on tugevas opositsioonis valitsusega, kritiseerides nii Kaja Kallase kui ka Kristen Michali valitsust rahva kurnamise eest. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (kahjulikud seadused) kui ka menetluslikule poolele (kiirkorras vastuvõtmine, mõjuanalüüside puudumine). Ta kritiseerib koalitsiooni saadikuid, kes viskavad opositsiooni (Isamaa ja EKRE) parandused "tuima näoga prügikasti," ning märgib koalitsioonisaadikute puudumist debati ajal.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsev koalitsioon, mida nimetatakse "vähemusvalitsuseks." Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (automaks, kulutused) kui ka protseduurilistele puudujääkidele (eelnõude surmaotsuste langetamine ja komisjonides lihtsalt noogutamine). Vastaseid rünnatakse intensiivselt ja isiklikult, seades kahtluse alla nende moraalse vastutuse maainimeste ees.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika sihtmärgid on rahandusminister (aja raiskamise ja asendustegevusega tegelemise eest) ning endine peaminister Kaja Kallas, kelle lahkumise järel on majandus katastroofilises seisus. Kriitika on intensiivne ja süüdistab valitsust prioriteetide vääras seadmises ajal, mil riigis on teravad probleemid.
2025-04-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.