Meresõiduohutuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (549 SE) teine lugemine
Istung: XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kuupäev: 2025-03-19 18:29
Osalevad Poliitikud:
Sõnavõtte kokku: 3
Koosseis: 15
Päevakorra kestus: 3m
AI kokkuvõtted: 3/3 Sõnavõtud (100.0%)
Analysis: Structured Analysis
Poliitikute Kõneaeg
Poliitikud
Analüüs
Kokkuvõte
Esimeses ja ainsas päevakorrapunktis käsitleti Vabariigi Valitsuse algatatud meresõiduohutuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu 549 teine lugemine. Ettekandjaks oli majanduskomisjoni esimees Jaak Aab, kes andis ülevaate istungite tulemustest ning muudatuste kajastamisest. Riigikogu ei saanud antud eelnõu kohta uutest muudatusettepanekutest, kuid kaasamisel tuli üks ettepanek seoses sadama lisateenustega, mida arutati ministeeriumi esindajatega koos. Komisjoni töörühm vaatas läbi algatajate esindajatega tehtud ülevaateid ning otsustati, et suurem osa muudatusettepanekutest on tulnud ministeeriumist ja need on majanduskomisjoni poolt arvestatud. Lisaks võeti 10. märtsi istungil menetluslikud otsused: eelnõu toomisest täiskogu päevakorda 19. märtsil ning teise lugemise lõpetamisest; kui teine lugemine saab lõpetatud, viiakse eelnõu täiskogu päevakorda ja viidakse läbi lõpphääletus 26. märtsil 2025. 11. märtsi majanduskomisjoni istungil märgitud arutelu ühe muudatusettepaneku sõnastusest puudutas sadamaseaduse muudatusettepanekut ning keskendus lisateenuste mõiste lisamisele – konsensuslikult kinnitati, et seaduses on volitus ministril määrusega lisateenuste loetelu kehtestada ja vajaduse korral muuta. Kokkuvõttes anti märksõnad, et muudatusettepanekud on suurel määral ministeeriumi ettepanekud ning lõplikud menetluslikud otsused võeti konsensusega. Lühikokkuvõttes on kogu töö suundunud eelnõu teise lugemise lõpetamisele ja viimisele lõpphääletusele.
Tehtud otsused 4
Tehti otsus võtta eelnõu täiskogu päevakorda 19. märtsil; samuti otsustati teise lugemine lõpetada ning pärast lõpphääletust viia eelnõu lõpuks 26. märtsil 2025 täiskogu päevakorrale. Kõik need otsused tehti konsensusel.
Kaasamisel tehtud arutelu lõppemiseks võeti konsensuslikult vastu, et sadamateenuste lisamise mõiste sätestamiseks on ministril volitus määrusega kehtestada ja vajaduse korral muuta lisateenuste loetelu. See otsus kinnitas seaduse ja menetluse paindlikkuse suunitluse uues kokkuvõttes.
Käesoleva 25 muudatusettepaneku läbi vaatamise tulemusena jõuti otsusele arvestada need täielikult; juhtivkomisjon esitas ettepaneku teise lugemise lõpetada ning eelnõu läks lõpuks teise lugemise lõpetamisele.
Teine lugemine lõpetati vastavalt juhtivkomisjoni ettepanekule; eelnõu teise lugemise lõpetamine kinnitati lõppstaatuses.
Aktiivseimkõneleja
Kõige aktiivsem kõneisik oli pid 3iK35z0_4VM, kes esindas arutelu teises lugemises ja menetluslikke otsuseid; tema roll oli majanduskomisjoni juhtiv esindaja, kuid antud kontekstis perekondlikku vasakku- või parempoolsed positsioonid puuduvad või on märgitud kui muu (other) positsioon.
Esimees Lauri Hussar
AI kokkuvõte
Esimees Lauri Hussar tutvustas Riigikogu viienda päevakorrapunktina eelnõu 549 teist lugemist meresõiduohutuse seaduse muutmiseks ning kutsus majanduskomisjoni esimehe Jaak Aabi ettekandeks.

Jaak Aab
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Majanduskomisjonis 10.–11. märtsil arutatud meresõiduohutuse seaduse ja teiste seaduste muutmise eelnõu teise lugemise ettevalmistused ei toonud Riigikogust muudatusettepanekuid, kaasati üks ettepanek seoses sadama lisateenustega ja moodustati töörühm, ning otsustati eelnõu võtta 19. märtsil täiskogu päevakorda, teiselt lugemiselt lõpetada ja lõpphääletus viia läbi 26. märtsil 2025; 11. märtsi istungil jõuti konsensuslikult selleni, et lisateenuste nimekirja kehtestab minister määrusega ja vajadusel muudab seda ka aja jooksul.
Esimees Lauri Hussar
AI kokkuvõte
Kõik 25 muudatusettepanekut eelnõu 549 kohta on läbi vaadatud ning teise lugemine on lõpetatud.