Päevakorrapunktide kaupa: Vilja Toomast

Kokku päevakordi: 7

Täielikult profileeritud: 7

2025-06-11
Rahvusvahelise Tööorganisatsiooni (ILO) põhikirja muutmise dokumendi ratifitseerimise seaduse eelnõu (590 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt menetluslik, keskendudes valitsuse algatatud Rahvusvahelise Tööorganisatsiooni (ILO) põhikirja muutmise ratifitseerimise eelnõu 590 SE edasiviimisele. Toetus eelnõule on ilmne, kuna komisjon tegi konsensuslikud otsused viia see lõpphääletusele. Seisukoht on pigem protseduuripõhine kui väärtuspõhine.
2025-05-19
Rahvusvahelise Tööorganisatsiooni (ILO) põhikirja muutmise dokumendi ratifitseerimise seaduse eelnõu (590 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on neutraalne ja protseduuriline, keskendudes Õiguskomisjoni arutelu edastamisele Rahvusvahelise Tööorganisatsiooni (ILO) põhikirja muutmise eelnõu teemal. Rõhutati küsimusi haldusnõukogu liikmete arvu tõstmise ning Eesti praktiliste hüvede ja rahaliste kohustuste kohta. Seisukoht on pigem poliitika- ja protseduuripõhine, mitte väärtuspõhine.
2024-11-14
Karistusseadustiku muutmise seaduse eelnõu (490 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esineja esitas õiguskomisjoni seisukoha, mis oli suunatud Kalle Grünthali eelnõu (490 SE) tagasi lükkamisele, toetades seega valitsuse seisukohta. Seisukoht oli tugevalt poliitika- ja väärtuspõhine, rõhutades vajadust säilitada karistusseadustiku säte seoses Venemaa jätkuva agressioonisõjaga ja avaliku korra kaitsega. Komisjoni ettepanek eelnõu tagasi lükata võeti vastu konsensuslikult.
2024-06-06
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (trahviühiku suurendamine) eelnõu (415 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt valitsuse algatatud eelnõu trahviühiku tõstmiseks, rõhutades, et peamine eesmärk on suurendada inimeste seaduskuulekust ja distsipliini. Sekundaarse eesmärgina nähakse riigieelarvesse tulude leidmist, märkides, et see ei ole "patuasi". Seisukoht on selgelt poliitika- ja väärtuspõhine, keskendudes karistuste mõjule käitumisele.
2024-04-30
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (trahviühiku suurendamine) eelnõu (415 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja, esinedes õiguskomisjoni ettekandjana, toetab tugevalt Karistusseadustiku muutmise seaduse (415 SE) eelnõu, millega kahekordistatakse trahviühik. Poliitiline seisukoht on poliitikapõhine, rõhutades trahviühiku tõusu ajaloolist proportsionaalsust keskmise palgaga ning printsiipi, et õigusrikkujad peaksid katma menetluskulud, kuigi ta möönab, et eelarvesse vahendite leidmine pole iseenesest halb. Eelnõu menetlemist peeti kiireloomulisena.
2024-02-20
Vangistusseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (vangistusseaduse kaasajastamine ja digilahenduste kasutusele võtmine) eelnõu (227 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on keskendunud Vangistusseaduse kaasajastamise ja digilahenduste rakendamise toetamisele, järgides õiguskomisjoni konsensuslikke otsuseid. Olulised teemad on üksikvangistuse piiramine vastavalt õiguskantsleri soovitustele ning menetlusdokumentide kättetoimetamise digitaalne reguleerimine. Lähenemine on tugevalt poliitika- ja menetluskeskne, rõhutades seaduseelnõu tehnilist korrastamist.
2024-01-17
Rahvusvahelise Kriminaalkohtu Rooma statuudi muudatuste ratifitseerimise seaduse eelnõu (226 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub rahvusvahelise õiguse ratifitseerimise sujuvale menetlemisele. Toetus eelnõule on pigem protseduuriline, rõhutades selle normitehnilist korrektsust ja muudatusettepanekute puudumist. Fookus on seadusandliku töö efektiivsel läbiviimisel ja konsensuse leidmisel.